TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #458197  av OleST
 
Med FIREHJULSDRIFT??!???!??? Er ikke det ganske sjeldne saker?
 #458291  av OleST
 
Ja, det der er vel litt og ta i....
 #458339  av ArildM
 
GÃ¥r ikke en vanlig 4age opp til 7200-7600?
Samme som vtec er det jo definitvt heller ikke da vtec går på kammene, mens TVIS bare er en forandring i innsuget. I alle fall på 16v. 20v har vel variabel timing på kammen, men også en helt annen motor som korrekt nok kan gå opp mot 8500rpm.
Samtidig, hvis den er dønn strøken og rustfri er det jo ikke uhørt at en gammel GTI Golf går for 100 lapper pluss, så hvorfor ikke en Corolla? Realistisk sett tror jeg heller vi snakker 50 lapper :) Kanskje opp mot 100 for en av de firkanta Corollaene med 4age og FWD (AE82?) :)
 #458340  av OleST
 
ja, ae82 er den mer firkantede corollaen men 100 laken er vel nermere ae86 priser?? :shock:
 #458343  av ArildM
 
Jo, absolutt, tror problemet etterhvert er at det er for mange "klassikere" og "unike" biler for salg, legges ut for høyt og blir tunge å selge, særlig på senhøsten.
 #458346  av celicat23
 
Enten så er det jeg som ikke har fulgt med godt nok andre år, eller så har i år vært det året hvor dette "samlerbil", "kommer til å stige i verdi" etc etc pisspreiket med like latterlig pris klistret på tatt helt av :roll:

Men brun supra uten turbo med automat er ikke en schlager. Startet på 230k? Så plutselig 320 eller 330k, og nå er den til 169k og "selges som den står".
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100230853
"Kun seriøse henvendelser." For, du veit, det har vært en så seriøs selger :roll: :lol:

Eller hva med denne turbo E30'en som stod til gud vet hva det var for noe hårete pris, fordi den var så føkkings AWESOME bygd og greier... "Bilen selges nå som rep.objekt, da rådelager i motor må byttes.!"
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=91634171
Og teksten "Motor kan justeres opp til ca 580hk for bane bruk" er humor på øverste hylle når du i samme annonsen har "Bilen selges nå som rep.objekt, da rådelager i motor må byttes.!" :lol: :lol: :lol: Juster opp, dette virker SKIKKELIG holdbart!!! :roll:
 #458353  av ArildM
 
Supraen kunne jeg kanskje ha tenkt meg om den var turbobil. Men en autolat supra med 200ish hk er jo ikke akkurat spennende? For kanskje 100 lapper om den er helt rustfri? Men så er jo frågan om man kan konvertere den til turbo uten at man mister skiltene?

M3 prisene er helt latterlige uansett. Ombygd til M3, og med noen dassa felger? Men det er jo et "rått" vognkort da....

Norske markedet er vel som norske folk, litt høye på seg selv? :lol:
 #458355  av celicat23
 
Jeg tror faktisk supra'n kunne blitt pen, bare du får på vingen, noen skikkelige felger og passe senk. Men, som du nevner, problemet er at du står igjen med en lat supra som kan bli frakjørt av en golf GTI. Det er ikke akkurat kult.
 #458404  av Makk
 
SÃ¥, ladies and jellymen!

Dere trodde dere hadde sett alle de idiotiske E30 annonsene i verden?

Ladies and Jellymen, once more, I give you, for only 125 tusen norske crowns :

Når jeg hadde strippet karosseriet så valgte jeg å søm sveise det. Dette har i ettertid lagt litt problemer hos Biltilsynet, da det kan endre krasj egenskapene. Det foreligger mangellapp hos Biltilsynet der bilen er innkalt til full teknisk kontroll. Jeg har skiltene til bilen, så i praksis kan bilen fremdeles brukes så lenge den har forsikring.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?fi ... =106622658

Lykke meg faen til med det der
 #458407  av ArildM
 
Mulig alle andre er blinde, men den bilen der har vært sveisa så mye i at jeg skjønner godt at den ikke er godkjent for veibruk lengre.

Finn 1cm på bildet som ikke er sveisa på her:
Bilde

Gjenbruk av kumlokk?
Bilde

:lol: :lol: :lol:

Men alt som heter E30 er jo tydeligvis verdt noe tilsvarende prisen på gull per kg :lol:


Supraen med org Supravinge hadde ikke vært så ille forresten, sånn utseendemessig :)
På et par av bildene er det masse swirls, så jeg velger å tro at lakken ikke er så rar som den ser ut på enkelte bilder, bare litt herpa av uvettig vask. Men, autolat supra da? :? Tro for en skuff det må være å kjøre? Hadde det vært en ukjent sportsbil ala Lexus eller noe sjelden Toyota med 2jz motor og automat, så hadde man jo ikke fått så mye oppmerksomhet, men alle forventer at en supra har 700hk og lager lokkelyder for halvgira autofile mannfolk :lol:
  • 1
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 269