TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Blinklysolje

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #381351  av inzane2012
 
mr2storbrua skrev:
Andreazz skrev:
Supramk3turbo skrev:Der har du et seriøst problem Andreazz... Har hørt mye drit om den fra england, mange har opplevd et den bare har gått opp i røyk... 8)

Det var det jeg fryktet, Lucas er jo kjent som The Prince of Darkness...

Jeg får vell stikke nedom Toyota Hell bil å høre hva de sier. De kommer sikkert til å prakke på meg nytt ledningsnett laget etter den nye Prius spec`en :cry:
Se positivt på det. I den nye kortslutningsrøyken er det mindre CO, og mulig du kan få avslag på årsavgiften på grunn av dette.
tror du virkelig det? at staten gir avslag på sånt?? neidu, di kommer nok å finner ut av den røyken inneholder f.eks nikotin og den slags, så blir det tobbaks avgift på den OPPÅ den avgifta du allerede må betale for den...
 #402942  av Noxan8
 
sett den nye oljen? 0w400 :shock:
 #403989  av |plumbo
 
hmm trodde den ballen var for og slippe og ha fuktighet i mufflern jeg ( er i allefall der nabon har montert sin på traktoren ) ;)
Pirken skrev:Vist dere har samme problem som meg.

Du ser en 200sx i speilet og tenker noe slitt dritt skal ikke være i mitt speil.
Girer ned, lar turboen lade vilt, går igjennom noen gir og så hører man et fælt vræl i fra Bilen.

Her har man isåfall løsningen på dette.


Bilde
 #404032  av inzane2012
 
kjøpte noe nye greier til bilen til kjerringa i helga, hu hadde sånt problem med kvinelyd av bremsene når hu bremsa, så stakk innom den lokale essoen og fikk tak i litt sånn CRC skive olje. Funket fjell skal jeg si dere, sausa inn skivene med denne olja(den er litt seig så den må smøres utover med f.eks nevane, bare husk å bruk gode hansker da eter seg gjennom hud ganske kjapt) og etterpå var det null kvining! fenomenale greier!
 #418749  av Noxan8
 
Vedlegg
blinklysolje.jpg
blinklysolje.jpg (36.36 kiB) Vist 8804 ganger
 #418761  av MR2i
 
Er man i passe dårlig humør bør man gå innom denne tråden.. hehe..
 #418766  av Mr2mr2
 
må være den mest useriøse tråden jeg noen gang har sett på et forum :D ...........Men veldig artig :lol: :lol:
 #418778  av inzane2012
 
useriøs? USERIØS???? finnes ingenting useriøst med denne tråden her, alt her er jo fakta! :D
 #418786  av Astro
 
Vi måtte på verksted med firmabilen,da hengerkontakten lakk blinklysolje.. De hadde byttet den før,men denne gangen måtte de bare inn å stramme til så den ikke lekket mer... Vi merket det for den blinket veldi hurtig,tydeli at den lak.
 #418796  av Drafter
 
Astro skrev:Vi måtte på verksted med firmabilen,da hengerkontakten lakk blinklysolje.. De hadde byttet den før,men denne gangen måtte de bare inn å stramme til så den ikke lekket mer... Vi merket det for den blinket veldi hurtig,tydeli at den lak.
Husket de å lufte blinklys systemet for å opprettholde maks trykk og forhindre fremtidig korrosjon i dets kretsløp?
 #418797  av 3rlend
 
har en kompis som er aspirant hos politiet :)
de hadde kontroll utenfor sortland auto, på sortland :P
han har sånn absolutt ikke peiling for 5 øre. en bil er en jernklomp med 4 hjul.
så han ble bedt om å gå inn å kjøpe rotor olje (til blålysene) :D
tror dere dem lo godt ? :D
 #418799  av Mr2mr2
 
noen som har opplevd at blinklysoljen har blitt for varm? jeg har vurdert å montere blinklysolje-kjøler.
vil ikke risikere at blinklysene kokser seg fast :x
 #418810  av Noxan8
 
Mr2mr2 skrev:noen som har opplevd at blinklysoljen har blitt for varm? jeg har vurdert å montere blinklysolje-kjøler.
vil ikke risikere at blinklysene kokser seg fast :x
prøv med en speilvendt interkurder og en halv lilla underledning som temp føler, også er det spesielt viktig at du bruker en turbifisert kupè vifte fra 88 mod Gelandewagen eller tilsvarende, det sikrer at blinklys olja ikke kommer over -26,8 grader, noe den absolutt ikke bør gjøre :wink:
 #422127  av Inz4ne
 
Denne tråden er litt gammel nå, men jeg tenkte at det var lurt å informere om, for de uinviddes del, at det kan gå veldig dårlig dersom man benytter blinklysolje som er ment for et annet bilmerke.

I de fleste tilfeller vil det fungere med blinklysoljeolje som er ment til en annen modell, fra samme produsent, men det burde man dobbeltsjekke med leverandør først.

Noe av det du har minst lyst til er å bruke feil blinklysolje da dette kan føre til overoppheting av blinklysene. Dette igjen fører til at blinklysoljen i værste fall kan bli presset ut igjen fra blinklysoljebeholderen, på en slik måte at det legger seg blinklysolje overalt i motorrommet.

Kjenner en dette skjedde med, og han var såpass uheldig at motoren hans røyk pågrunn av det. Han hadde dessverre en liten oljelekasje og siden blinklysolja han brukte var såpas tynn kom den seg inn der og tynnet ut motorolja, som førte til at motorolja ikke smørte godt nok. Det var en trist dag :(
 #422138  av ArildM
 
:lol:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10