TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464221  av ArildM
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=243109825

Bilde

"Bilen starter ikke nå pr dags dato, men mistenker at dette bare er grunnet flatt batteri. "
Så man selger bilen pga gåent batteri?
Tror kanskje det er liiiittegrann mer enn som så som gjenstår.

Kul bil da, hadde kanskje vært morsom om den ikke hadde vært modifisert motormessig og det ligger en svær kabelspagetti klar til ny kjøper på det eneste bildet av interiøret :)
 #464246  av Makk
 
Tja, var jo under 100 tusen da hvertfall :lol:

Om en skal ha en sånn bil koste hva det koste skal, så må den der være den perfekte, resten av akkurat disse her er jo ifrasegslengte bestemorbiler med dårlig vedlikehold vanligvis heheh.
 #464247  av OleST
 
ikke uenig der nei, ypperlig sleeperemne da om noen har en bråte med $ de vil bli kvitt.
 #464248  av magnesmurf
 
Corolla av den generasjonen der går jo som varmt hvetebrød blandt våre nye landsmenn, men da gjerne for halv pris.
Så er ikke utenklig at noen vil gi dobbelt pris for et strøkent eksemplar :wink:
Prøv å legg ut en corolla til 25k på østlandet, så kan jeg garantere deg en haug av uforståelige innringere :lol:
 #464250  av ArildM
 
:lol:

Kjøper du en slik bil så har du i alle fall 200'000km feilfritt så lenge du bytter olje og bremser :D
SÃ¥ hvem vet, km og stand er jo ganske unik i alle fall.

Eide en slik i noen år, og var en helt kurrant bil. Dau, relativt undermotorisert, ikke noe særlig komfort, men skuddsikker, brukte lite bensin og kom meg alltid dit jeg skulle. Kjøpte den for 10 og solgte den for 15 etter noen års bruk, kosta meg en termostat i deler :)
 #464253  av OleST
 
Må være noe galt med meg, har egentlig litt lyst på både den sunny'en og corollaen over etter å ha tygd litt...

Er ett eller annet med sånne vanlige, kjedelige, bruksbiler som er så godt bevart.

Tror jeg har behov for inbsjekk på "hotell" med polstrede rom og tvangstrøyer, forstanden må vel sies å være tapt når man sikler etter 1990talls bruksbiler av kjipeste sort...?
 #464254  av ArildM
 
Sier du ja, må i så fall innlegges på samme sted siden jeg kjøpte en 1987 modell Daihatsu charade, med 2 trinns Daimatic automat non the less :lol: 18'000km på klokka! Og jeg digger den! :mrgreen: En tur fra Oslo og hjem var lengre enn hva den har kjørt i snitt hver eneste år siden ny! :D

Påliteligheten og simplisiteten med en 90talls bil er unik. Taktile knapper som du kan betjene i blinde, men samtidig motorer med innsprøyting så du slipper helt tilbake til forgasseralderen (Daihatsuen er dog forgassermotor (Aisin) med manuell chocke btw).

Slike biler kommer aldri til å produseres igjen, og for akkurat det så må jeg si det er vel verdt en liten nostalgitripp og noe man absolutt kan drømme etter. Enten vi er syke eller ei :mrgreen:


En av mine absolutt kuleste biler akkurat nå er gamle JDM biler med 4x4 og turbo.
En glemt epoke nesten, og ufattelig kult at disse gikk rundt i Norge som bruksbiler og morobiler, men som nå er borte, kun funnet i gamle bilforum.net poster om man googler på Norsk i alle fall.

Eks:
Bilde
Med en motor som bokstavelig talt ser ut som en 4AGE bare med en sylinder mindre:
Bilde

For kul:
 #464255  av ArildM
 
Eller Charade G200 som deler chassi med Toyota Starlet fra den tiden?

Med De Tomaso dekaler (Ja samme som De Tomaso Pantera)
Stock med knallrødt interiør og rekaro stoler?
Bilde

Bilde
 #464256  av ArildM
 
Eller Subaru Justy GTI?


Som egentlig er en Suzuki Cultus med Subaru merker på?
(Cultus som også har vært solgt som Pontiac Firefly og Chevrolet Sprint :lol: )


Det er bare for mye kul historikk der ute som er glemt :mrgreen:
 #464257  av Makk
 
Vel Ole, har du lyst på prosjekt da? 8)

Det er "noe rust", det er mulig en 4 beint av gnager-klassen har studert interiøret for... Educational purposes.. Og den mangler bare en dør + alt det andre :mrgreen: :lol: :mrgreen:
Vedlegg
20211219_131121.jpg
20211219_131121.jpg (1.95 MiB) Vist 2161 ganger
 #464258  av OleST
 
Ja den camryen må vel være verd minimum 69420kr? Tar den!

Ser etter 90talls awd toyota som ikke er celica eller annet typisk forbundet med sprek ytelse men det er lite sånt å finne i brukbar stand.... men helt enig, sent 80 - sent 90tall er gullalder for bil.
  • 1
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 269