TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464825  av ArildM
 
Morsomt, viste ikke at den kom som STI utgave fra fabrikken.
Men fremdeles, med CVT kasse. CVT er greit i en Prius, da kjøper du den for å ha null bilglede, og kun ha noe som går fra a-b uten feil i 20 år. Men om du skal blande noe slags entusiasme i det hele så synes jeg CVT er døllt. CVT var greit i IS300h, men igjen skal du ha noe med 4x4 og cvt og litt motor fra Lexus så snakker du type RX450h som igjen er en ganske så SVÆR bil, så er litt utenom det jeg ser etter.

Da beholder jeg heller Rav4n jeg har :lol: :mrgreen:
 #464826  av Makk
 
Og derfor kjøper du Mercedes, 7 trinnskassene dem har ute nå i dagens generasjon fra 2014 og opp er helt fantastiske <3

Men prøvesitt først !! Vår bil er helt super med nesten borderline bucketseat, facelift versjonen fra 2017 og opp hadde helt grusomme seter som presset deg utover, muligens er det option på seter, men prøvesitt for guds skyld !

Sidenote : Kjørte tur/retur Ålesund-Holmestrand med CLA200 og henger å hentet motorsykkel, samme dagen, det tok sånn 15 timer, når jeg steg ut av bilen hjemme, ryggen var perfekt.

Jeg var overbevist på Mercedes der og da :D
 #464827  av ArildM
 
Tviiler på at du får en decent Merce med 4x4 og 200hk pluss til 150k?
Hva er i så fall "rett" modell?
Tviler ikke på at det er bra komfort, akkurat der er det vel ikke så mye som kan matche :)
 #464828  av Makk
 
Dessverre er det så at om 4x4 er det totale krav så blir det vanskelig.

Men E klasse er ikke så værst selvomdem er bakhjulstrekk, min er fwd og helt håpløs på vinter haha, men kanskje 225/40/17 kinadekk er problemet :mrgreen:
 #464829  av ArildM
 
Nei det gjør absolutt ting vanskelig :wink:
Ikke noe som blir å skje med det første uansett, holder på å spare opp etter å ha betalt ned huslånet.
Har et mål om å prøve å gjøre mest mulig fremover uten å ta opp lån :D
 #464830  av magnesmurf
 
Du har rett i at Levorg har cvt, men ikke den håpløse gummistrikktypen som sitter i lexus/toyota.
Det er programmert inn "gir" og det er litt bedre respons i kassa. SÃ¥ det kjennes faktisk helt ok ut.
Ingen tvinger deg til å kjøpe hvis du prøver en, men vent til snøen har kommet :wink:

Når jeg jobbet på mercedes var det faktisk setene som plaget meg mest. Jeg fant aldri gode stillinger for ryggen. Fikk følelsen av at de var laget for folk som var 10-20 cm høyere og 25+kg større enn meg (og deg Arild)
Viser jo bare at alle opplever biler veldig forskjellige.
 #464832  av ArildM
 
:lol:
Det finnes ei ræv for alle seter var det en klok mann som sa.
Så det lå et par Levorg ute for 180k+ så det er jo relativt innafor, som du sier, skader ikke å prøve en i alle fall.
Er jo nesten nybil da :shock: Også kan man kjøpe en vraka WRX STI og swappe alt over om man blir lei en gang :lol:

Fordelen med en Ralliart er at du har en "vanlig" 4cyl motor, boxere kan vel være litt ekstra dall med om du skulle få noe tull? Men med rett vedlikehold er vel Subaru ganske så skuddsikkre de også.
Liker dog at Ralliart er en nedtrimmet Evo, og at masse Evo deler passer rett over om man vil øke på litt effekt. Samme motor og girkasse som sagt, bare 50hk mindre i stock form pga mindre turbo.

Vi får se :)
 #464833  av magnesmurf
 
ArildM skrev::lol:
Det finnes ei ræv for alle seter var det en klok mann som sa.
Så det lå et par Levorg ute for 180k+ så det er jo relativt innafor, som du sier, skader ikke å prøve en i alle fall.
Er jo nesten nybil da :shock: Også kan man kjøpe en vraka WRX STI og swappe alt over om man blir lei en gang :lol:

Fordelen med en Ralliart er at du har en "vanlig" 4cyl motor, boxere kan vel være litt ekstra dall med om du skulle få noe tull? Men med rett vedlikehold er vel Subaru ganske så skuddsikkre de også.
Liker dog at Ralliart er en nedtrimmet Evo, og at masse Evo deler passer rett over om man vil øke på litt effekt. Samme motor og girkasse som sagt, bare 50hk mindre i stock form pga mindre turbo.

Vi får se :)
Prøv begge og forhør deg i EVO kretser. Subaru gjengen hadde stort sett ingenting negativt å si om Levorg tidliegre hvertfall, bortsett fra at den var litt slapp sammenliknet med ordentlig wrx og STi.
 #464835  av ArildM
 

Her er hva jeg tenker. Standard utseende, skikkelig 4x4, DSG (så du har både auto/"manuell", 240whp uten store inngrep, og noe som flyr fint under radaren til de fleste.

Eneste negative jeg kan komme på med bilen ovenfor er at den trolig vil bli dyr å kjøre med, men what the heck, du har det i alle fall moro mens du kjører? :D
 #464838  av ArildM
 
Sklir litt ut av topic her nå, men Tyskere er jo helt klart inne på noe. Hadde helt klart tatt en pils med han duden ovenfor :mrgreen:

Stolte av presisjon 90% av tiden, og resten av tiden drikker de øl og er joviale (la oss ikke mase om detaljer :lol: )?
Bilde
 #464840  av Makk
 
Helt riktig.

Tl;dr, dem har det sikkert bedre enn oss.

Alle bitcher om at vi er verdens beste land, jeg kan telle på en hånd hvilke andre som sier det.

Nord Korea.

USA.

Ett av dem er ett helvette å leve i, å det andre er snart mye verre, har vi det virkelig så fantastisk? Dem tror det i Nord-Korea... Som en person som har vært i 40+ land, så kan jeg fortelle deg at :shock: våre politikere lyver!

Jeg lar det gå til din fantasi hva jeg mener her.

Men la oss nå gå til den store Off Topic tråden som har som mål å sette verdensrekord i skjit, jeg skal beære dere med ett random topic of discussion.
  • 1
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238
  • 271