TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Blinklysolje

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #303805  av Supramk3turbo
 
Hei. Jeg kjøpte en flaske blinklysolje her om dagen. Noen som vet hvor blinklysolje tanken er?? :lol:

Håper det hjelper med lyd dempene, blinklyset mitt tikker så fælt... 8)
Vedlegg
1717843-bilde5-blinklys_olje__.jpg
1717843-bilde5-blinklys_olje__.jpg (34.33 kiB) Vist 15296 ganger
 #303807  av Giske
 
Hvis du kikker i motorrommet på bilen, så finner du sannsynligvis et lyst rør, med blått lokk. Fyll på den der, så vil du nok oppleve at det går mye stillere :twisted:


Hahaha, men seriøst?? :lol:
 #303808  av Supramk3turbo
 
He he :lol: Men fra spøk til alvor. Er denne bedre kanskje, den er jo hel syntetisk.
Vedlegg
BlinkFluid.jpg
BlinkFluid.jpg (34.33 kiB) Vist 15280 ganger
 #303810  av Daniel HS
 
Er jeg eneste her som har såpass med vett at jeg har skjønt dette med blinklys olje bare er tull eller? :?

Det er unødvendig og det er vekt! Jeg tok liksågodt vekk tanken og påfyllingsrøret på min bil, ja, det klikker litt, men har løst det ved å skru opp CD-spilleren når jeg blir stående å blinke en stund. Eneste jeg er litt redd for er at blinklyspærene skal ryke litt oftere når de ikke får skikkelig smøring og kjøling :|

:mrgreen:
 #303813  av Supramk3turbo
 
Okei, men jeg kjører med Turbo blinkere, så da går pæra fort i kanten om jeg kutter ut blinklysolja...
 #303814  av Daniel HS
 
Supramk3turbo skrev:Okei, men jeg kjører med Turbo blinkere, så da går pæra fort i kanten om jeg kutter ut blinklysolja...
Ja, hvis du kjører med turbo og litt trykk på blinkerne skjønner jeg godt at du har blinklys olje! Mine er forøvrig originale foreløpig, bare endret fargen. Så sånn effektmessig blir det ikke noe problem :D
 #303816  av Giske
 
Dere henger ikke lite etter eller?

Har nylig kjøpt meg vedlikeholdsfritt "blinklysannlegg", det blinker og står i, uten at jeg trenger å tenke på oljepåfyll og sånne ting, hallo, vi lever faktisk i 2008! :roll:


:lol:
 #303820  av Supramk3turbo
 
Ja, har hørt om flere som har invistert i dette nye moderne vedlikeholdfrie systemet, men mange av disse har fått problemer senere. Vistnok så har det skjedd at igangsetterstoppern har løsna fast på disse, dette er visst løst med gjevnlig smøring med sleggefett, men dette har igjen ført til kast i coilen. Så tror jeg holder meg til olja enn så lenge :lol:
 #303824  av Daniel HS
 
Giske skrev:Dere henger ikke lite etter eller?

Har nylig kjøpt meg vedlikeholdsfritt "blinklysannlegg", det blinker og står i, uten at jeg trenger å tenke på oljepåfyll og sånne ting, hallo, vi lever faktisk i 2008! :roll:


:lol:
Joa, MEN! Det de fleste glemmer her er den grønne overledningen fra (+) på pæren til oljetrykksindikatoren, som går parallellt med med hastighetsnivåsensoren til blinklyset. Uten dette vil blinklyshjernen ikke kunne styre systemet skikkelig og dermed gå i nødmodus, som igjen fører til varmgang. Utfallet av dette, har nettopp Supramk3turbo fortalt.
 #303827  av Giske
 
Men de har ikke sånn supervedlikeholdsfritt! :mrgreen: den er myye bedre!

Jeg får vel gå og feste sulamitten med tech-7, så er jeg sikker på at ingenting løsner! kast i coilen fikser vi med nye senkefjærer fra bosch! Har hørt at det gir en helt sinnsyk effekt! :idea:
 #303828  av Giske
 
Og By the way, jeg har akkurat skiftet ut den grønne overledningen med en blå, som er kobla direkte, så dermed slipper jeg å tenke på kast i coil og nødmodus osv!
 #303833  av Supramk3turbo
 
Du skal være litt forsiktig med Tech-7 når du kjører blå overledning, veldig fort å få kondens i kobberfusjonene....
 #303834  av Giske
 
Supramk3turbo skrev:Du skal være litt forsiktig med Tec-7 når du kjører blå overledning, veldig fort å få kondens i kobberfusjonene....
Auda, fryktelig mye som kan gå galt med det nye systemet da altså? :|

Jeg visste europrisreklamen ikke kunne snakke sant! Får vel gå tilbake til å slite med oljestyr jeg da:p
 #303835  av Daniel HS
 
Giske skrev:
Supramk3turbo skrev:Du skal være litt forsiktig med Tec-7 når du kjører blå overledning, veldig fort å få kondens i kobberfusjonene....
Auda, fryktelig mye som kan gå galt med det nye systemet da altså? :|

Jeg visste europrisreklamen ikke kunne snakke sant! Får vel gå tilbake til å slite med oljestyr jeg da:p
Hvis jeg var deg hadde jeg regelrett bygget hele systemet om til manuelt, med en helt vanlig av/på bryter, og et 87 relè. Da kan du selv styre hastigheten på blinklyset, samt at det er lite å feilsøke på dersom noe skulle gå galt...
 #303837  av Giske
 
Daniel HS skrev:
Giske skrev:
Supramk3turbo skrev:Du skal være litt forsiktig med Tec-7 når du kjører blå overledning, veldig fort å få kondens i kobberfusjonene....
Auda, fryktelig mye som kan gå galt med det nye systemet da altså? :|

Jeg visste europrisreklamen ikke kunne snakke sant! Får vel gå tilbake til å slite med oljestyr jeg da:p
Hvis jeg var deg hadde jeg regelrett bygget hele systemet om til manuelt, med en helt vanlig av/på bryter, og et 87 relè. Da kan du selv styre hastigheten på blinklyset, samt at det er lite å feilsøke på dersom noe skulle gå galt...
Mjo, ja. får se hva jeg gjør gitt:p

men merker at jeg begynner å få dårlige bremser, tror dere det funker å klatte på med litt sleggefett? så kanskje klossene holder litt lenger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10