TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Blinklysolje

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #445057  av Sarlacc
 
Mr2mr2 skrev:Jeg sliter med slakki fustasjopphengsforkoblingen :roll: noen tips til å fikse det??
Typisk problem som oppstår når man slurver med sleggefetting i tennstiftnippelen. Skal utføres hver 3.måned eller hver 1000 km, litt avhengig av modell.
 #445076  av Sarlacc
 
mr2storbrua skrev:Hvis du allerede har fått slakk kan det være for sent, men prøv å tilsett små kjørnemerker i sleggefettet.
Spurte naboen om det der, han har skrudd bil siden før slaget ved Svolder, og han sier man får varmgang i baksetepumpen hvis man bruker for mye kjørnemerker.
Men han er muligens ikke helt oppdatert, moderne biler har vel baksetepumpekjøler?
 #445086  av Inz4ne
 
Moderne biller har baksetepumpekjøler ja, varierer litt når de kom med det utifra modell og produsent selvsagt.
Har du kjøler så er det ikke noe stort problem med noen kjørnemerker ekstra, har du ikke kjøler så legg til ett av gangen. Og test om det blir bedre.
 #448783  av Inz4ne
 
Sånn da har man kontrolert og ved behov skiftet til sommerluft i dekk på alle bilene. Så nå blir det bra, viktig å huske på hvis ikke så kan det gå dårlig.
Hadde også noe kast i coilen her om dagen, men greide å rette det opp igjen ved hjelp av magnetvektbalansereren jeg har liggendes. Så nå er coilen innafor spesifikasjonene, og det er jo bra :)
 #448786  av Sarlacc
 
Kast i coilen fører jo som alle vet til induksjon av motfase villstrøm ned i kilevinkelen, med alt dét medfører av slagside og radiatorbank.
SÃ¥ bra du fikk bukt med problemet i tide.
 #448788  av Inz4ne
 
Helt riktig som du sier kast i coilen kan føre til omfatende konsekvenser om det ikke blir fikset fort.
 #448797  av ArildM
 
Stusser bare på at du har fylt sommerluft ved behov?
Betyr det at du har kjørt vinteren med sommerluft i dekkene? :shock:
Er ikke redd for å bli stoppa og avskilta i teknisk kontroll du da? :roll:
 #448803  av Inz4ne
 
Noen av bilene blir ikke kjørt om vinteren vet du Arild, og da holder det å kontrolere, jeg tok selvfølgelig hensyn til at luft blir gammel så måtte bytte på de som ikke fikk frisk sommerluft forrige sesong. Går helt fint å kjøre 2 sesonger, avhengig av hvor mye du kjører selvsagt, men jeg pleier å kontrolere lufta i dekka minimum en gang i månden. Så bytter jeg ved behov selvsagt.
 #448804  av mr2storbrua
 
Har dere prøvd å fylle dekka med parfymert sommerluft da? Det kan være en fordel hvis dere skal leke dere litt på en parkeringsplass, det fjerner lukta av blårøyk slik at politiet ikke mistenker slik "råkjøring" :wink: Hvis du vil fjerne lukta av bremser ved litt hard kjøring går det faktisk ann å helle litt tøymykner i bremsevæskebeholderen, da får man den friske tøymyknerlukta i stedet. Det samme gjelder hvis man sliter med clutchlukt, da kan man også helle litt tøymykner i clutchvæskebeholderen. Er bare en kork som skal til :wink:
 #448805  av ArildM
 
Fungerer det med Tøymykner i kjøleveska? Vært kjekt med godlukt av varmeapparatet :)
 #448813  av ArildM
 
Hei, her forventer jeg faglige svar :|
I en såpass saklig tråd, så regner jeg vel med at du vet hva du snakker om? :mrgreen:
 #448817  av Inz4ne
 
Det fungerer dessverre ikke med tøymykner i kjøleveska for å få godlukt inne i bilen, men motorrommet ditt vil dufte fantastisk etterpå :)
Om du vil ah godlukt inne i bilen så må du bruke en spesialrig som drypper kjølevæske ned på viftemotoren, dette er ikke levert orginalt av en eneste produsent og må derfor spesiallages til hver enkelt model, koster gjerne en del også, men om du har dyktige folk til å gjøre det så blir resultatet fantastisk.
 #448819  av ArildM
 
En duft av sommerfrisk hadde jo vært helt fantastisk å ha! :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10