TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #321302  av James

JAAAA!!! Fekk bilen gjennom hos statens uvesen idag :D :D :D følger meg maaaange kilo lettere.. begynne å få gjort ting med bilen igjen nå :P
 #321319  av hmsilset

James skrev:JAAAA!!! Fekk bilen gjennom hos statens uvesen idag :D :D :D følger meg maaaange kilo lettere.. begynne å få gjort ting med bilen igjen nå :P
grattis :D er ikke lett å få igjennom biler der tror jeg.
 #321326  av James

hmsilset skrev:
James skrev:JAAAA!!! Fekk bilen gjennom hos statens uvesen idag :D :D :D følger meg maaaange kilo lettere.. begynne å få gjort ting med bilen igjen nå :P
grattis :D er ikke lett å få igjennom biler der tror jeg.
hehe, gjekk igrunn veldig fint! Sjekket at det var riktig blinklyspærer og støynivået på eksosen..(ikke db test. hørte bare etter) tok maks 3min :P
ble kommentert at det skulle vært orange blinklyspærer forran også helt til eg sa: Bilen er godkjent som flyttegods...står i vognkortet. Så da var det ikke mer snakk om det :mrgreen: ble så bedt om å starte motoren og gi litt gass. fyren så litt forsiktig under bilen og merket at midtpipen ikke var org. (noe som stemmer) Men det var nå greit nok :) ble også sagt at det ikke er katalysator på bilen, men det er heller ikke krav til flyttegodsbiler. hihi
 #321349  av James

mr2storbrua skrev:
James skrev:
mr2storbrua skrev:Hvordan gikk det? Ble den registrert som turbo, eller kikka de ikke noe på motoren i det hele tatt?
Var ikke i nærheten av motoren engang. Står innskrevet i vognkort at bilen er tatt inn som flyttegods. Skal da heller ikke være registrert noe historikk på hva motor som stod i bilen når den kom til landet. Står heller ikke noe om hk eller type MR2 det er i vognkortet. Så for alt de vet går den som en vanlig Turbo :)
Var det jeg lurte på om de begynte å krangle på det... Men da oppstod det altså ikke noe diskusjon om det. Hva ble du egentlig kalt inn for? Du ble stoppet i teknisk etter det jeg kan huske, men hadde politiet noe spesielt de la merke til da? Leste på off-topicen at de testa støynivået, fikk du vite hva som var akseptabelt lydnivå? Og på hvilket turtall?
Det dummeste man gjør er å begynne å krangle eller si imot hva de sier. havner da raskt på feilt togspor...det absolutt beste er bare spille dum, være ærlig på noen ting ,men si minst mulig. :)
motor var ikke tema engang. så ble ikke tatt opp.
Ble stoppet i teknisk kontroll av statens vegvesen. Tok meg på feil farge på blinklys-pærene på siden og eksos-støy.
Sjekket støynivået ja ,men tok ikke db måling. Fyren stod bare bak bilen og hørte på imens den gjekk på tomgang og ved litt gass til ca. 3000rpm. hadde org. eksos på ,samt med 3" downpipe og customlaget midtpipe rør i 2"5 .
 #321353  av James

mr2storbrua skrev:Godt å høre at det ikke er full gjennomgang da. Kanskje skifte til resirk-dump dersom jeg blir kalt inn en gang...
Må mann inn på full teknisk er det nok en god del værre ja! Eg kjørte faktisk inn med dump ventilen på :P Den slepper ikke før høyt turtall så går går fint..
 #321356  av hmsilset

James skrev:
mr2storbrua skrev:Godt å høre at det ikke er full gjennomgang da. Kanskje skifte til resirk-dump dersom jeg blir kalt inn en gang...
Må mann inn på full teknisk er det nok en god del værre ja! Eg kjørte faktisk inn med dump ventilen på :P Den slepper ikke før høyt turtall så går går fint..
Trodde din var original turbo fra usa jeg.Var kanskje en annen en det da.
 #321357  av James

tingeling87 skrev:Ja, men det er jo en sjangse å ta :lol:
godt jobba :D :D
hehehe jah :P endelig ferdig med drittet nå.. skal straks gå fra jobb her så da er det rett hjem å sette på den riktige eksosen igjen :P
 #321359  av James

hmsilset skrev:
James skrev:
Trodde din var original turbo fra usa jeg.Var kanskje en annen en det da.
nix ,ikke min :)
 #321363  av James

hmsilset skrev:Hvisker:ikke min heller :D
hihi :P
 #321394  av James

Gromeksosen på igjen :mrgreen:
 #321447  av James

da var det påskeferie på meg!!! :mrgreen:
  • 1
  • 437
  • 438
  • 439