TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TurboKnut

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #288444  av mr_kp

Hei på dere!

Jeg har nettopp handlet en bil i Tyskland. En 2000-modell Toyota MR2 GTI. 8)
Engasjerte TurboKnut her på forumet til all jobben med forberedelser, selve handelen, transport, import, kontroll og registrering av bilen.
Jeg ble så imponert over Knuts egenskaper, at jeg ville starte min første tråd her, som en hyllest til Knut.

Knut er så ryddig, ærlig, medgjørlig og ikke minst flink med bil/import at det var en sann glede å ha med ham å gjøre! :D
Jeg fikk stadig hyggelige SMS/MMS fra ham underveis til/fra sjappa i Tyskland.
Han måtte til og med trikse litt med selgeren for å sikre seg bilen, da en annen kjøper (en svenske) holdt på å nappe til seg bilen rett foran nesa på oss.
Men Knut ordna opp, han, og svensken kjøpte en annen, litt eldre MR2 fra samme forhandler - Puh! :D

TurboKnut og Fossum Bil fortjener så absolutt en positiv oppmerksomhet.
Og tar jeg ikke feil, så er det flere enn meg som har nytt godt av hans egenskaper her ... ???

:arrow: Kom igjen folkens - sleng på ett innlegg om deres erfaringer med TurboKnut! Jeg synes han fortjener det!

Blir spennende å se hvor lang denne tråden blir...
 #288456  av hmsilset

Høres ut som en flink og grei forhandler! Lag en tråd med bilder da :D Må se
 #288601  av Tore

Knut er en god eksil-nordlending, han kan man stole på! Så lenge som han har drevet med dette, sier det seg selv at han ikke driver useriøst..en ekte bilentusiast!
 #288711  av mr_kp

hmsilset skrev:Høres ut som en flink og grei forhandler! Lag en tråd med bilder da :D Må se
Som du roper i skogen ... :wink:
Bilen er første gang reg. i 10.10.2000, og har nå rullet totalt 30 000 km.
Den er i helt perfekt stand, og foreløpig dønn original ...
Disse bildene ble tatt av Knut på vei opp gjennom Tyskland.
047.JPG
047.JPG (727.53 kiB) Vist 6124 ganger
048.JPG
048.JPG (787.08 kiB) Vist 6112 ganger
050.JPG
050.JPG (764.29 kiB) Vist 6116 ganger
052.JPG
052.JPG (600.21 kiB) Vist 6115 ganger
049.JPG
049.JPG (538.23 kiB) Vist 6127 ganger
 #288714  av Ullsokk

mr_kp skrev:
hmsilset skrev:Høres ut som en flink og grei forhandler! Lag en tråd med bilder da :D Må se
Som du roper i skogen ... :wink:
Bilen er første gang reg. i 10.10.2000, og har nå rullet totalt 30 000 km.
Den er i helt perfekt stand, og foreløpig dønn original ...
Hvor mye måtte du ut med totalt ?
 #288721  av castman

Dæven :shock: gratulerer med ny mr2 :D
 #288722  av lexusmann

Jøss...det går fremdeles an å finne juveler...må vel være nokså sjeldent med en 2000 modell av sw20...
Nydelig bil... :wink: Planer for den?
 #288726  av James

2000mod.faktisk! :) Gratulerer så mye med en sykt fet bil :wink:
 #288727  av hmsilset

Gratulerer med knallbra mr2 :P Ser helt fantastisk ut!
 #288730  av Mr2Even

Hipp hipp for Turboknut! :) Høres ut som en bra kar han. Mye kom bilen på?? Den mr2'en var lækker! Den må du behandle bra! jeg kjøper den etter deg :wink: :mrgreen:
Mye kom bilen på??
 #288825  av cameleon

mr2 er og forblir en bil med tidløst design. Og sånn off topic, så ville jeg holdt denne bilen så orginal som mulig. Dette er ikke en bil mange har :wink:
 #288838  av mr_kp

Tusen takk for mange hyggelige kommentarer om den nye bilen min! :)
Jeg må si at jeg er VELDIG fornøyd med den!

Til dere som lurer - bilen kostet €15 000 i Tyskland, og kommer vel til å lande på ca. Kr 245 000 totalt.
Er ikke helt ferdig med finregningen ennå, men den havner vel ca. der, alt i alt.

Når det gjelder planer, så kommer jeg fra 200 SX miløet. Har hatt en 1992 modell S13 siden 2001, og må jo si at det blir litt vel tamt med en 2 liter uten turbo ... så ... Markus? :wink:
... Men jeg ser poenget til dere som mener at jeg bør holde den original. Jeg har ikke bestemt meg ... Skal i hvertfall få solgt 200'en først ...
 #288840  av cameleon

har den mange gamp orginalt den der? er det 175hk utgaven?
 #288853  av Ivar

Vil ikke en 2000-modell fort ha en BEAMS-motor?
 #288869  av sindrejl

245k :shock: :shock:
da bør det være beams motor :) betalte vel noget rundt 135k for 97' selv.

Mektig fin bil! det skal du ha :) Savner mr2 når jeg ser slikt