TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #459021  av Makk
 
Du må være fullstendig kykkeli-ky for og selge en stas-toyota fra den gyldne tiden 70-90 til fordel for en moderne bil, dem har jo null kjøreglede, ingen feedback, ingenting manuelt, dataen gjør alt for deg og lyden er for puslete.
 #459022  av ArildM
 
Jo, ser den.
Men samtidig pendler jeg mye, har 1,5time kjøring hver dag til jobb.
Og aw11 blir nesten ikke brukt, men joa, grei sparebøsse kanskje?

SÃ¥ kriteriene er:
- Komfortabel langkjøringsbil, pga ødelagt rygg...
- Ok stereo er et pluss (Mark Levinson?)
- Må ha automat (pga ryggskaden kan jeg ikke sitte med foten på gasspedalen komfortabelt over lang tid hver dag)
- Cruise Control er et must, ligger stort sett mellom 80-90 på svingete vei til jobb
- Pga mye kjøring bør ikke forbruk være over 0,7-0,8

SÃ¥ finn noe kult til meg? :D

Og jo, selvfølgelig Lexus eller Toyota.
Og ikke over 300 lapper.

Da er det ganske snevert?
Kan jo importere en TT supra automat, men litt for fint å herpe opp på salt, og ser for meg at den bruker vesentlig mer enn 0,7 på langkjøring. 1uz soarer eller tilsvarende kanskje? Eller har dere noen forslag? :D

Skal uansett å se på IS300h i dag, IS250 er også en mulighet, men ikke så mye som ligger ute for salg :)
 #459023  av magnesmurf
 
celicat23 skrev:Hva med å bytte prius + begge mr2 + huset og heller...

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=102268009

*hnnnnng* *sikle*
Sleng på kjerringa i den handelen, så får du en LC. Den ordentlige utgaven med V8 :mrgreen:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=115136583
 #459024  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Jo, ser den.
Men samtidig pendler jeg mye, har 1,5time kjøring hver dag til jobb.
Og aw11 blir nesten ikke brukt, men joa, grei sparebøsse kanskje?

SÃ¥ kriteriene er:
- Komfortabel langkjøringsbil, pga ødelagt rygg...
- Ok stereo er et pluss (Mark Levinson?)
- Må ha automat (pga ryggskaden kan jeg ikke sitte med foten på gasspedalen komfortabelt over lang tid hver dag)
- Cruise Control er et must, ligger stort sett mellom 80-90 på svingete vei til jobb
- Pga mye kjøring bør ikke forbruk være over 0,7-0,8

SÃ¥ finn noe kult til meg? :D

Og jo, selvfølgelig Lexus eller Toyota.
Og ikke over 300 lapper.

Da er det ganske snevert?
Kan jo importere en TT supra automat, men litt for fint å herpe opp på salt, og ser for meg at den bruker vesentlig mer enn 0,7 på langkjøring. 1uz soarer eller tilsvarende kanskje? Eller har dere noen forslag? :D

Skal uansett å se på IS300h i dag, IS250 er også en mulighet, men ikke så mye som ligger ute for salg :)
Da er nok ikke IS så dumt valg. Ville dog valgt den nyere 300h fremfor 250. Rett og slett grunnet forbruk mtp pendling.
Pass på å få tak i en F sport. Setene i de er vesentlig bedre enn i de andre utgavene.
Ellers er vel en GT86 en mulighet? Får jo de med automat, og med gode seter. De får du jo brukt for under 300k.
Hvis du vil ha bil som er god om vinteren kan jeg foreslå subaru levorg. En sprek og morsom stasjonsvogn som er ganske leken på vinterføre. Må ha premium utgave grunnet setene. Bør klare å få en for 300k der også.
 #459025  av ArildM
 
Hmm, Lexusen jeg linka til står som solgt, merkelig? :oops: :oops: :oops:

Gikk 5 sekunder fra jeg satte meg inn til jeg var solgt.
 #459026  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Hmm, Lexusen jeg linka til står som solgt, merkelig? :oops: :oops: :oops:

Gikk 5 sekunder fra jeg satte meg inn til jeg var solgt.
Rgner med at det er på plass med å gratulere med ny bil? :wink:
Eneste jeg virkelig kan klage på er bagasjerommet. Luka er alt for liten til å få inn noe som helst..
Bortsett fra det blir du nok veldig fornøyd. Det har jeg vært med min hvertfall 8)
Forbruket ligger rundt 0,55-0,6 vinterstid med piggfritt, 225 bredde på alle hjul og normalt kjøremønster hvis du lurte.
 #459027  av ArildM
 
TNX! Ble vi som kjøpte den :) Trenger en god langtursbil som jeg kan pendle med og som vi kan bruke for å dra på treff, besøke slekt i nord osv osv :) Lexusen var bare nydelig komfortmessig og kjøremessig. Teite ting som varme i rattet var bare sååå nydelig. Kjøling og varme i setene, bare sånn småluksus :)
Får se om det blir en liten show and shine tråd etterhvert :)

Takk for info, så at luken var litt liten, men har jo 1. gen Rav med hengerfeste så vi har liksom den til alt av praktiske ting som involverer å flytte på noe stort :D

Regner med det står i bruksanvisningen hva de forskjellige kjøremodusene utgjør? Hva er forskjell på Sport og Sport + feks? Kan man ta oljeskift etc selv uten å måtte nullstille varsler osv?
 #459029  av magnesmurf
 
ArildM skrev:TNX! Ble vi som kjøpte den :) Trenger en god langtursbil som jeg kan pendle med og som vi kan bruke for å dra på treff, besøke slekt i nord osv osv :) Lexusen var bare nydelig komfortmessig og kjøremessig. Teite ting som varme i rattet var bare sååå nydelig. Kjøling og varme i setene, bare sånn småluksus :)
Får se om det blir en liten show and shine tråd etterhvert :)

Takk for info, så at luken var litt liten, men har jo 1. gen Rav med hengerfeste så vi har liksom den til alt av praktiske ting som involverer å flytte på noe stort :D

Regner med det står i bruksanvisningen hva de forskjellige kjøremodusene utgjør? Hva er forskjell på Sport og Sport + feks? Kan man ta oljeskift etc selv uten å måtte nullstille varsler osv?
Du får lage egen tråd til bilen, så vi slipper å ta gjennomgangen i denne tråden :wink:
Sport gir bedre akselerasjon. Sport + stiver opp understellet litt i tillegg. Eco gjør akselerasjon tregere og varmeappratet dårligere. Pleier å kjøre i normal modus selv, og legge inn sport ved forbikjøringer. Girkassa gjør liksom at bilen ikke blir veldig sportslig uansett hvordan du kjører. På tross av 50\50 vektfordeling..
Serviceintervaller kan nullstilles i display, mulig det ligger på nett hvordan man gjør det. Aldri sjekket. Uansett skal vel hybriddelen av drivverket ha helsesjekk hver service.
 #459035  av celicat23
 
Grattis med bil Arild. Men hva skjedde med at prius var så fantastisk? :D Var det som med yaris: det er en helt grei bil, men skammen å bli sett i en hver gang du er ute å kjører svir litt? :lol:

Lekkert. Er nesten som om liberty walk skulle ha bygd den :lol: :roll:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=115275224

En smule anderledes rolls royce:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=103944174
 #459036  av ArildM
 
Takk og spot on Marius, Priusen var rett og slett en genial sparebøsse, kosta på den ett sett med bremseskiver bak for å få den eu ok, ellers var det kun oljeskift , luftfilter og bytte av plugger (hver 90tkm). På kaldeste vintern snitta den på 0,42l bensin på mila :shock: Meen som du vet som tidligere Yaris eier, du vet at du ikke er akkurat den kuleste i gata med en slik bil? Selv om utseendet på den aldri har brydd meg, så vet du at det irriterer alle andre :lol: Så det er greit med noe som speiler bil-interessen litt mer enn Priusen :)

Var bare grei timing med litt arv, dama ville ha den og dermed ble det en meget grei handel :)
Får jeg det som er antydet for AW11 så er den også nedbetalt ila året, og da kan man vel ikke klage :) Bare en helt fantastisk bil, var bare helt frelst etter å ha kjørt den i to minutter, gadget og luksus galore uten like :D :D :D
  • 1
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 271