TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464880  av ArildM
 
Hei hei hei. Ikke få meg til å føle meg enda gamlere :lol: :shock:

Samtidig er det vel skummelt å si at en Corolla ikke kan bli samleobjekt. Det var vel like mange som sa det om "gamle" ke30/70 osv for ikke så mange år siden :oops:
 #464881  av magnesmurf
 
De blir nok samleobjekter til slutt. Finnes en del som samler på gamle "hverdagsbiler"
Hadde heller ikke trodd at 80 talls corolla skulle bli ettertraktet. Det er jo absolutt ikke tiltalende på noen som helst måte.
Men idag betaler folk masse for et rustfritt eksemplar :shock:

Bilde
 #464884  av ArildM
 
Nostalgi er alltid verdt mye penger :)
Hverdagsheltene vi kanskje ikke tenker som noe spennende er kanskje noe mange tilbrakte barndommen sin i eller har andre emosjonelle knytninger til. Ergo blir det verdt noe når den generasjonen vokser opp :)
En gammel RWD bil har for min del alltid mer sjarm enn en Corolla med fwd, men som du sier, dette kommer til å bli noe som folk samler på.
Bare jeg/vi som ikke henger med lengre :lol:
 #464887  av Makk
 
Ã… nei du.

Hvem kommer til å samle på en tesla model s? Det er jo dagens bærumsmondeo

Den mest sjeleløse bilen du klarer å få, å barna som vokser opp i en er tvangsprogrammert med feil kjønn.

Enkelte biler blir -aldri- samlerbiler du :lol: de aller kjedeligste blir spiker.

Ja, klart gamle toyotaer som det der var kanskje kjedelige i sin tid, men man ser på dem og tenker hvor fantastiske dem faktisk var, men ville du hatt en igjen? Nei :mrgreen:

Det skjer aldri med en dildobil at dem blir noenting i nærheten av samler ihvertfall.

Sett en Fisker entusiast noen gang? Tesla Roadster? Anybody? Dem inviterer ikke til noen verdens ting :lol:

Det jeg dog ikke greier vri skallen rundt på, er boble, hva i all verden ser folk i den konfirmist-hitler tralla der? Det er jo verdens største drit-bil å siden den ikke slår Fiat Multipla på stygghet heller så er der liksom ingenting igjen å slå seg på brystet med.
 #464888  av magnesmurf
 
Ikke spør meg hvorfor folk samler på slikt.
PÃ¥ en annen side, det finnes Lada entusiaster med egen entusiastklubb :lol:
Og verre kjøretøy enn en niva eller gammel 1202 skal du lete ganske lenge etter.
 #464889  av ArildM
 
Sier ikke at jeg forstår det, sier bare at det er ufattelig mye rart som har samlerverdi.
Inkl dønn kjedelige biler som folk garantert sa det samme om på 50-60-70-80-90 tallet.
Ingen trodde at en KE70 ville bli en samlerbil, like mye som ingen nå tror at en Tesla vil bli det.
Men jeg kan nesten garantere at noen vil hacke en Tesla, modde den, reverse engineere software og gjøre fancy smancy ting med de. Like mye som at det en eller annen dag vil være en unik sær sak som folk ser over alt nå, men som om noen år nesten er glemt.

Bare se på den forrige Grind Hard Tesla videoen:

De lodder og kjøper hacka mainboards allerede. Kutter i stykker lykter og modder elektronikken osv osv.
Det er en gal ny verden, men uansett hvor mye vi sier at det er sjeleløst og kjedelig er det noen som allerede synes det er spennende med nye utrolig spennende muligheter.

Pass på så du ikke havner i gata av gamliser som sier at alt var bedre når bilene var analoge og folk som nekter å røre noe annet biler med forgassere. Fordi elektronikk og innsprøytning er heksekunst som er umulig å forstå seg på :lol:

Men en Corolla E90? Det er utrolig kjedelig.
Kanskje i samme gata som en 7 meter lang Cadillac med 10 liters motor og 105 hestekrefter :lol:
Forandrer vel ikke på at jeg kanskje må innrømme som Magne sier at det vil bli et fremtidig samlerobjekt :oops:
 #464893  av ArildM
 
Bilde

Tipper ferrarien du har hjemme er litt billigere å holde :D
Knallrå bil det også, men hvem skal du egentlig imponere med Ferrari?
Du kan kanskje delta på Ferrari treff på lærdal, så kan du joine circlejerk gjengen der :lol:

Da hadde jeg tatt en MR2 og pengene du har igjen til overs any day.
Men så digger jo jeg en "underdog" da :)
 #464895  av magnesmurf
 
Makk skrev:Først å fremst mine egne ører, lyden er jo helt villporno, å v8 i MR2 er litt mye arbeid :mrgreen:
Godt under halv pris for 2gr og berk eksos i mr2 :lol:
Greit at det ikke er sinna v8, men det er ikke så fordømt langt unna lydnirvana med med v6 heller :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=Q1wrMXnF9LE
 #464898  av ArildM
 
Kjøper begges argumenter her. Klart du kan ikke si at en MR2 og en F355 er det samme, så det er klart at noe magisk vekkes i deg når du setter deg bak rattet på en ekte italiensk legende 8)
Ellers må jeg si meg enig i Magne, en frisk V6 er heller ikke til å kimse av :wink:

Hadde vært morsomt å se et race mellom 2gr swappet SW20 og F355 . Mr2 har jo vektfordelen? Så kanskje ikke så utrolig stor forskjell som man skulle tro (siden 2GR er en såpass mye mer moderne motor også)? Kjenner ikke til fjæringsoppsettet på F355, MR2 har vel litt å gå på med McPherson oppsett der kanskje.
 #464945  av ArildM
 
Japsene hadde en syyk boom på 90tallet. Det ble laget myyye rare Kei kars!
660cc motor med både turbo og kompressor? Så klart skal vi lage det!

Eller feks:
Bilde
Bilde
Yamaha AMI :lol:
  • 1
  • 236
  • 237
  • 238
  • 239
  • 240
  • 269