TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #454453  av Inz4ne
 
Nyrestein er vondt :( Måtte tilogmed kanselere Tysklandturen min og ikke får jeg jobbet på MR2en D:
 #454454  av lasse
 
Inz4ne skrev:Nyrestein er vondt :( Måtte tilogmed kanselere Tysklandturen min og ikke får jeg jobbet på MR2en D:
I know!
Hatt driten to ganger, er ett helvete!!!!
 #454458  av lasse
 
Er mye som kan forårsake det, dehydrering (for MYE alkohol blandt annet), for mye D-vitamin og sikkert flere ting...
Jeg har som regel alltid hatt D-vitamin mangel......
 #454459  av Inz4ne
 
For mye eller for lite kalsium skal visst også ha noe og si, men idk, vet bare at det kom på værst tenkelige tidspunkt, om det bare hadde ventet 2 uker, så hadde jeg hvertfall fått reist til tyskland, nå har jeg smerteperioder som kan være så ille at ingeting kan gjøres og fine perioder hvor jeg orker noe.
 #454627  av inzane2012
 
Fikk tilbake pcen min hinn dagen etter at broren min har lånt den i noen måneder. Så fikk endelig sett over bildene jeg har tatt i mellom tiden.
Bare ett som jeg ble fornøyd med :)

Bilde
 #454633  av ArildM
 
Bare å begynne som fotograf for National Geographic nå 8)
Vi har jo en del grei natur i bakgården vår i Norge :wink:
 #454635  av Sarlacc
 
inzane2012 skrev:Fikk tilbake pcen min hinn dagen etter at broren min har lånt den i noen måneder. Så fikk endelig sett over bildene jeg har tatt i mellom tiden.
Bare ett som jeg ble fornøyd med :)

Bilde
Flott foto!
Polariseringsfilter?
 #454642  av inzane2012
 
hehe, takk for skryten :)
Ingen polariseringsfilter, klarte å knuse det når jeg mista sekken med kameraet i ned i bakken tidligere i sommer, ødela samtidig den ringen på enden av linsa som du fester filter og sånt til. Bruka ei anna linse nå, men av en eller anna grunn ser det ut som det blir mer støy i bildet med den linsa. '

Ser det godt på dette bildet her
Bilde

Vet at det er masse spots i det, men jeg ble så irritert av kvaliteten, at jeg ikke gadd bruke tid på å fjerne de...
 #454645  av Sarlacc
 
inzane2012 skrev:hehe, takk for skryten :)
Ingen polariseringsfilter, klarte å knuse det når jeg mista sekken med kameraet i ned i bakken tidligere i sommer, ødela samtidig den ringen på enden av linsa som du fester filter og sånt til. Bruka ei anna linse nå, men av en eller anna grunn ser det ut som det blir mer støy i bildet med den linsa. '

Ser det godt på dette bildet her

Vet at det er masse spots i det, men jeg ble så irritert av kvaliteten, at jeg ikke gadd bruke tid på å fjerne de...
Jepp, den skrekkelige lyden av dyrt utstyr som lander hardt, kjenner den.
Men filteret kan ha redda frontelementet på linsa. Derfor de anbefaler å alltid ha et UV-filter påskrudd. :?

Du traff jo perfekt fokus på den blomsten, god vinkel og komposisjon også :D
 #454652  av inzane2012
 
nice :) hvilket redigerings program bruker du?
Selv bruker jeg lightroom. Har en mer eller mindre standard åpning jeg bruke på alle bildene mine.
Setter highlights på -100, lowlights +100, så holder jeg inne alt for å få bilde helt svart mens jeg justerer whites til jeg kan se noen små punkter som er 100% hvite, og så gjentar jeg det samme med blacks. Og så justerer jeg utifra det, pleier som regel å gå bra :D

Det øverste bildet var jævlig bra da :D kunne tenkt meg RAW fila di så jeg kunne prøvd å sett hva jeg fikk til med det :D
  • 1
  • 1024
  • 1025
  • 1026
  • 1027
  • 1028
  • 1140