TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #454654  av Sarlacc
 
Thanks :D

Jeg bruker Canon DPP til råformatskonvertering, og deretter filtre etc i Photoshop.
Det øverste er i tillegg justert for fargetoner i Lightroom.

EDIT: Se PM for RAW fil.
 #454666  av Sarlacc
 
inzane2012 skrev:Her har du resultatet mitt :)

Kun litt kjapp redigering i Lightroom :) gikk kanskje litt overboard med kontrastene, men skitau :)
Artig å se :D Vi har kanskje ørlite forskjellig smak, men den funker den der :D
Sist redigert av Sarlacc den 29 aug 2016 23:28, redigert 1 gang totalt.
 #454673  av inzane2012
 
Makk skrev:Er det bare og sende bilder for editing til deg skjønner jeg? :)
Hehe, ja altså vist du absolutt ikke vil, kan eller har mulighet til å redigere, men har bilder i RAW format, så kan du bare sende de til meg så kan jeg nok se hva jeg får til. Men jeg er overhodet ikke noen ekspert, og bruker forsåvidt kun lightroom. Så ingen photoshopping, vertfall ikke enda :)
Sarlacc skrev:
inzane2012 skrev:Her har du resultatet mitt :)

Kun litt kjapp redigering i Lightroom :) gikk kanskje litt overboard med kontrastene, men skitau :)
Artig å se :D Vi har kanskje ørlite forskjellig smak, men den funker den der :D
Ja var derfor jeg ville ha fila så vi kunne sammenligne :) PC skjermen min er sikkert ikke av de beste til skikkelig nøyaktig arbeid, og så er jeg jo fargeblind i tillegg, så sliter litt med å se nyanseforskjeller. Ser fint om noe er grønt, blått rødt eller gult f.eks, men begynner å slite litt når det kommer til å skille nyansene fra f.eks blått til lilla. Så jeg prøver å unngå å dille for mye med fargespesifikk redigering, for det kan fort bli litt vel ekstremt for folk med vanlig fargesyn :D

Nyeste utgave av lightroom har faktisk fått egen HDR funksjon og nå såg jeg, så det hjelper meg litt siden jeg har litt aversjon med å ta fatt på å prøve å lære meg photoshop, så den skal jeg prøve å teste ut litt mer av fremover.
Ellers kan jeg anbefale å sjekke ut youtube videoene til en Serge Ramelli. Han har en masse videoer på youtube, samt om du melder deg på nyhetsfeeden hannes(og orker daglige mails fra siden hannes) så får du tillgang til alle raw filene han bruker i videoene sånn at du kan få prøve deg på bildene han har tatt :)
 #454681  av Sarlacc
 
Man må finne en arbeidsflyt som man trives med. Det er mange fotografer som jobber utelukkende i Lightroom, det er helt legitimt.

Personlig så har jeg vondt for å bestemme meg, så jeg liker å ha hver justering, filter etc. i et eget Layer i Photoshop, sånn at jeg kan skru dem av/på eller endre dem uten at de andre blir berørt. Og jeg kan ta en tur innom Lightroom og ta resultatet derfra i et nytt Layer. Og så maler jeg layers inn og ut med Layer Mask der det trengs. (Ja, jeg vet du kan omtrent det samme i Lightroom også...)
En annen fordel er at jeg kan ha flere varianter av samme bilde i samme fil, f.eks. skarphet for web-oppløsning og skarphet for A4 print.

Men ingenting av det der gjør meg til en bedre fotograf. Det gjør ikke kamerahuset eller linsene, heller.
Prosessering er mest staffasje. De virkelig gode bildene er de som kan printes ubehandlet fordi de har et budskap, noe å fortelle.
Jeg har langt igjen, har knapt begynt. Enn så lenge så tusler jeg rundt og knipser. :roll:
 #454707  av inzane2012
 
hehe, artig bilde da :)
eg har forresten fått tatt første del av vekter utdanninga denne veka :) bestod med relativ glans på prøven(1 feil), så nå venta det 30 tima med praktisk opplæring, så kan jeg kalle meg på for vekter :) Ser fram til å få litt nye arbeids oppgaver når jeg har fri fra jobben som nattevakt på hotellet :)
 #454792  av inzane2012
 
Var en bra soloppgang her jeg bor idag, så stakk ut og tok noen bilder for å teste ut den nye HDR funksjonen i lightroom :)
Vedlegg
_MG_0514-HDR-2.jpg
_MG_0514-HDR-2.jpg (835.41 kiB) Vist 3250 ganger
 #454920  av ArildM
 
Har rydda enda litt mer på forumet i dag, i øyensyn av at aktiviteten er begrenset, så har jeg prøvd å få de trådene og forumene som brukes mest øverst :) Skål folks 8)
 #454951  av celicat23
 
Varmeskjold over eksosen, kan vi ikke bare bli enige om at det er noe tull vi må slutte med? Alle bruksbiler jeg har hatt, hvor varmeskioldet ikke har falt av allerede, så har det faen meg løsnet å lagd ett jævla vesen. Nå er det avensisen sin tur. Raklet å bråket i bilen som om motoren var på vei til total havari. Feilen? Føkkings varmeskjoldet over potta bakerst henger og dingler. Forbanna driiiiiiiiiiit.

Til alle som designer denne driten: sug en feit svett en med ost på.
 #454960  av Sarlacc
 
celicat23 skrev:Varmeskjold over eksosen, kan vi ikke bare bli enige om at det er noe tull vi må slutte med? Alle bruksbiler jeg har hatt, hvor varmeskioldet ikke har falt av allerede, så har det faen meg løsnet å lagd ett jævla vesen. Nå er det avensisen sin tur. Raklet å bråket i bilen som om motoren var på vei til total havari. Feilen? Føkkings varmeskjoldet over potta bakerst henger og dingler. Forbanna driiiiiiiiiiit.

Til alle som designer denne driten: sug en feit svett en med ost på.
Helt enig. Dessuten er det jo helt meningsløst å dra eksosen under bilen?
Bilde
Ikke noe behov for varmeskjold og denslags femi dritt her.
 #454964  av ArildM
 
Den på bildet har sikra seg, både sidepipes og eksosrør under fangern bak :mrgreen:
Kan jo ikke risikere å varme føttene på eksoen da Marius, det skjønner vel alle? :mrgreen:
  • 1
  • 1025
  • 1026
  • 1027
  • 1028
  • 1029
  • 1140