TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Blinklysolje

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #423215  av inzane2012
 
merket at etter jeg la om til piggdekka på carinaen nå i år så fikk den ganske dårlig kjøreegenskaper. Den føltes veldig dvask i svingene, og fikk betydlig lengre bremselenger, og siden jeg ikke kjørte carinaen i fjor vinter så oppdaget det ikke da...
Så jeg stakk innom mitt lokale verksted i går for å finne ut av problemet...

Etter mye om og men fant di ut av problemet... Hadde ikke byttet ut lufta i dekkene med vinterluft... Noe så dumt, burde jo vert det første jeg sjekket når jeg fant frem vinterdekka...

Så til alle dere andre der ute som har oversett dette, VELDIG viktig å bytte da sommerlufta har mye dårligere egenskaper når kvikksølvet kryper nedover mot minus sidene...
 #423218  av ArildM
 
I bare et svæært kort øyeblikk glemte jeg hvilken tråd jeg er inne på og ble sittende her som et ganske stort spørsmålsteng og tenke "WTF er det Nicolay babler om nå!!!???" :lol: :lol: :lol:
 #423227  av ke25-toyoglide
 
"liker"
 #426571  av Mr2mr2
 
Nå som våren nærmere seg, må alle huske å smøre inn bremseskivene og klossene med olje e.l. :wink:

For nå når det blir varmere tørker bremseskivene/klossene og om de ikke blir smurt vil de begynne å pipe. Og ingen ting er mere irriterende en bremser som piper. :roll: :?
 #426595  av inzane2012
 
flott at du minner meg på det :) Må og huske å fylle på ny frisk sommerluft i dekkene når den tiden kommer!
 #426601  av 3rlend
 
Mr2mr2 skrev:Nå som våren nærmere seg, må alle huske å smøre inn bremseskivene og klossene med olje e.l. :wink:

For nå når det blir varmere tørker bremseskivene/klossene og om de ikke blir smurt vil de begynne å pipe. Og ingen ting er mere irriterende en bremser som piper. :roll: :?
når jeg gikk mekken hadde vi en annoying fyr i klassen.
han hadde bilen på bukken en dag. så fikk han på do, så sprang vi 4stk å smurte hver skive med CRC :)
dette var på vinteren, senere den dagen kræsja han i en snøskavvel :D
 #426603  av Mr2mr2
 
haha :mrgreen:

Hadde jo vert enda gøyere om han kjørte i ræven på en annen bil og skadet noen... :roll: :roll:
Da hadde det ikke vært så gøy for dere. ( Jeg må jo prøve å tenke litt voksent også da :P :mrgreen: )
 #426628  av 3rlend
 
klart det, er jo helt sinnsykt. hadde jeg vært han duden så hadde jeg banket hele gjengen :P
men han bordde bare 400m unna skolen, lite trafikkert veg :P
 #429326  av ArildM
 
Haha good one.

Fikk inn en bra bunt med Grønn overledning på Elkjøpen jeg jobber på i dag.
Høy etterspørsel, send PM om noen trenger.
 #429328  av Zepticon
 
inzane2012 skrev:flott at du minner meg på det :) Må og huske å fylle på ny frisk sommerluft i dekkene når den tiden kommer!
Ja, viktig å huske på, la om til sommerdekk uten å fylle ny sommerluft og det endte med punktering :(
 #429330  av ArildM
 
At enkelte aldri skal lære da :roll: :roll: :roll:
 #429333  av Emil_L
 
Føler jeg har verdens dummeste klassekamerater!
En i klassen spurte meg om hvorfor mopeden hans ikke gikk, og så fant jeg opp en jævla regle med hvordan man får tak i brannskadd overskuddsbensin og sa hna måtte bruke det i forgasseren, sa skal den nok gå bra!

Fikk også en til å tro at svinghjulet hans var punktert :twisted:
 #429334  av ArildM
 
:lol: Synes nesten litt synd i enkelte :wink:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10