TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464260  av OleST
 
Lurer på om man får klemt 1uz i en awd camry... hmm
 #464261  av laffy
 
OleST skrev:Må være noe galt med meg, har egentlig litt lyst på både den sunny'en og corollaen over etter å ha tygd litt...

Er ett eller annet med sånne vanlige, kjedelige, bruksbiler som er så godt bevart.

Tror jeg har behov for inbsjekk på "hotell" med polstrede rom og tvangstrøyer, forstanden må vel sies å være tapt når man sikler etter 1990talls bruksbiler av kjipeste sort...?
Må si meg enig her. Fantastisk at det fortsatt finnes sånne biler som ser ut omtrent som da de kom fra fabrikken. Corollaen hadde vel rulla ca 900 km siden 2006. Håper de som kjøper den tar vare på den og lar den være som den er.. Tenk å f. Eks finne i dag en vw boble som er helt original og strøken, bobla var jo da den lom like kjip og vanlig som corollaen er nå i dag...
 #464262  av Makk
 
Det skjer av den enkle grunn at slike biler kjøpes gjerne av bestemor for siste rest av minstepensjonen, så sitter dem hjemme godt forankret foran NRK og kanskje til og med dauer foran dagsrevyen.

Bilen den ble brukt flittig 1 gang i måneden når trygden skulle hentes og matvarene kjøptes den ene dagen hver måned, eller enda bedre så har bestemor satt bilen i garasjen/løa som henger igjen for han bestefar er ikke mer.

Å slik skaper man strøkne biler.

Dessverre kjøpte besta VELDIG sjelden Supra, 3000GT, RX7, Muskelbiler og kabrioleter :lol: :lol:
 #464263  av ArildM
 
Ja slike biler som ovenfor fortjener absolutt å beholdes i helt original stand.
Slike biler blir bare sjeldnere og sjeldnere, så om du beholder den helt original så har du sånn sett noe som bare kommer til å stige i verdi. Men så kreves det vel en helt særegen entusiast for å kunne beholde en bone stock 90talls corolla helt original i oppvarmet garasje hele året?
Ikke for det, kjøper du den og lagrer den / bruker den som stasbil så er den nok en bedre investering enn pengene i banken :)


Tør påstå at denne er i gata optimistisk pris?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=184982160


Totalpris 221 649 kr


Bilde
 #464264  av laffy
 
Denne var til salgs i samme prisleie for noen år siden, ser den ble omregistrert i 2019, men vet jo ikke hva den gikk for da.. Skal du ha 220 tusen for en slik bil så bør den iallefall være eugodkjent
 #464287  av ArildM
 
Men sånn ærlig snakka så ser motorrommet på den Celicaen ovenfor 100x bedre ut enn på den grønne/turkise ovenfor derigjen:
Bilde
 #464291  av ArildM
 
Rett og slett grusomt med de flamme klistremerkene kjøpt på Biltema :lol:
Og selv om du hadde tatt av alle klistremerkene er panseret såvidt jeg kan se "motivlakkert" eller det har en eller annen rar effekt av noe slag. Fint med leppa foran som er skrudd inn med selvgjengende skruer, likner de jeg brukte for å skru takplater på garasjen :lol:
Så ja, rett og slett i kategorien shitty car mods, imho :roll: Sikkert mulig å få en grei bil utav, men da må du banke bort mye mye fugly først, inkl en hellakkering. Fint med bilde av understell av bilen samtidig som det lekker noe utav den, sikkert i forbindelse med service, men uansett.

Nok en dag, nok en Celica?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=245427621

"bilen er kjørt en dag på isen etter nybygg"
Noen har brukt myye penger for en dag med iskjøring :mrgreen:

Bilde
 #464329  av ArildM
 
Den ovenfor er nå annonsert med rådebank... Rart det ikke var der da den ble lagt ut første gang for mye høyere pris om det skjedde på dagen da den var på isbanekjøring?


Fin MR2:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=247844675

150k bør vel være innafor om den er så strøken som den ser ut som :)
 #464330  av magnesmurf
 
Spørs om ikke 140-150k er litt optimistisk for en rev1 sw20. Spesielt mtp årstiden.
Skal blir spennende å se.
 #464333  av ArildM
 
Vi får følge med da :)
Er litt spennende å se hvor prisene i Norge går i alle fall :D
 #464334  av Makk
 
Så lenge den jalla-celicaen med fire-decals ikke selger for over hundre tusen så har jeg fortsatt troen på den allmektige.

Btw jeg måtte sjekke nummeret, det var selvsagt en Mujaffa slik jeg antydet LOL.

Hva er det med disse typene å holde på sånn, dem tror faen meg dem er guds gave til alt å alle... Er BARE dem å retarderte fjortisser som holder på slik.
  • 1
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 232
  • 269