TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Blinklysolje

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #448821  av Inz4ne
 
Helt klart, hørte om noen som lagde terninger med lukt som de gjemte enten foran elelr bak vifta, det husker jeg ikke men det skal også gi et ganske bra resultat, men ulempen er at det er vanskeligere å bytte terning enn det er å fylle på tøymykner på en slik spesiallrigg som tidligere nevnt, men det koster jo igjen vesentlig mindre om man gjør jobben med å bytte terninger selv, tror en terning holdt en sesong.
 #448846  av mr2storbrua
 
Snakka med en som hadde god greie på dette i dag. Det viser seg at på eldre biler så kan man faktisk bruke tøymykner i kjølevæska, men fordi Wunderbaum så på dette som stor konkurranse mot sine produkter fikk de bilprodusentene med seg til å bygge om kjøleanleggene slik at denne lukta ikke kom inn i kupèen. Det er altså ikke skadelig å prøve, men det er lagt inn et slags filter en vei som hindrer lukta å komme videre... Han var litt usikker på når dette kom, men han mente at det var de tyske bilene som ble med på prosjektet først, deretter andre europeiske biler. Amerikanerne skulle være sist ut, faktisk mente han at det kanskje drøyde så lenge som til da øst- og vest-tyskland slo seg sammen igjen.
 #448848  av Inz4ne
 
Det stemmer nok som du sier ja, fikk dette bekreftet når jeg spurte om det hos en bekjent, men han utdypet med at dette var ikke noe som ble snakket om for det var veldig hysj hysj, eldste jeg har holdt på med er jo MR2en, men på den har jeg ikke testet, kjøleveska sin effekt blir jo bittelitt svekket av å ha i tøymykner, og siden jeg har hatt noe oljeforbruk av ukjent grunn så har jeg ikke tatt sjansen på å teste slikt på den.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10