TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • celicat23's foto oppdrag - bildetrÃ¥d

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #419819  av celicat23
 
Ja. Det er på ingen måte like bra som d700, men fungerer helt OK. Og digg å ha noe man ikke trenger å bry seg så alt for mye om. Heiv det i bagasjen sammen med stativet og tenkte ikke noe mer på det. Kom hjem å fant ut at jeg hadde glemt å sette på dekselet til linsa og.. Hadde vært krise med det andre kamera, men med ei plast linse til 800kr så spiller det fint liten rolle :D
 #453996  av celicat23
 
Kommer ikke til å bli noen massiv aktivitet i denne tråden igjen, det blir nok mest bare noen bilder her og der av sommer/kosebilen: en 2000 mercedes benz c43 amg. Har ikke tatt noe spesielt med bilder siden 2012 så kjenner jeg er litt rusten :-/

Full størrelse på bildene er 1920x1080. Firefox (hos meg) åpner disse feil så kvaliteten ser helt bajs ut, mens chrome gjør det riktig.





Kamera som ble brukt er gamle nikon D700 som har vært med meg i en del år nå, og linsene som ble brukt er ei tokina 16-28mm (første bilde) og tamron 24-70mm (andre bilde)
 #454001  av ArildM
 
Trodde det å ta bilder i motlys var fyfy jeg :)
Liker lys-settingen på det øverste.
Nederste er nok favoritten min :)
Mulig du er rusten, men kunsten kan du enda tror jeg :)
 #454006  av celicat23
 
Tja, spørs jo hva du forsøker å oppnå da ;) Dro ut 05:00 i dag tidlig for å få sola lavt. Er ingen fan av det første jeg heller, men redigerte det da det var så mange bilder som det ikke ble noe av så det var det beste av de dårlige :wink: Var ute i går kveld å så over hvor jeg skulle ta bildene og la noen planer, men det var ingenting som ble som planlagt i dag :( Men forhåpentligvis så blir det flere dager med oppholdsvær så jeg kan forsøke igjen :D

Ett til... For de som ikke følger med så tror de vel det er en 220 CDI jeg kjører :)

 #454013  av ArildM
 
Det er sånne bilder som gjør at jeg vurderer å kaste speilrefleksen i restavfallet :lol: :lol: :lol:

Hva bruker du for å redigere? Kan umulig ha kommet så godt ut rett fra kameraet? :D
 #454014  av celicat23
 
@LASSE Gleder meg til å se mr2'n :D

@ARILD Samme som alltid: photoshop CS5 + mange år med å være en sta mongo og ikke ta noen kurs eller lese meg opp på noe, men heller bruke ukesvis på å finne ut noe som andre lærer seg på 30min med kurs :wink:
 #454016  av lasse
 
Huff, er ikke så mye å glede seg til, står bare støvete og jævlig i garasjen med banehjula på, rett og slett ett trist syn :(
Men forhåpentligvis så kommer den seg i løpet av sommeren :D
 #454020  av ArildM
 
CS5 har jeg også, så da er det jo håp. Trodde lightroom var tingen? :) Kan mye men lite med slik type bilderedigering :)
Har uansett sommern fullt opp med garasjeplaner, maling hav hustak osv, så dette overlater jeg til selvutdannede semiproffer :mrgreen:
 #454025  av celicat23
 
@LASSE Jeg tar med foto apparatet å legger ut noe sånn "wall of shame" hvis mr2'n ser bare trist ut når jeg kommer!! :lol:

@ARILD Jeg har ikke testet lightroom noe spesielt, har bare hørt at det er mer muligheter med photoshop så holder meg til det. Tok meg lang nok tid å lære det så ikke F om jeg gidder å lære meg noe nytt nå :D
 #454029  av lasse
 
Ã… pokker'n...
Må få ut finger'n og vaske den og legge om til jålehjula jeg da!!
 #454043  av ArildM
 
Kult bilde :)
Fornøyd med nyvogna? Sleeper deluxe? :)
 #454045  av celicat23
 
For å si det sånn så er IKKE dette bilen å kjøpe hvis du er ute etter oppmerksomhet :D Og de som kan skille AMG fra vanlig c-klasse er rimelig vant med at biler som ser ut som min er 99% av tiden bare en c180 med AMG styling og ikke noe mer. Men det er helt greit, jeg har kjøpt bilen for at den skal være gøy for meg - ikke alle andre :) Bilen hadde blitt kulere med å gå opp til 18" felger + senke den mer, men jeg skal holde den helt original som den er nå. Det eneste jeg vurderer av "styling" er å fjerne viskerne på lyktene foran for de er stygge som nøkken.

Men, ja, gøy bil :)
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 102