TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #465117  av ArildM
 
God gammeldags Toyota plug and play kompabilitet altså :D Er vel A340H girkasse, som er samme som noen Jeeps har? Sikkert noen Amurica entusiaster som har funnet måte å forsterke disse på allerede, synes jeg så et par stykker i statene med singelturbo og 4wd. 2jz er jo ca like oldschool som autolat-kassene så du har jo en finfin cruiser i det minste.

Sikkert noe småtørst, men mtp at mye annet med 2jz koster 300'000 ++ så synes jeg disse var litt morsomme. Tror forresten de russiske var modifisert noe da disse ikke har valgbar 2wd/4wd fra fabrikk såvidt jeg kunne se i farta?

IS200/IS300 chassiet er ganske så pent IMHO, mulig kommende klassiker det også etter å ha vært i hendene på masse ungdommer for sånn 20-30 lapper (IS200 i Norge) de siste årene :)

Da har jeg valget mellom Altezza Gita og Caldina som hobbybil i fremtiden :)
 #465155  av ArildM
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286947880

Bilde

Denne var PEN, unik historikk også.
Sett opp i mot mye annet som ligger til salgs av gammel Celica er dette kanskje den mest strøkne jeg har sett på lenge. Kanskje ikke så rart da den har vært stort sett ubrukt :shock:
 #465157  av celicat23
 
Det jeg lurer mest på er hvorfor "alle" plutselig har en gammel celica til salgs? Mulig jeg ikke har fulgt bra nok med, men syns det har vært sjeldent å se gamle celica til salgs, og nå er det 4 til salgs (midt på vinteren....)

Når vi først er inne på celica... Den her med litt senk og noen skikkelige felger hadde vært pent:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=284726453

...men som alle t20 så er vel dørene mer rust enn stål, og bilen har allerede gått 300.000km så det er vel litt løpende kostnader i nærmeste fremtid der :) Men bodykit + farge er 10/10
 #465158  av Makk
 
Vel, leketøy er som kjent det første som ryker når folk begynner å få 15 tusen i strømregning og allerede lever med pipa sånn cirka der Titanic ligger i dag :mrgreen:

Ikke min generasjon biler, men utvilsomt veldig fint eksemplar av den der i blå farge og sikkert aktuell om jeg var på jakt etter en slik!
 #465159  av ArildM
 
Helt enig, her er det vel kombinasjon av tøffere tider, at det er et overflødig leketøy og relativt høy (i alle fall tidligere) markedspris som gjør kanskje at mange som har eid en slik bil i mange år nå vurderer å selge?

Så spørs det da, blir de solgt til denne prisen? Er prisen korrekt? Skal prisene videre fremover opp, eller ned?
Ser jo flere og flere storbyer som går gradvise steg mot kraftig avgiftsbelegging av "forurensende" og gamle biler, og neste steg er vel totalforbud. Kombinert med høye drivstoffpriser, og en ekstrem popularitet for alt av "JDM" de siste årene så synes jeg disse er en ganske så usikker investering om man tenker verdi.

Er noe man kjøper for å beholde er det helt klart en annen sak, og kanskje derfor biler er litt mer sikre i nedgangstider, i alle fall til det går jævlig ille.

Men leketøy er det helt klart, og det har plutselig vært MYE gammel Celica til salgs, null tvil. Mange relativt fine eksemplarer, som det ser ut til at folk har tatt godt vare på. Forøvrig finner jeg enda min gamle Carina TA12 som er bygget på samme understell som disse Celicane. Den har ligget til salgs i utlandet for godt over 100k siden sent i sommer da jeg fikk spørsmål om å kjøpe den tilbake.

Blir spennende å følge med videre :)
 #465160  av ArildM
 
Tenker forøvrig at verdien på en slik bil er fra 70-100k for at jeg skulle ha vurdert, da er prisen såpass innafor at man kan kjøre litt og ikke være redd for de. 150-200k er overpris. IMHO, og ikke jeg som bestemmer :)

Synes Celica T20 og T23 er fine. Kunne godt ha tenkt meg en strøken T23, kanskje noe ala denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=282714314
Bilde

Men ser ut til at de fleste allerede er greit oppbrukt, inkl denne med 350000km på telleren og plenty rust :shock:
 #465161  av celicat23
 
Kan jo ikke krangle på at celica t23 er pent :D :D Men jeg vet ikke om de noen gang blir dyre.. Toyota hadde jo problem med alle 1.8l motorene på celica/mr2/avensis så mange av dem har vel gått på skroten "bare" på grunn av det, og vet ikke om de generelt var noe poppis. Følte meg litt alene med min. Kan ikke huske sist gang jeg så en kjørende rundt på veien..

Bilde

Bilde
 #465162  av ArildM
 
Hehe, ble litt sånn "woosh" her nå. Glemte helt at brukernavnet ditt er CelicaT23 :lol:
Helt nydelig den sorte der, når eide du den? :D De ble vel levert som T-sport utgave med 2zz motor i Norge også?
zz motorene sleit vel litt med noen trange oljekanaler og prekatalysatorer som eksploderte? Men det ble vel fiksa etter hvert.

Synes det har vært "glemte" biler, kanskje for de aldri hadde noen "halo" 4x4 utgave, eller så er de litt for nye til å ha blitt med på 90 talls japsegalskapen? Mange sa jo at en 70talls Celica heller aldri kom til å bli verdt noe :wink: Men det skal jo være meget godt balanserte biler? Tenker litt sånn Honda Integra konkurrent, bare ørten gang penere :D

En sort T23 ala den du hadde må jeg si har modnet meget godt med alderen, synes fortsatt den ser relativt moderne ut. Kanskje ikke noen Lambo, men eksotisk nok til at enkelte sikkert vil lure litt på hva det er? :)
 #465163  av celicat23
 
Bildene er fra når jeg hadde den. Mener å huske neste eier monterte lambo dører og så hørte jeg aldri noe mer om den. APR wide body kit'et var alltid drømmen 8) Noe av det som kanskje aldri gjorde bilen så spesiell var at "heftigste" utgave var t-sport'en med 192 (?) hester og FWD.. Var liksom ikke noen erstatter for T20 gt4.
 #465164  av ArildM
 
Pen bil. Du får sjekke regnr om den finnes enda :D
Lambo dører var vel noe alle skulle ha en gang, greit at den trenden har gått over :lol:
Hadde uansett vært morsomt å prøve en T-sport T23 en gang :D
 #465166  av ArildM
 
Ser for meg styremøtet i Lambo.
"Gutta, dette har gått for langt. Dørene våre er så harry som det kan bli, skal vi bytte til vanlige dører?
Enstemmig vedtatt!" :lol:
  • 1
  • 241
  • 242
  • 243
  • 244
  • 245
  • 269