TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #461672  av Makk
 07 feb 2020 08:07
Den der var jo ganske grei, en fin kontrast til opprustede pedofilmobiler med beige interiør å tredobbel pris :D
 #461674  av ArildM
 09 feb 2020 22:19
:lol:

Fin den der da :wink:

"Gratis" å importere også :wink:
 #461690  av Makk
 15 feb 2020 20:27
Fint med litt aktivitet her igjen, har sett diverse prosjekttråder bli oppdatert nå de siste dagene :)
 #461692  av ArildM
 16 feb 2020 19:11
Enig enig :) Skulle ha vært mer, men er glad det er noe liv i det hele tatt her :mrgreen:
 #461719  av OleST
 23 feb 2020 02:59
Da var volvoen solgt. Får ikke kjøre bil på ei stund grunnet helsa så da er det ikke noe poeng i at v40'n skal stå å råtne. På den positive siden så har jeg nå råd til en gammel Toyota som jeg kan pusle med frem til jeg får kjøre bil igjen. :)

Mk1 hiace med 4age 20v og ke70 understell hadde jo vært artig.... :?:
 #461721  av ArildM
 24 feb 2020 20:24
Shit, lykke til med helsa :)

1100kg kassebil med en liten 1.6liters motor lagd for å dra ut på turtall i alle gir?
Du er gal mann :lol:
 #461734  av OleST
 26 feb 2020 23:01
Hadde jo vært en artig kombo da. En 4age blacktop med kompressor burde klare å flytte en hiace sånn passelig greit.
 #461739  av ArildM
 27 feb 2020 15:25
Finnes vel 1uz hiace i Japan?
Da snakker vi burnout maskin 8) Markus her inne hadde vel 1uz i en Hiace en gang i tiden om jeg ikke tar feil. Gikk meget bra den :wink:
Blacktop Hiace vet jeg virkelig ikke hva poenget er med, men det får evt du finne ut av :wink:
Har hatt blacktop i AW11, og selv da skjønte jeg ikke så veldig mye annet enn at det var en perfekt motor til banekjøring med en nydelig linær na kurve og masse masse turtallsregister. Til vanlig kjøring var den ikke så ekstreemt mye å skryte av, annet en en nydelig lyd da :)
Så Hiace + banekjøring? :lol:
 #461744  av Makk
 27 feb 2020 16:32
Hva tror herrefolket at en burde gi for en noenlunde rustfri SW20? Rust kan aksepteres så lenge det ikke er sånn at hele bilen må skiftes ut i biter.

Motor har ingenting å si, den trenger ikke være der en gang, tenker langtidsprosjekt 8)

Noen som sitter med et komplett rullende chassis? :D
 #461745  av ArildM
 27 feb 2020 17:15
Sendte jo et komplett rustfritt chassis på huggern for 14 dager siden, kunne ha fått det gratis :lol:
Men det var strippet for alt da, kun tank og front/bakrute igjen.

Ellers vanskelig å si, kan jo hende du kommer over noe til en grei pris om du ser på delebiler etc?

2GR swap? K20? :lol:
Eller monster 3sgte? 8)
 #461746  av Makk
 27 feb 2020 19:54
Må være ratt på riktig side å ikke mangle noe chassismessig for det må kunne trilles ut og inn å slikt uten at en dag eller to med regn dreper alt hehe.

V6 var tanken, har googlet meg ihjel på gt4, det går forsåvidt der, men en trenger en rav 4 bensin med 4x4 av riktig modell for drivverket skal matche opp (giren) å det tror jeg er vanskelig her til skogs.
 #461753  av ArildM
 28 feb 2020 18:08
Det hadde i alle fall blitt unik, det skal jeg ikke argumentere på :wink:

2GR Celica hadde vært kult da 8) Men stien er nok enklere om du går for en SW20.

Er forresten SW20 MR2 på Mighty Car Mods nå fremover for de som har lyst å se det. De er ganske grønne på MR2 virker det som, men er jo god underholdning da :mrgreen:
 #461754  av Makk
 28 feb 2020 18:12
ArildM skrev:Det hadde i alle fall blitt unik, det skal jeg ikke argumentere på :wink:

2GR Celica hadde vært kult da 8) Men stien er nok enklere om du går for en SW20.

Er forresten SW20 MR2 på Mighty Car Mods nå fremover for de som har lyst å se det. De er ganske grønne på MR2 virker det som, men er jo god underholdning da :mrgreen:


Der er en gt4 i australia med v6, han brukte evig tid på prosjektet, men det kom jo av at han måtte prøve å feile ganske mye for å finne ut hva som passer.

tl;dr de v6'ere som har riktig splines til å gå i girkassen til gt4 med borring av noen få hull vil kunne passe på samme fester slik som en mr2, problemet er transferboxen til gt4 kommer i interference med noen deler av motoren og kan ikke bare kappes av, en transferbox på en rav 4 bensin 4x4 har ikke dette problemet, MEN den har lavere utveksling.

Det jeg ikke har tenkt ut enda, vil dette bli ett problem med gt4 bakaksel og rav4 girboks, for framakslingen kan jo ha en helt annen utveksling, må en åpne opp gt4'en og flytte den over til rav'en for og ikke få slep i bakakslingens hjul så er det litt VEL mye mer enn jeg gidder.

Har overhalt og fullservet 3sgte i min per dags dato, så det får bare være slik atm

V6 som passer i MR2 passer dog på samme måte i Celica T18 FWD (non-gt4) om noen er interessert :p
 #461756  av OleST
 29 feb 2020 23:56
Har funnet en mk1 hiace. Skal få fattern til å kikke på den i løoetvav uka da jeg er i Trøndelag.

Blir nok 4agze i steden for blacktop da 4agze er fiks ferdig med kompressor og lettere å bygge om til rwd om den ikke er det allerede.
  • 1
  • 1087
  • 1088
  • 1089
  • 1090
  • 1091
  • 1092