TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464802  av ArildM
 
Man må nesten opp til 2000-2010 nå før man finner noe som er ok.
Synd zzw30 er ganske fugly sammenliknet med SW20

50k for en kurrant en:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=270158140

Bilde

Må jo være veldig grei deal mtp hva annet morsomt koster i dag.
Flott chassis, sikkert morsom å kjøre. Kanskje minst praktisk av alle MR2 ene. Men samtidig en mini Elise?

Men fortsatt ikke en linjelekker bil...
 #464804  av magnesmurf
 
zw30 kan bli fine med bodykit. er noen ganske OK borti malysia. men den må ha en annen motor enn den orginale 1zz motoren for å bli morsom :lol:
 #464805  av ArildM
 
Har aldri prøvd. Ser for meg den er noe ala MK1 å kjøre?
Sikkert morsom på en fin svingete vei, men slitsom over tid på motorvei, og definitivt undermotorisert i en sånn sammenheng.
Må vel bli motorswap fra Frankenstein som blir løsningen som vanlig?
Han henter ut vilt med hester fra sugemotorene han holder på med nå :D
 #464806  av Makk
 
Det jeg misliker med dem, og siste generasjon Celica er at dem har brukt interiørene til bestemorbilene sine og motorene også for så vidt, sånn rent bortsett fra T-Sport så er det lite som inviterer til litt kjørefres, og i motsetning til både mk I og II så er det ikke en helt manuell bil med spinnvill hjulgeometri lenger, det er temmet for de store massene med trekk-opp motorer.

Egentlig rart sportsbilsegmentene til Toyota i det hele tatt har tilbudene på sånne slappe motorer, hvem kjøper en sportsbil med 110 hester liksom haha.

Potensialet er nok stort om man gjør mye selv sikkert nok, men i mitt hjerte er der bare en MR2 og den heter SW20 <3 8)
 #464810  av ArildM
 
0-100 zzw30 7.4sec
0-100 aw11 8.2sec
0-100 SW20 Turbo 6.2
0-100 SW20 NA 8.5

Så det er jo ikke enorme forskjeller. Særlig ikke mellom AW11 og ZZW30. Mk3 er vel raskest fra 0-100 av alle generasjonene, vel å merke i NA specs. Både AW11 og SW20 hadde jo utgaver med "forced induction".
Både mk1 og mk3 bruker jo mye komponenter fra andre biler om igjen, så det er vel ikke heller så rart.
Litt samme som GT86 også fikk kritikk for, bare en helt vanlig subaru motor? Men GT86 er jo igjen en pen bil, med mye røtter tilbake til en skikkelig entusiast bil. Mens Mk3 MR2 alltid har føltes litt malplassert ut.

Er vel liten tvil om at 90tallet var prime time mtp utseendet.
Verken 80tall eller 2000 har noe liknende.

Yen vs dollar gjorde vel at man fikk mye Toyota for pengene på den tiden. Så er vel en gylden kombo av mange ting som gjør at 90tallet er nostalgisk, og nostalgi gjør at prisene går rett til værs :D

Noen mener vel også at lisensieringen av 2zz motoren til Lotus Elise i samme tidsrom gjorde at de ikke kunne/ville lansere en Mr2 med samme motor, da den ville ha konkurrert for mye med Elise?

Mtp at det er en cab, med hardtop option, veier under 1000kg og har plenty potensiale er det ikke rart om også mk3 kommer til å stige en del i verdi fremover :) Pen eller ei, sammenliknet med mye annet i år 2000+ så var det ingen dårlig bil.
 #464814  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Har aldri prøvd. Ser for meg den er noe ala MK1 å kjøre?
Sikkert morsom på en fin svingete vei, men slitsom over tid på motorvei, og definitivt undermotorisert i en sånn sammenheng.
Må vel bli motorswap fra Frankenstein som blir løsningen som vanlig?
Han henter ut vilt med hester fra sugemotorene han holder på med nå :D
Med 2ar swap kan den nok bli ganske morsom ja. Da er jo 250hk lett tilgjenglig.
Men utseendet er jo der fortsatt. Så må slenge en seriøs mengde penger i både styling og motor på en mk3 mr2 før den blir like attraktiv som som mk1 og mk2.
 #464815  av ArildM
 
Ja. 2zz er vel den eneste som er sånn høvelig plug and play. Men igjen så er det NA motor med effekt "kun på toppen". Så ingen enorm forandring sånn til det daglige. Nesten som 20v swap i AW11, du må nesten på bane for å kunne ha glede av en slik motor. 2AR høres mye mer spennende ut siden den har litt mer guts hele veien, men det er vel en mye mer komplisert swap. Ser det er 3-4k usd bare i deler til swappen, pluss girkasse og motor, så da snakker du et relativt dyrt prosjekt.

Så enig, 3.gen er nok den generasjonen som trenger mest for å bli ok. Og selv da er det en ugly duckling :lol:

Tilbake til å drømme om Caldina som bruksbil da, slå fra meg tanken på enda en MR2 :lol:
 #464818  av ArildM
 
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /103924015

https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... /101905005

Bilde

Relativt mye moro for 100k svenske. Mitsubishi Evo "light", mye likt i motor og drivverk, potensiale for å hente ut mer om man vil. Kommer ca på 150inkl skilter, så slett ingen dårlig deal? DCT kassa krever litt stell med relativt dyr olje om de kjøres hardt, ellers så er det vel kanskje ikke så helt ille biler. Såvidt jeg kan finne ut i alle fall.

Kanskje ikke like oppherpa som en del Evoer? Aka mulighet å snappe opp en relativt original bil til helt ok pris :)
Ellers er vel eneste negative at det ikke er en Toyota? Og litt plastic fantastic interiør. Sett mot feks Caldina så slipper regreim som er på 3s motorene, og du får DCT girkasse vs gammeldags autolat.

De fleste Imprezaer og Evoer er litt "over the top" for min del. Tror jeg er ferdig med japsepotter, skamsenk og biler som høres på flere mils avstand. :lol:
 #464819  av magnesmurf
 
ArildM skrev:https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /103924015

https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... /101905005

Bilde

Relativt mye moro for 100k svenske. Mitsubishi Evo "light", mye likt i motor og drivverk, potensiale for å hente ut mer om man vil. Kommer ca på 150inkl skilter, så slett ingen dårlig deal? DCT kassa krever litt stell med relativt dyr olje om de kjøres hardt, ellers så er det vel kanskje ikke så helt ille biler. Såvidt jeg kan finne ut i alle fall.

Kanskje ikke like oppherpa som en del Evoer? Aka mulighet å snappe opp en relativt original bil til helt ok pris :)
Ellers er vel eneste negative at det ikke er en Toyota? Og litt plastic fantastic interiør. Sett mot feks Caldina så slipper regreim som er på 3s motorene, og du får DCT girkasse vs gammeldags autolat.

De fleste Imprezaer og Evoer er litt "over the top" for min del. Tror jeg er ferdig med japsepotter, skamsenk og biler som høres på flere mils avstand. :lol:
Mitsubishi hadde lenge et samarbeid med VAG, og spyttet ut mye rart med mildt sagt elendig kvalitet. Usikker på om de hadde gått vekk fra samarbeidet når den lanceren kom til verden...
Hvis du vil ha litt familievennlig bil med 4wd osv kan du jo kikke på Subaru Levorg? Ikke verdens mest spennende bil, men de går greit nok, ser jo gankse kule ut og har relativt god kvalitet. (hvorfor i all verden solgte du lexusen egentlig, nå som du kikker på "fornuftig" bil? ;) )
 #464820  av Makk
 
Kjøp en ny nok Merc CLA w117 og grin til deg alle lyktene på garanti (vann)

Veldig sytalaus bil, har en cla 200 selv og søskenbarn kjøpte en cla180, bruker 0.5 på lang og 0.7 på bland.

Bare ikke dra daskevogn med en, 1.2-1.4 per mil med pangsinforbruk :lol:

Begynner å bli greit rimelige også nå, og dem har ikke noen form for idiotiske plastikk greier på dører eller skjermer som samler rust, min ser knall ut enda.
 #464821  av ArildM
 
Lexusen savner jeg ikke i ett sekund. Den var latterlig nervøs både når det regnet mye og særlig på vinteren her. Helt ubrukelig til mitt bruk store deler av året :) Kjekk bil på sommeren, men å slite ut ett sett med 245/35/18 dekk hver sesong (eller hva org dimmen på F-sport felgene var), gjorde at jeg ikke kan si den er noe savn. sånn totalt sett. Fin cruisebil og god på langkjøring, ellers nada praktisk. Spiste hjullager foran gjorde den også. Og jallasystem med både skive og trommel bak = ekstra prakk når man må bytte skivene bak pga all saltingen på hver eu kontroll.

Vil ha noe med bensin, gjerne automat, kombi/stasjonsvogn 4x4 og 200hk pluss for rundt 150k. Da sitter jeg igjen med Toyota Caldina (gjerne N-spec) og Lancer Ralliart. Geartrag kasse på den forresten, så du kan bruke DSG girolje. Eneste jeg har funnet som er dyrt/skjørt er girkassa på disse, ellers virker de høvelig kurrante. Særlig siden motoren er en detunet versjon av Evo X, eneste forskjell er litt mindre turbo.

Levorg er fin, men synd den aldri ble levert slik som den Mighty Car Mods holder på å ornder nå. STI swappen i den blir helt konge 8)

Meeeget skeptisk på Mersje :lol:
 #464822  av Makk
 
Nei det må du ikke vær, bare kjøp den riktige merca, noen av dem er crap som bare det.

Styr unna mercediesel på 1kommawhatever nivå, dem er Renaultmotorer i :mrgreen: :mrgreen:

Og for guds skyld ikke kjøp w210 og w211 lol, da kan du bare kjøpe en i brun, selv om den egentlig skal være blå, rød, grønn eller whatever :lol: :lol:
 #464823  av magnesmurf
 
Makk skrev:Nei det må du ikke vær, bare kjøp den riktige merca, noen av dem er crap som bare det.

Styr unna mercediesel på 1kommawhatever nivå, dem er Renaultmotorer i :mrgreen: :mrgreen:

Og for guds skyld ikke kjøp w210 og w211 lol, da kan du bare kjøpe en i brun, selv om den egentlig skal være blå, rød, grønn eller whatever :lol: :lol:
Når jeg skrudde for mercedes, var de oppi 8 milliarder i kostand for rustutbedring på garanti. Euro :lol: Og det er snart 20 år siden.
Når w211 kom skrøt de av at den hadde flere datamaskiner enn en boing 747. Vi pleide å si at det var den eneste bilen med fler datamaskiner enn en jumbojet, hvor det aldri ble testet at de snakket sammen, før bilen kom på vingene :lol:
 #464824  av magnesmurf
 
ArildM skrev:
Levorg er fin, men synd den aldri ble levert slik som den Mighty Car Mods holder på å ornder nå. STI swappen i den blir helt konge 8)

Meeeget skeptisk på Mersje :lol:
Skulle fått prøvd deg en levorg. Den er faktisk ganske morsom, da den er leken. Men ja, burde absolutt vært STi motor i den :wink: (fikk jo levorg som Sti i australia og japan)
  • 1
  • 233
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 269