TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #465033  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Men verdt det? Kanskje? :D
Caldina stasjonsvogn med 3sgte (5.gen?) er jo om noe mer praktisk, etter hva jeg hører mulig å få ned under litern(???) og ikke så mye feil på. Så sånn sett kanskje mer fornuftig. Men Subaruen er nok mye mer morsom på vinteren.

Men men, har jo sånn sett grei bruksbil nå også. Godt under litern på småkjøring, og grei 4wd/awd :D
Den var hysterisk morsom om vinteren, og den tok seg frem over så lenge man ikke ploget så mye snø at den sto oppå snøen.
Husker godt en dag med speilblanke veier, underkjølt regn og blankis overalt. Kjørte natrulig nok ikke motorvei hjem, men småveier. Alle holdt seg hjemme, så møtte kanskje 7-8 biler på turen hjem fra jobb. Alle bilene jeg møtte lå i grøfta :lol: Piggdekk og diffsperrer var oppskriften på å komme seg helskinnet gjem.

Den var hysterisk morsom, men STI har annet understell enn wrx. Og som bruksbil er nok wrx bedre. STi var såpass stiv at man kjente hvert eneste gruskorn på veien. Så den var ikke optimal som pendlebil når man sliten etter jobb :roll:

Men som leketøy, knall. Dog, den er tung. Og føles tung. Så det finnes langt smidigere biler på veien.
PÃ¥ isbane gir det dog en opplevelse uten sidestykke :mrgreen:
Vedlegg
sigdal05 2012.jpg
sigdal05 2012.jpg (62.3 kiB) Vist 662 ganger
 #465035  av magnesmurf
 
Det var jo en kar i subaruklubben som hadde swappet over motor og drivverk for impreza Sti i forrester. Passer visstnok rett over.
Forrestern var gubberød mettalic og dønn anonym. Dessuten passet den fint som familiebil :lol:
Eller har vel også slike swap blitt gjort mange av i Subaru brat :mrgreen:
Bilde
 #465055  av Makk
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=266622651

Snabelen reiste seg litt ved synet av den her, men den ble forbanna når den så det jalla rødlakka interiørgreiene, hva er det med folk som gjør det, er dem julenissen?

Svart interiør og svart skinn, alle andre fargekombinasjoner skal ulovliggjøres når jeg tar over verden.

Beige blir det dødsstraff på.
 #465056  av magnesmurf
 
Makk skrev:https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=266622651

Snabelen reiste seg litt ved synet av den her, men den ble forbanna når den så det jalla rødlakka interiørgreiene, hva er det med folk som gjør det, er dem julenissen?

Svart interiør og svart skinn, alle andre fargekombinasjoner skal ulovliggjøres når jeg tar over verden.

Beige blir det dødsstraff på.
Autolat og biltemavinge er greit, men rødt interiør er ikke greit :?:
 #465062  av ArildM
 
:lol:

Var like før det ble noen røde skinndetaljer i Mr2n min når den var i Latvia (AW11en) :lol: :oops:

"OEM++" er jo noe som har kommet for fullt de siste årene, så det er ikke såå lenge siden vi var midt mellom den og Fast & Furious bølgen hvor ALT skulle modifiseres.
MTP annonseteksten virker det kanskje som at bilen er bygget over flere år, så da er det kanskje ikke så rart at den har litt innflytelse fra flere trenger over lengre tid.
Når det er sagt er bilen pen. Litt jobb med interiør så har du en finfin cruiser :D
 #465067  av ArildM
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=281926198
04.10.08 / 120.381 KM ORIGINALSERVICE TOYOTA + SKIFTET REGISTERTANNREIM
Rett nedenfor:
Vedlikeholdsfritt registerkjede på denne (ikke registerreim / tannreim)
:lol:

Ellers en bra Corolla/bruksbil :D
 #465068  av ArildM
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=284112206
Bilde

Mye gammel Toyota for pengene :lol:
Sliter litt med å se potensialet for min del :?:
Kanskje en 2JZ kunne ha rettet på noe, evt 7MGTE siden du har M serie motor til å begynne med.
Men selv da :?
 #465073  av ArildM
 
Eclipsen der har jeg sett før :lol: Babyblått, mattsvart og superstyling! Rett tilbake til det glade 2000tall :D

Camryen er som du sier, uslitelig, er vel kun rusta som kan gjøre slutt på den der :D
 #465075  av Makk
 
ArildM skrev:Eclipsen der har jeg sett før :lol: Babyblått, mattsvart og superstyling! Rett tilbake til det glade 2000tall :D

Camryen er som du sier, uslitelig, er vel kun rusta som kan gjøre slutt på den der :D
Og DET kan ta lenge om man gjør det riktig :D :D

Var passelig babybrunstig min gode Carina E dailytrashbil også, men det var ikke for gale enda så jeg skred til verket med en stålbørste, noe epoxy rustconverter, god lakkering og behandling, satt på skvettlapper og damn ikke antydning til rust lenger :D

Får man tak i en av de fantastiske 90 talls Toyotaene som ikke har gått i salthelvette så kan du i teorien ha bil i 50 år med oljeskift og klosser/sko på bremser som eneste utgift, kanskje en regreim om ett par hundre tusen km :P :P
  • 1
  • 239
  • 240
  • 241
  • 242
  • 243
  • 269