TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • celicat23's foto oppdrag - bildetrÃ¥d

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464790  av ArildM
 
En dame forfaller uansett, det gjør ikke en bil hvis du tar vare på den? :lol:

Men skjønner poenget, er litt trist å stelle å dalle med en bil i det uendelige, bare for å ikke la den bli brukt til det den ble laget for?

På en måte er det sånn sett utrolig befriende å ha en gammel Rav4. Den går i 80 lett over de dårligste grusveier, jo raskere jo bedre! Ingen felger som blir bøyde når man har 80 profil på dekkene og OME demperne var garantert for idiotkjøring i terreng i 3 år. Så da må de vel holde minst så lenge :mrgreen:

Men samtidig er jeg ikke heelt fremmed får å ha en bil til pynt en gang i fremtiden, det er noe småstas med å ha noe som bare står å støver også. Noe som man har en drøm om at man skal ta ut til våren, og bare ha den perfekte kjøreturen et par ganger hvert år. Om det skjer eller ikke, er uansett noe av magien bare å ha den drømmen.

Så heck, hvis man har muligheten økonomisk. behold Audien og stell med henne :wink:
 #465781  av ArildM
 

Tok ikke du bilder av en slik lilla Diablo Marius? Var det eksakt denne? :D
 #465782  av celicat23
 
Det var ikke den, jeg har sjekka selv noen ganger med alle diablo'ene curated har hatt/solgt :D Er noen år siden.. tok bildene når han var på vei til Sverige for vinterlagring, med ett 8 mp canon eos 350d fra 2005:
Bilde

Jeg kan ikke le for mye av det gamle kamera for kamera jeg fortsatt bruker er 12 mp nikon d700 fra 2008 :lol: Men jeg har ikke de helt store behovene med så lite jeg tar bilder + kamera leverer fortsatt:
Bilde
 #465783  av ArildM
 
Er det virkelig så lenge siden du la ut de bildene :shock: Bilen var i alle fall veldig lik, så husken min må vel være ok :D
Må si at både bildene og bilen (ikke minst) har holdt seg utrolig bra.

Fotoutstyr er vel aldri noe som blir "gammeldags", blir bare nostalgisk/egen sjarm over utstyr som er litt gamlere.
Ikke for det, bildene ser jo fortsatt utrolig bra ut. Er vel heller antall MP som har økt vesentlig siden den gang?
 #465784  av celicat23
 
Yes, tiden flyr for oss gamlinga :lol: Skummelt å begynne se på datoer... Die Hard kom ut for 35 år siden... Jeg føler meg som ett fossil. Det var en jota den diablo'en også så mer eller mindre samme greia, bortsett fra den i videoen er en føkkings prototype da, som er rimelig vilt å bare ha støvende ned i garasjen din :lol:

Ett nyere kamera er generelt bedre på alt og skal noen kjøpe seg ett kamera så er generelt regelen å kjøpe så nytt som mulig. Hadde jeg tatt bilder oftere så hadde jeg prioritert å kjøpe noe nyere. Men type i år så har bilen vært ute av garasjen 3 eller 4 ganger, og nå har det regna 3 uker i strekk - med langtidsvarsel som viser regn hver dag i over 1 uke til, og så begynner det å nærme seg høst og fy faen dra til helvete jævla vinterfaen SPY :(
 #465785  av ArildM
 
Damn. Du vet du er gammel når 80tallet er flere generasjoner tilbake. Når 2000tallet er 20+++ år siden. Og man har jaggu hengt 20 år på TS-ogn snart også :shock:

Er i alle fall etablert med hus og bil, og det meste er ganske chill, så det kunne ha gått MYE verre :lol:
Og vi har minner om den gangen internett var lovløst (om enn på 56k modem), Japsebiler var noe folk vraka over en lav sko, og kun en av dine kamerater hadde foreldre som var så fancy at de hadde 386 med Doom og Commander Keen 8)

Og ja, det har vært en piss sommer, men er ikke alle sommere det? Vi bare husker de 5 dagene med sol 8)
Vi koker i alle fall ikke opp i 40 grader pluss. Selv om det er udugelig trist kjøre i regn og ha like skitten bil etter EN tur, hver eneste gang du vasker den :roll:

Men joa, I vår ungdomstid, DA var det sommre gitt :lol: 8)
 #465848  av celicat23
 
Sommeren oppsumert: Dritvær frem til det var 3 uker med 30+ grader i juni hvor motivasjon ikke strakk seg lengre enn til å spise is og forsøke og ikke klage på varmen, tett etterfulgt av stort sett bare regn frem til nå. Så i dag var 3 turen bilen har vært ute av garasjen. Amazing sommer.

Bilde

Har noen få tanker om å kanskje gidde forsøke selge den før vinteren kommer og bare ha EN bil.
 #465851  av ArildM
 
Grei oppsummering :lol:

Ble i alle fall ett bra bilde da :D 8)
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102