TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464855  av ArildM
 
Så på den selv, så ut som en bra deal :)
3sgte swappe den så har man en kul sleeper? :lol:
Neida, noen ting må får være slik de var som ny :)
 #464861  av ArildM
 
Utvendig pen. Digger at de ser ut som en mini Amcar :)
Innvendig kjenner jeg så alt for godt igjen et slitent interiør.
Brun plastikk/lys plastikk som smuldrer i biter midtkonsoll/dash som er utslitt.

Da blir det en fin bil å se på, men kjipern hver gang du skal kjøre bare pga hva du faktisk ser når du kjører. IMHO :)

Ellers er det vel uhyre sjeldent at disse ikke har hatt gjennomgående rust i forskjermene/vangene siden de manglet innerskjermer, så du har på ett eller annet tid garantert hatt et tykt lag med gjørme og grus liggende inne i alle krinker og kroker i skjermene. Har i alle fall vært slik både på KE20/KE25/KE30 og TA12en jeg hadde :)

Når det er sagt var TA12 (som er samme understell som denne) en utrolig morsom og god bil å kjøre. 4link oppsett bak også, relativt fancy for tiden :) Fantastisk bil på skikkelig vinterføre (10-20minus og snødekte veier), men det var vel noe man kunne gjøre for 10-20 år siden, og ikke i dag.
 #464865  av Makk
 
Ser hva du mener, jeg er også ingen fan av pedofilbrunt interiør.

Men slikt må vel gå an å gjøre noe med får en tro? Den store utfordringen er vel å i det hele tatt finne en som ikke er mer brun en lakkert :D
 #464866  av ArildM
 
Hehe true true. Største problemet som vanlig med Japanske biler, deletilgang. Du får tak i en del, men skjermer, interiør osv er skikkelig pes.

Hva tror dere om entusiastbiler nå fremover da?
Vi har jo hatt en periode med pandemi og relativt god økonomi hos folk, så da tenker jeg at mange har samlet biler pga at det er en "god investering" og at de ikke har hatt samme mulighet til å reise.

Men med stadig økende priser på alt, inkl drivstoff, og nyfunnet "frihet" så kan jeg ikke se for meg at entusiastbiler skal for evig øke i pris?

JDM bølgen må på ett eller annet tidspunkt ta slutt. Er en Crown stasjonsvogn med autolat fra verdt 300k???

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=273208612

Bilde
 #464867  av Makk
 
Det vi ser nå er bare begynnelsen, selv for egen sak så merker jeg kostnadene godt, og jeg har så godt som ingenting i lån.

F,eks båtfolket merker saken godt, en jeg kjenner har en båt til 1.8 million og fikk kjøpetilbud på 700 av forhandler nå som han kunne tenke seg å kvitte seg med litt lån... Dette kommer til å skje i hobbymarkedet på bil også, en masse overprisede greier blir liggende og valgene er å selge med stort tap, bite det i seg å beholde det eller brenne inne med driten.

Jeg kan bare råde de fleste som har hobbygreier som biler å sykler å slikt, for guds skyld ikke ha store lån på det, for verdien av det du sitter på er ikke en selv som bestemmer, ja mange vil nok gi penger for mye rart, men poenget mitt er liksom at dem kan ikke oga det er nå så usikre tider.

Det vil komme mer entusiastgreier å slikt for salg fremover, jeg så en ekstrem økning i amerikanske biler for litt siden, naturlig nok da siden det er så mange flere av dem og det har vært litt sånn sosialt sett nesten forventet at om du ska ha veteranbil så skal du ha en sånn.

Bydde småpenger i går selv for en eldre FZR 1000 som må plukkes ned og renoveres, artig motorsykkelprosjekt om jeg får det :D
 #464868  av ArildM
 
Da tenker vi likt.
Utrolig mye som ligger HØYT priset, jeg vil si kunstig priset. Særlig mtp utsiktene fremover.

Mye av det som ligger ute nå som fint kunne ha vært lagt ut for halvparten IMHO, skal bli spennende å følge med fremover. Har selv mobbet mye amcar forde de sluker 1-2 liter på mila, men en del av Japsebilene som ligger ute nå skal ikke skryte på seg å være særlig mye likere.
Stock, for ikke å snakke om lett trimma Evo/WRX/Supra? Godt over 1 liter på mila. Samme gjelder myye av de andre bilene som ligger ute for 3-500k+++ Da svir det godt med høye lånekostnader, løpende utgifter, forsikring og bortimot 30kr litern for å cruise med hobbykjøretøy.
Som du sier for de som eier nedbetalte veteranbiler er det jo relativt lite stress, håper jo og tenker at mange av de eierene er entusiaster som velger å beholde bilene sine uansett av hva markedet spekulerer i hvilken verdi de har.

Neida, håper på kjøpers marked i noen år fremover. 80tallet og jappetiden som var den gangen gjentar seg, heck det kan jo bli enda verre :) I England får man "bøter" for å eie biler over en viss utslippsklasse i enkelte storbyer nå :shock:
 #464869  av Makk
 
Just presis.

Legger til grunnen til du ser så mye amcarer, også de som er nedbetalte er jo gjerne at de aller fleste har for høy belåningsgrad, gjerne på bolig.

Og da ryker slike ting aller først, man prøver seg høyt til å begynne med, så kommer slippet på pris når strømregninga er 10k i måneden og lånet tre ganger over det å barna dine ikke får reise på aktiviteter eller den dritdyre belånte statusbilen en MÅ ha til bruksbil for å passe inn i statusjaget til nabolaget, må per verksted til 40.000 kroner service

Men det er jo som man sier, etter den søte kløe.....

Valget jeg tok årevis siden og aldri være mer belånt enn at jeg kan betale alle faste utgifter med trygdesatser og dagpenger føles trygt å godt ut i dag, å den gang tok jeg i ganske knallhardt mtp renteutsikter.

Ikke at jeg VIL betale for all denne driten, men tvang er jo tvang lol
 #464870  av ArildM
 
Målet har veldig lenge vært gjeldsfri(ish) før 40 for min del, og målet ser ut til å kunne nås.
Så da er det bare å spare opp litt og vente på å sko seg på andre sine økonomiske kriser?
No hard feelings :mrgreen: Den enes død er jo den annens levebrød sier man jo?

Poenget er vel at det en eller annen dag dukker opp noe morsomt i garasjen, og det uten at det skal tas opp noe lån :D
 #464874  av ArildM
 
https://saka.fi/fi/vaihtoauto/toyota-caldina-231918/

Bilde

Hvite biler er en såå god ide på papiret :lol: Har lyst på :D
Men 50 meter etter at den er nyvaska er den absolutt ikke nyvaska lengre.
En grå bil kan i det minste se ok ut selv om det har gått et par uker siden forrige vask
 #464877  av magnesmurf
 
Nja. Ser E10 begynner å bli ettertraktet, da de faktisk er veteran kommende året.
Men E11 som samleobjekt? Trenger nok 5år til på nakken kanskje oppmot 10år før det skjer.
Dog er en E11 idag like gammel som en ke30 var i 2003 når jeg tok lappen :!:
Som om jeg ikke følte meg gammel nok fra før av :roll:
  • 1
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238
  • 239
  • 271