TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #463819  av magnesmurf
 
Makk skrev:Skjer ikke for 150 for ugodkjent ihvertfall, solgte min med godkjent i vognkort for 90 med kosmetisk utbedringsbehov.
Spørs om ikke dette er en orginal turbo bil? Tenkte mer på alt annet som ikke var orginalt på bilen (styling etc) når jeg sa at det var synd den ikke var orginal.
 #463820  av ArildM
 
SÃ¥ den der tidligere i dag. Synes det ser ut som et bra eksemplar :)
MTP at min gikk for 100k så synes jeg ikke dette var noen upris i det hele tatt OM det er en original turbo.
Hvis det ikke er godkjent i vognkortet er det vel heller litt mer tvil om den er verdt prisen. Men skyene er grensen for JDM biler nå om dagen, så det blir spennende å se, om det er en org turbo tipper jeg den går relativt fort.

"EU kontroll går fint da ratt, coilovere/understell, felger og dekk er godkjent/skrevet i vognkortet."
Ingen ref til regnr, ingen ref til om motoren er godkjent eller ikke :lol:
 #464183  av ArildM
 
2zz Corolla?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=240018666

Kan vel umulig være så veldig alvorlig at den ikke vil gå korrekt på tomgang, sikkert sensor eller tomgangsventil på noe vis på denne motoren også? Så om den ikke er ihjelrusta under så kan det vel være et godt kjøp? :)
 #464201  av Makk
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?fi ... tInfo=true

"Ikke registrert" med en avvisende melding som "Kjøper selv må ditt å datt for skilt"

Bilen er ikke original engang, får ikke registrert det styret der med det grenrøret og det eksosanlegget nei, og Greddy turbo? LOL lykke til skal du faen meg ha.

Ja, lykke til, bilen står tilogmed på vinterhjul.

INGEN gir 400k for en slik med vinterhjul rofl....
 #464202  av ArildM
 
:lol:
Latterlige priser på JDM "heltene" :roll:
Du har vel hatt trimma Celica, er vel ikke akkurat heelt skuddsikkert når man henter ut 400hk fra en 3sgte?
Vet ikke helt hvor god Power Power FC er kontra standalone styringer som feks Link eller Haltech?

Og som du sier, myye mods som en kontrollør for SVV sikkert synes er helt ok å å bare la gli gjennom kontrollhallen :wink:

Ligger jo enda en Celica på finn ute også:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=231745694

Bil brukt til isbanekjøring/herjing.

Rart hvordan det vistnok skal være så veldig enkelt å registrere alt mulig rart, men det alltid er kjøpers ansvar å få dette gjennomført???
 #464203  av magnesmurf
 
Veldig interessant å gi 400k for en gt4, evt 150k for en gt4 med rattet på feil side. Spesielt når norske utgaver som er registrerte med ratt på riktig side ofte ligger til rett over 100k :roll:
Er jo veldig greit at de drar opp listeprisene på disse gamle toyotaene litt da :lol:
FÃ¥r krysser fingrene for at det dukker opp noen mr2er til fantasipriser snart. Da blir jo min godkjente verdt 500k :lol:
 #464209  av ArildM
 
Blir veldig overrasket om ikke MR2 stiger vesentlig i pris fremover, den har liksom alltid vært mye billigere enn alt annet av kule sportsbiler, så 200k bør definitivt være innenfor rekkevidde for veldig bra eksemplarer. Men igjen, hvem vet.

100k for en ST215 er vel lenge siden vi har sett? Kan ikke komme på noen har blitt solgt etter at alt plutselig tok helt av mtp bilpriser i de siste årene. Ettersom en gammel RWD Celica er "verdt" 150k så tviler jeg på at man får en bra ST215 til under samme pris, men hvem vet :)

Lurer på om jeg har lyst på en 1.gen rav4 2-dørs. Hadde vært morsomt med et nytt prosjekt snart :)
V6 1gen Rav4? Eller kanskje en bone stock 3sgte 4-5gen swap? LSD bakaksling (+ skivebremser?) fra Caldina ETC.
PÃ¥ med heving og lage seg en kul offroad/ vinter bil :)

De er fortsatt relativt rimelige i Tyskland :)
 #464212  av Makk
 
ArildM skrev:Blir veldig overrasket om ikke MR2 stiger vesentlig i pris fremover, den har liksom alltid vært mye billigere enn alt annet av kule sportsbiler, så 200k bør definitivt være innenfor rekkevidde for veldig bra eksemplarer. Men igjen, hvem vet.

100k for en ST215 er vel lenge siden vi har sett? Kan ikke komme på noen har blitt solgt etter at alt plutselig tok helt av mtp bilpriser i de siste årene. Ettersom en gammel RWD Celica er "verdt" 150k så tviler jeg på at man får en bra ST215 til under samme pris, men hvem vet :)

Lurer på om jeg har lyst på en 1.gen rav4 2-dørs. Hadde vært morsomt med et nytt prosjekt snart :)
V6 1gen Rav4? Eller kanskje en bone stock 3sgte 4-5gen swap? LSD bakaksling (+ skivebremser?) fra Caldina ETC.
PÃ¥ med heving og lage seg en kul offroad/ vinter bil :)

De er fortsatt relativt rimelige i Tyskland :)
V6 passer rett i gen 1 rav4 da det er denne fordelingsboksen man tar å setter over i ST185 for å få den girkassen matet til blokken (ST185 fordelingsboks krasjer med blokk og må slipes av)

Og, du mener vel ST205? :D
 #464214  av ArildM
 
Kult, da er det muligheter :)
Ja selvfølgelig jeg som roter :mrgreen:
Ikke såå vanskelig å huske heller da, ST165 første gen, ST185 andre gen, og ST205 tredje gen :roll:
  • 1
  • 226
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 269