TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • celicat23's foto oppdrag - bildetrÃ¥d

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #454048  av ArildM
 
Kan like det jeg :)
Blir som Caldinaen i Japan, ser ut som en vanlig avensis. Har 3sgte og 4hjulstrekk :D

Men hold den original du, er mest verdt da, og en gang prosjektbil, alltid prosjektbil :)
 #454197  av ArildM
 
Såpass ja, du leker med mørke Tyske krefter :shock:
Nei du skal vite at her på den lyse hybridsiden har vi kjeks og kaker :lol: :mrgreen:

"Use the force"
- Marius trykker på gasspedalen :mrgreen:
 #454213  av inzane2012
 
Ang photoshop vs lightroom, så er lightroom ment for ren bildebehandling. Endre eksponering, farger, skarphet osv, men skal du lage HDR bilder, legge til effekter, fjerne uønskede elementer osv, så er photoshop bedre. Slik jeg har forstått det, så er det beste en kombinasjon. Gjør grunnendringene i lightroom, og så heller eksporter det til photoshop og gjør den aller siste finpussen der.
Lightroom er også ganske enkelt å lære, det som jeg faktisk syntes var vanskeligst var å importere bildene fra kameraet, lage til mapper og eksportere de ferdige bildene.
Du kan lage HDR bilder i lightroom, men det er vist en litt mer omstendelig prosess, og gir ikke like bra resultat som en HDR plugin til Photoshop(husker ikke navnet på den).
 #454295  av ArildM
 
Slutt å svinkjør mærsja så tidlig om mårran :mrgreen:
Fine bilder blir det i alle fall :)
 #454298  av celicat23
 
Bilen kjennes ut som du kjører en mye større og tyngre bil, som en stiv S-klasse liksom. Du får mer den "godstog med uendelig drag" følelsen av å kjøre den, enn sånn "hissig humle det er gøy å piske igjennom svinger". Sånn max attack med gass & brems ved hver sving inviterer bilen bare ikke til. Det er mye mer gøy å holde jevnt tempo i 70-80 og la bilen danse igjennom svingene. Understellet er også helt herlig. Ligger som klistret på veien, null krenging. Dette er en bil for entusiastisk cruising, ikke racing.

Og takk angående bildene. Mitt beste tips til noen som driver med foto er nå og IKKE ta deg en liten pause i 4år fra fotografering, for det er mye som forsvinner og gjør det vanskelig å starte opp igjen :?
 #454302  av ArildM
 
GT biler er fine saker :D
Nærmeste jeg har er Turbo 2en, selv om det sikkert er noen mil mellom de på den måten :)
AW11en er en som kjeder seg på strekkene, og synes jeg er alt for pysete i svingene :lol:

Ser ut som at det å ta bilder er som å sykle for min del :)
 #454375  av celicat23
 
Stod opp 04:00 for det var ikke meldt noe regn. Stakk hodet ut av vinduet, og alle veier er våte :? Forbanna d..... Klødde meg i anus til 08:00, og forsøkte igjen. Så greit ut med skyer og veiene så rimelig tørre ut. Drar utover mot dikemark for å vekke gærninga, og alt ser bra ut. Helt til jeg svinger inn på dikemark da selvfølgelig, for da begynner det å regne :roll: Ble sur, tok ett bilde, dro hjem, furta. Det vekslende horeværet som er i sommer kan suge på den svette delen av pungen.



Og nå er det opphold igjen, så da skal bilen vaskes. Se om jeg rekker å bli ferdig før det kommer noe "overraskelse!!!" regn igjen.
 #454382  av ArildM
 
Denne sommeren har alt bare sklidd ut hos meg, har såvidt vasket bilene.
Den ene dagen jeg vaska bilen høljeregnet det like etterpå og bilen var like skitten dagen etterpå selv om den ikke har vært kjørt en meter.

Nei nå er det full fart i garasjeprosjektet, så får bilene heller bare stå til pynt der :mrgreen:

Regner med du har sleeperen innendørs :?: :wink:
 #454389  av celicat23
 
Denne sommeren har vært litt ødelagt av at det alltid skal regne minst 1 eller flere ganger hver dag det er sol. Bare sånn for å få veiene våte å gjøre ting litt grisete, passe på at det ikke er noe vits å forsøke planlegge noe :roll:

AMG'n står innendørs, selvfølgelig :D Men desverre så må den selges :( Dårlig timing A/S slo til, og her hvor jeg leier så skal det selges, så må finne nytt sted, og har ikke råd til å skulle begynne lete etter eget hus eller noe annet sted med egen garasje - så i mitt eie så vil etter hvert AMG'n måtte stå utendørs eller i en helvetes felles garasje, og det blir bare dårlig savittighet og ikke noe gøy. Så den kommer for salg i august, sånn bittert og motvillig :? Vet jeg ikke er av de som eier bilene så lenge om gangen, men akkurat denne kunne jeg tenkt meg og bare beholde.
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 102