TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Car Club Norway

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #176087  av rx300
 
CelicaTurbo skrev:tråden er moderert, vi trenger ikke krangel om emnet. Hold dere til emnet.
Hei, jeg forsvant :-D Ikke meningen å starte krangel, kom bare med informasjon om at hvis man savnet et forum der også en del "vanlige" samt retro Toyotaer var, så finnes det på tscn.no og har allerede en del medlemmer :-) Der forumet altså er gratis, mens selve klubbmedlemsskapet med medlemskort, rabattavtaler hos Toyota etc. altså koster penger. Men er verdt det, jeg har spart maange tusen på det f.eks.

Det beste hadde selvsagt vært om alle var under en stor paraply, er jo ikke så stort Toyotaland dette her. ;-)

 #176090  av Goose
 
Man trenger ikke å betale medlemskapet for å benytte seg av avtaler.

Desutten så kan man fremdeels ha medlemmer som får rabatt uten å motte betale kontingentet.

Som jeg sa mange ganger. Er du misfornlyd, la være å registrer deg. Ingen som tvinger deg å være med. Vi lever i et fritt land, folk kan gjøre som de vil...

 #176095  av Goose
 
Har lest den posten helt fra begynelsen.

Karen bak tscn har ingen anelse om, hva jeg har av planer, hvem jeg har vært i kontakt med, og hvordan jeg har tenkt å gjennomføre ting. Det at han driver et Klubb betyr ikke at andre ikke vet hvordan dette gjøres.

Så alt han kan gjøre er å spekulere. Og han får bare fortsette med det.

Egentlig TCCN har ingen intensjoner med å konkurere med tscn. Faktisk så har jeg aldri hørt om TSCN før 1 uke siden. Men har aldri lest på forumet dems før i dag og har aldri intereserte meg i den klubben og heller aldri kommer til å gjøre det.. De får leve sitt eget liv og vi vår.

Egentlig så ser jeg ikke noe poeng i å diskutere dette temaet mer.
Meningen var å informere om TCCN og det har jeg gjort.
Dere får får vurdere selv om dere vil komme til TCCN eller ikke.

 #176102  av Kaizern
 
Jeg bruker å si jeg har et sportsbil med liten motor :lol: Men, kan ikke se jeg føler meg spesielt velkommen her når vi blir linket over til et annet forum for oss som har "vanlige" biler...

Jeg tror også at det blir et ganske stille forum, hvis folk med vanlige biler skal emigrere til TCCN eller hva det nå var... :cry:

 #176104  av Andy_Celica
 
Kanskje Celicaturbo eller kennethx skal stenge slik at det ikke kan skrives flere innleg på denne posten.

Dette blir litt mye diskusjoner over et nytt forum!

 #176108  av Kaizern
 
Andy_Celica skrev:Kanskje Celicaturbo eller kennethx skal stenge slik at det ikke kan skrives flere innleg på denne posten.

Dette blir litt mye diskusjoner over et nytt forum!
Jeg synes vi må få lov til å ytre våre meninger, eller skal tråden stenges sånn at vi ikke kan si noe om saken?

 #176109  av Andy_Celica
 
nei, sånt som du skriver er lov, men når folk sier at det er dumt med flere forum, og begynner å snakke om at dette er for å dytte tscn ut av veien osv er for dumt

 #176111  av mr.two
 
Det er vel ingen som blir "bortvist" fra ts-ogn, er opp til enhver om de fortsetter å skrive her på forumet, eller om de flytter til et annet sted. Det er ingen som tvinger noen til å bruke Gooses nye forum, ei heler tscn, dette er simpelthen et alternativ til det vi har idag. Ts-ogn startet jo som et samlingspunkt for mennesker med mr2, mr2ogn hvis jeg ikke husker feil, og siden utvidet seg til et større segment av "sportsbiler". At man ønsker å gå tilbake til dette her på ts-ogn får hver og en danne sine egne tanker om, men som sagt, det er neppe noen som tvinger enkelte brukerene her på forumet til å flytte.

 #176113  av VeilSide
 
mr.two skrev:Det er vel ingen som blir "bortvist" fra ts-ogn, er opp til enhver om de fortsetter å skrive her på forumet, eller om de flytter til et annet sted. Det er ingen som tvinger noen til å bruke Gooses nye forum, ei heler tscn, dette er simpelthen et alternativ til det vi har idag. Ts-ogn startet jo som et samlingspunkt for mennesker med mr2, mr2ogn hvis jeg ikke husker feil, og siden utvidet seg til et større segment av "sportsbiler". At man ønsker å gå tilbake til dette her på ts-ogn får hver og en danne sine egne tanker om, men som sagt, det er neppe noen som tvinger enkelte brukerene her på forumet til å flytte.
Kjempesvar!

Andy_Celica, noen ganger så kan vi ikke alltid ha positive meninger og en har vel like stor rett til å ytre dem slikt som alle andre meninger en kan ha? Skal en sensurere vekk alle som synes at visse typer stylign ser stygt ut også kanskje? Jeg ønsker selvfølgelig TCCN velkommen som ett tillegg men i mine øyne synes jeg at tilbudene er mere enn store nok og det kan nok bli litt vanskelig å holde på å poste på 3 forumer for å finne rette kompetansen. Selv om jeg ikke har sportsbil så kommer jeg nok til å søke etter den tekniske kompetansen som dette forumet har :D

 #176123  av Zepticon
 
Vell jeg har vært medlem her en stund og jeg kjører Mazda :wink:

 #176127  av VeilSide
 
Goose skrev:Faktisk så har jeg aldri hørt om TSCN før 1 uke siden.
Bare for å nevne det så har du post 2 år tilbake i tid der du kommenterer TSCN og vurderer seriøsiteten av nettsiden ;)

 #176129  av Goose
 
VeilSide skrev:
Goose skrev:Faktisk så har jeg aldri hørt om TSCN før 1 uke siden.
Bare for å nevne det så har du post 2 år tilbake i tid der du kommenterer TSCN og vurderer seriøsiteten av nettsiden ;)
Ã… det var de ja... :lol:

 #176136  av cameleon
 
TSCN, bildilla, eller hva det nå enn heter, har jeg aldri og kommer jeg aldri til å ta seriøst for fem flate øre. Husker begynnelsen her i trondheim med det opplegget. Der den "harde kjærene" i trondheim plutselig dukket opp helt uten videre som medlemmer i den "klubben" der. Vet ikke om jeg står signet opp der enda, men hvordan jeg i min tid havnet opp der aner jeg ikke :? Ikke det at det spiller noen rolle for jeg gir nå faen angående det der. Men at noen signer en opp som medlemmer i en klubb sånn uten tilladelse fra vedkommende selv synes jeg er helt på bærtur :? Da virker det mer på meg som en desperat form for å få flest mulig medlemmer samlet på kortest mulig tid, framfor det å ha et samlet felleskap for folk med samlede interesser.

 #176265  av CelicaTurbo
 
akkurat den diskusjonen om trondheimsbilene er over for lenge siden så ikke ta den opp igjen. Den nye klubben er ment som et bedre tilbud for de som har vært velkommen her lenge, og fremdeles er velkommen. Å være medlemsskap i ts-ogn krever ikke masse motor eller bakhjulstrekk, for min del karakteriserer jeg en 115hk Celica som sportsbil for det er ikke ytelsene det kommer ann på men sjelen som ligger bak skapelsen av bilen ;) TS-OGN er her for alle som er interessert i sportsbiler generellt, og har vært det siden klubbens skapelse som mr2ogn for straks 5 år siden. At tscn planla å utvide sitt spekter er ukjent for de fleste, det er kanskje uheldig at to klubber prøve å etablere seg på samme marked samtidig men så kan man ikke forvente at Goose nå avslutter sitt prosjekt pga at tscn kommer frem i lyset med sine tanker. Akkurat den saken er vel heller et resultat av uheldig timing.

At jeg blir beskyldt for å sensurere alt som har med tscn er surt for det er langt fra tilfellet, men åpen konflikt om klubbenes forhold er unødvendig og blir derfor fjernet av diplomatiske grunner. Derfor er den diskusjonen nå over og avsluttet for denne gang.