TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #457649  av celicat23
 
Uansett pris den selges for, om det er 25.000kr eller 250.000kr, så må du liksom leve med at folk kommer til å synes du er den mest patetiske tullingen ever som kjører rundt i en dårlig ferrrari kopi. Det er bare ikke verdt det uansett pris.

Det jeg lurer mest på er hvordan han har tenkt til å levere den på norske skilter. Kan se for meg tilsynet blir kjempe glad når du kommer med en såpass ombygd bil å tror du skal få skilter på den.
 #457650  av celicat23
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97891223

"Bilen har dessverre fått noe lakkrust"

*ser på bildene hvor det stort sett er rust på alle paneler på hele bilen... spesielt bilde 14 hvor en del av skjermen rett og slett har rustet helt bort*

"noe lakkrust" er kanskje en smule optimistisk beskrivelse av problemet her?
 #457667  av OleST
 
Ser ut som om noen klasket på en evo vinge "fordi vinge".
 #457677  av ArildM
 
Noe lakkrust :lol:
Faktisk bra gjennomført lambo-mr2n, og det er ikke ofte man kan si om replicaer... Kanskje ikke så dumt å ha på masse dekaler, det stjeler nok oppmerksomheten fra detaljene, men uansett bra gjennomført :)
 #457762  av ArildM
 
Sjekk mobile.de da... Ikke noe bedre tilstander der heller.
Eller ebay.com, latterlige priser i statene også 300-500 lapper for en halvgrei Supra.
Eneste jeg kan finne noenlunde normale priser på er på Blocket.se eller på Ebay.co.uk . Kunne ha tenkt meg en automat Supra med twinturbo, lyst på en GT bil som vi kan daffe på langturer innigjennom Sverrige på sommeren, MR2ene er for stive for langtur begge to (jeg er for gammel?) :lol: .Men med importavgiftene så blir det ikke noe særskilt god deal der heller, med mindre man venter til bilen blir veteran.

Denne ser faktisk bra ut:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99691265

Men dama kjører kun automat, dermed kan jeg ikke drikke øl og sitte på :roll:
 #457770  av celicat23
 
ArildM skrev:Sjekk mobile.de da... Ikke noe bedre tilstander der heller.
Eller ebay.com, latterlige priser i statene også 300-500 lapper for en halvgrei Supra.
Eneste jeg kan finne noenlunde normale priser på er på Blocket.se eller på Ebay.co.uk . Kunne ha tenkt meg en automat Supra med twinturbo, lyst på en GT bil som vi kan daffe på langturer innigjennom Sverrige på sommeren, MR2ene er for stive for langtur begge to (jeg er for gammel?) :lol: .Men med importavgiftene så blir det ikke noe særskilt god deal der heller, med mindre man venter til bilen blir veteran.

Denne ser faktisk bra ut:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99691265

Men dama kjører kun automat, dermed kan jeg ikke drikke øl og sitte på :roll:
Den i trondheim ser ganske nice ut ja. Og det er jo litt av poenget: du får en bil som ser bra ut, og i det minste har manuelt gir, for 100.000kr mindre enn den brune. Det var også en twin turbo (sort) til salgs for 360.000kr, og den forsvant rimelig fort.

Men priser og folk i landet her er rimelig lættis... Du trenger bare en bil det ikke er alt for mange av, og en som priser den skyhøyt, og vips så hiver alle seg på. Bare se NSX'ene. Den hvite acura'n som nå ligger til 428.000kr lå til 100.000kr mindre i begynnelsen av sommeren. Så kom det en rød NSX til salgs nedover mot grimstad for 360 eller 380, så dukket den sorte opp i oslo til 450.000, og vips så kostet alle NSX der etter godt over 400k. Beste er at det i annonsen for acura'n i oslo står "For den som har fulgt med internasjonalt på denne biltypen, vet at den har hatt en markant prisstigning i den siste tiden." Jaaaada, sure, sure :roll:

Men jeg skjønner dem godt. Hadde jeg hatt en NSX nå så hadde jeg heller ikke lagt den ut for 350.000kr. Min hadde også vært magisk verdt 450.000kr nå :lol:
 #457776  av ArildM
 
Vel, noen biler stiger i verdi, om prisantydning til selger stemmer er vel derimot opp til markedet :)
NSX, Supra etc har ville priser både i USA og i Europa, så sånn sett er det vel en bil som er på vei opp i pris (?).
Men hva det Norske markedet vil betale har vel sånn sett liten relevans med hva det utelandske markedet betaler...

Kikka litt ut på MR2ene mine etter å ha siklet på Supra. Kanskje jeg på en god dag kunne ha fått 200 lapper for begge, og da er jeg enda 100-200 lapper unna en bra Supra. Så mye er ikke en Supra verdt, for meg :)

Vurderer å legge ut den gamle MR2en i Tyskland neste vår, til en fantasipris, si 15000 euro. Men vet da fankern om jeg har hjerte til å selge den :?
 #457780  av OleST
 
ae86 har heldigvis ikke klatret til suprapriser enda... men hva er det som gjør mk4 supraene så dyre i forrhold til mk1/2/3? ? 2jz`n var vel i mk3 også?
 #457791  av ArildM
 
To ord:
HALO CAR
Hva enn folk lager idoler av blir det gull av.
Hadde MR2 vært Fast and Furious berømt hadde nok den også vært dobbelt så høyt priset.
Er bare slik det er, noen biler er overvurderte både i verdi og i ytelse, mens andre er undervurderte i begge aspekter.
Mk3 supra er vel tyngre? Men viktigst av alt der den ikke like ettertraktet, rett og slett. Supra, Skyline og NSX er noe folk sikler etter og vil ha, dermed går prisene opp :)
Supply and demand 101 :)
Mk3 ble vel levert med 1jz forresten, og er absolutt en motor med mye potensiale i :)
  • 1
  • 193
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 271