TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ikke hat meg nÃ¥, men..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #357519  av stianøverland

er det noen som har noe erfaring med ferrari f355 kitet til mr2 ? tenkte på det til extreme-supercars ( http://www.extreme-sportscars.com/355/index.html )

det hadde vert morro med det som et prosjekt etterhvert, selvom sikkert alle her inne vil hate meg for det :P

hvor mye jobb er det, hvis en ser bortifra kapping av hjulbuer etc :) ?
 #357524  av Brasse

GÃ¥ for Murcielago!
Personlig hadde jeg aldri klart leve med skammen.
 #357526  av john_e

Hater ikke, men hvorfor vil du ha mr2-ferrari? - Mr2'en ser allerede minst like bra ut når den faktisk ikke er en kopi! :D

Kan jeg legge fram forslag om heller å legge på noen kule fender flares, og kjøre på med et skikkelig massivt og dypt hjulsett + bakkeslamming med coilovers? :D
 #357527  av stianøverland

ikke det at jeg ikke liker mr2'en, for det gjør jeg!!!!

men hadde vert morro å prøvd :) alltid morro med en utfordring, og har alltid drømt om å ha en 355 i gården, som er den vakreste bilen som er laget noengang

jeg vil bygge på mr2 :)
for min del hadde det ikke gjort med noenting å kjørt rundt i en fake bil. såklart ikke like morro som en orginal, men det er det nærmeste jeg noengang kommer :P
 #357533  av ad92

hehe enig der! :D

go for it, får garantert noe unikt og noe folk kommer til å prate om her å rundt om i nabolaget :D
 #357546  av hmsilset

Synes du skal kjøpe en Ferrari og bygge om til mr2 mk2 jeg :D Det hadde ihvertfall jeg gjort om jeg fikk en.Tvert!!
Tenkt å suse rundt i mr2 med ferrari motor da.Den ultimate sportsbil! :wink:
 #357556  av JK86

må bare si GO FOR IT.. så ut som en hel haug me jobb men var ett gjennomført kit da.. ser jo utrolig bra ut egentlig.. nesten vanskelig og se forskjell
 #357557  av ad92

Gjør du det, skal jeg sette i ferrari motor til fordel for beams neste år :)

Lurer på hvordan vanskelig det kommer til å bli :lol: må nokk ofre LITT bagasjeplass

bare for nysgjerrighets skyld, hvor får man tak i brukte ferrari motorer?
 #357563  av Scotty

Er jo endel fordeler og ulemper med slikt kit. ja, det hadde vært rått å hatt en slik ferrari, og et slikt bodykit/ombygning hadde vært stilig, men samtidig så er MR2 en stilig og klassisk bil fra før, så det blir dumt å "ødelegge" en med å ombygge til Ferrari. Men så er det, som nevnt litt ovenfor, en slik Ferrari er det nærmeste de fleste av oss kommer. Og tanken på å ha en Ferrari 355 å kunne kjøre rundt i er skamfet!

Om det skal utføres en slik ombygning, så burde det være gjennomført! Altså interiør/motor osv burde være i samme stil. Og viktigst av alt, finn heller en billig utslitt MR2, istedet for å bygge på en som er i god stand.
 #357573  av celicat23

Her har du noen kit..

http://www.extreme-sportscars.com/

Skulle jeg først gått på noe så ville jeg stått over mr2->ferrari og heller bygd en av kit'ene til peugeot 406 der (430'n ser pen ut). De ser etter min mening penere ut når de er ferdig ombygd. Det er også bilder av en del deler osv der så du kan få litt ide om hvor mye jobb det er.
 #357574  av Sven

Hvilke treff skal du dra på med den da :roll:
Håper du ikke drar på Ferrari treff :lol:
 #357585  av celicat23

Sven skrev:Hvilke treff skal du dra på med den da :roll:
Håper du ikke drar på Ferrari treff :lol:
Finner vel bilen rulla på taket og tent på da i tilfelle :lol:
 #357586  av predator

Dævven , Det der lukter det STOR jobb av på lang vei :P
Liker best mr2en som den er jeg.. Leppe , sideskjørt og en grov bakfanger/skjørt er toppers.
Må jo kutte av all blekk på hele bilen for og få det bra på det kittet der.. :roll:
 #357591  av stianøverland

celicat23 skrev:Her har du noen kit..

http://www.extreme-sportscars.com/

Skulle jeg først gått på noe så ville jeg stått over mr2->ferrari og heller bygd en av kit'ene til peugeot 406 der (430'n ser pen ut). De ser etter min mening penere ut når de er ferdig ombygd. Det er også bilder av en del deler osv der så du kan få litt ide om hvor mye jobb det er.

har linket til siden der i post.1

det enkleste, og ikke minst fineste kitet er jo 355 etter min mening

og hvis jeg skulle bygget på 406, så hadde det vært JÆVLI kult med f430 med fremhjulstrekk..... hehehe, men ja, det er et fint kit.

måtte vært som tidligere sagt, fått tak i en bulkete rusten turbobil med en god motor. tenk å folk kikker når det kommer en turboferrari :P