TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #456837  av OleST
 
Ja, de kulene er digge!
 #456974  av ArildM
 
Sett ferdig Grimm og Workaholics .
Så sisteepisoden av Workaholics, og fant ut etterpå at serien var slutt :(
Grimm var bare rot med i sesong 5, men sesong 6 ble avsluttet på bra vis egentlig :)
Flere som har sett/fulgt med på disse to seriene?

Tar gjerne mot tips om annet jeg kan se med dama :)

Har kikket litt iZombie, men synes sesong 3 er litt sånn halvdau kontra de første sesongene.
 #456976  av OleST
 
vurderer og starte prosjekttråd om corollaen (den er jo ikke min enda men det er jeg som skrur og fikser om noe må gjøres)

fikk meg en solid overaskelse her i går, skiftet fra vinter til sommer hjul og så da at det sitter swaybar forran på den :?: :!: :shock: jeg har lest igjennom alt jeg har kunnet finne om e11 serien og alle steden jeg har lest står det at 1.3 kun har swaybar bak og ikke forran (søkte opp deler til bilen på mekonomen, det står null og niks om swaybar og kyllingben forran i deres katalog) wat?

dette må vel bety at det egentlig er en skikkelig racermaskin jeg har fått kloa i 8) :lol:
 #456977  av ArildM
 
Veldig merkelig om du ikke har stabilisatorstag og tilhørende på bilen din.
Høres vel mer vanlig ut at det er motsatt at det finnes foran og ikke bak :)
Sjekket Toyodiy? Står evt oppført der :)
 #456978  av OleST
 
Mulig jeg misforstår noe men utifra det jeg ser der så er det bak men ikke forran?
(Sitter swaybar forran og bak på corollaen "min" så spiller ingen rolle hva det står på nettet)

Ps: rota litt på loftet i tingene som jeg arvet etter farfar og fant en gammel 140mhz radio sender/mottaker!
Bilde
Har lisens for og bruke radioen også :)
 #457007  av ArildM
 
Har du begge deler er det jo knall :) Krenger mindre i svingene, og et godt utgangspunkt for videre modifisering når evt den tid kommer :)
 #457016  av OleST
 
ja men nå blir det stramt budsjett fremover. mulig jeg har fått tak i g6r speeedometer (med tachometer) og g6r fører og passasjer sete :D 2000kr inkl frakt og import kostnader!
 #457017  av ArildM
 
Høres ut som en god investering :D Det blir bra :)
 #457019  av celicat23
 
Mulig det er regnet med, men ha i bakhodet at sendinger til Norge hvor "alle" kostnader betales av avsender dekker sjelden til aldri Norsk moms. Det er gjerne frakt & fortollingskostnader som dekkes, men ikke moms.
 #457020  av OleST
 
Nå har jeg regnet det med importkalkulatoren på tollvesenet sin hjemmeside så det bør være riktig?
 #457041  av celicat23
 
Ah, jeg trodde du hadde fått pris av selger som var "inkludert alt". Det er jo uansett ikke så vanskelig. Det blir whatever du betaler for delene + frakt + moms av det hele + fortollingsgebyr på x-antall kroner helt etter hvilket firma som gjør det.
 #457045  av OleST
 
jepp, men er litt usikker på om jeg skal kjøpe dette eller ikke... frister mer og gå for ett sett med stoler som jeg faktisk vet at er komfortable (eksempel: recaro sr3) det blir dyrere men da er jeg sikker på at jeg får en bil jeg kan leve med :)

uansett så blir det g6r speedometer da jeg synes det er irriterende og ikke ha turteller :lol:
 #457066  av ArildM
 
Vet ikke om noen husker, men fortsetter taktikken min med å investere småbeløp i Etherum for tiden.
Så langt kjøpt Bitcoin for 100, og etherum for 200. Etherumen har steget godt, og har nå 600,- i verdier.
Satser ikke mer enn jeg har råa å tape, men dette ble plutselig litt spennende :)

Anyways, ut å fortsette å bygge garasje :)
 #457101  av Makk
 
Skulle ønske jeg kjøpte de femti bitcoinsa når dem ble tilbudt meg for 500 kroner :mrgreen:

In other news, sitter på ferga i en lynrød gt4 i tidenes beste vær, 90s disco og japansk transepop fra germania og ser på alle de kjedelige, monotome og underkjærlighetsutsatte bilene til den gemene hop og jeg tenker for meg selv...

Faen dere resten må være dritkjedelige!!
Bwahahhaha

Okey det er ingen porsche eller ferrari til 3 mill, men jeg har ivertfall den bilen som uttrykker meg best og har vel så godt som bygd bilen sjøl føles det ut :D extra special feeling i sommern når en setter seg bak rattet i noe som har kostet mye mye arbeid og sette i god stand igjen heheheheh

Og ellers, keep it classy, pic as follows :mrgreen:
Vedlegg
K9s
K9s
IMG_0444.PNG (925.61 kiB) Vist 4525 ganger
 #457102  av OleST
 
Ah... Livet er herlig som bilfrelst!

Lurer på en ting: hvis man har en "econo-shitbox" som er så godt som strøken men fortsatt ikke verdt en skit (eksempel: e11 corollaen) og ønsker seg en litt morsommere bil er det da bedre og bruke 20k på en "bedre" bil i ræva stand og bruke x antall tusen på og fikse den eller er det bedre og bygge om bilen du allerede har?
  • 1
  • 1039
  • 1040
  • 1041
  • 1042
  • 1043
  • 1138