TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #463600  av magnesmurf
 
Corolla T sport kompressor med 50k på telleren. Ordentlig samleobjekt :mrgreen:
Ikke helt sikker på om han finner noen som er villige til å betale det han ønsker :!:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=221634011
 #463602  av ArildM
 
:lol:
200k var en meget drøy pris, uansett hvor sjeldent det måtte være... Men så virker det som at fantasipriser er ganske vanlig akkurat nå for mye biler, særlig Japanske biler. 350k for en SC400 soarer er også ganske heftig pris?
For prisen av Corollaen tenker jeg man kan kjøpe seg en mk3 mr2 og fortsatt ha 150k til gode for kanskje mer glede?
 #463644  av ArildM
 
https://www.thecarwarehouse.co.uk/vehic ... su-charade
Bilde

SÃ¥ en Starlet, med Daihatsu motor, og samarbeid med DeTomaso? Originale rekaro stoler, nardi ratt osv? 8)
Linken er at Daihatsu vistnok leverte småmotorer til DeTomaso som skulle prøve seg på produksjon av småbiler.
Synd landegrensene er så strenge enda, hvis ikke hadde det vært en fin tur til UK for å hente seg en morsom liten bil :)
Hadde grensene vært åpne og denne vært lett å få skilter på hadde jeg nok vurdert turen :)
 #463685  av ArildM
 
Ja, så denn på finn jeg også :?

Snakket ganske mye med nåværende eier, han er MR2 kjenner og har vært mye inne på forumet tidligere (Mr2pondus). Solgte en strøken Mk1b Targa i sin tid. Brukte litt tid på å hjelpe han med å bli kjent med bilen, og fikk inntrykket av at den hadde kommet til et godt hjem med en eier som ville ha den og ta vare på den i mange år fremover.

Ser dog ut slik det er nå som at den er på vei videre til neste hjem?

Kan ikke akkurat nekte han å selge den videre, men synes det er veldig merkelig at den går videre mellom eiere hele tiden?
 #463689  av celicat23
 
Kan jo ha noe å gjøre med kombinasjonen "ikke godkjent motor" og neste eu kontroll er i 2022. Har fått en følelse av at det er mange som handler biler med en klar plan om at de skal ikke ha den lengre enn til neste eu kontroll / når den trenger service - så skal de bare bruke den MAX den tiden de har den.
 #463690  av ArildM
 
Er nok inne på noe der :) Såpass strengt det har blitt i dag er jeg sånn sett glad jeg har blitt kvitt begge mr2ene på den måten. Det er fantastiske biler begge to, men jeg orka rett og slett ikke å begynne med veien å gå for å få ting godkjent :) Følelsen av å kjøre med noe som ikke er innafor i dag ble bare verre og verre, skulle man havne i ulykke kan man i verste fall få regresskrav +++ om man kan pinne den minste detalj på at man kjører en bil som er ulovlig trimmet. Det i seg selv er vel grunn nok til at man ikke heelt klarer å kose seg bak rattet slik som man skal.

Får bare håpe den finner et godt hjem, en gang i tiden :wink:

Litt spent på hvordan markedet for veteranbil/hobbybil blir fremover, med den eksplosjonen som har vært i priser på gammel Toyota, og mtp hvor lenge enkelte ligger (Soareren til 350k ligger fortsatt ute), så er jeg spent på om prisene vil falle noe kombinert med at corona går over og at folk heller vil feriere i syden neste sommer enn å dra på Norgesferie.
Ikke at det ene utelukker det andre, men ser for meg at mange som har kjøpt hobbybil nå har kjøpt det i mangel på andre ting å bruke fritiden sin på. Vet om flere som har solgt båter til fantasipriser denne sesongen, særlig god timing for de som har kjøpt utenfor sesong, eller for noen år siden da ting var helt annerledes.
 #463714  av GhostRider88
 
Når vi er inne på priser på veteranbil/hobbybil, så kom jeg over denne ganske uvanlige JZX100 Chaser: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=221861614

For de som føler RexH på YouTube kjenner nok litt til denne type bil allerede ;)

https://www.youtube.com/c/RexHYT/search?query=chaser
 #463722  av ArildM
 
Enig, men pris er jo veldig subjektivt når det gjelder slike biler. Også litt merkelig når slike biler selges pga skolegang. Hvis man har en bil til potensielt 350k, hvor hadde man råa til den fra? Er man 40 og skal etterutdanne seg? Forbrukslån? Fisker som er lei av å fiske?

Uansett, fin servicehistorikk på denne da?
Bilde
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=223300783
Første service i 1993, når bilen er 9 år gammel.
Neste service i 2019 26 år etterpå! :shock:
Og begge servicene (og de eneste servicene) er helt innafor serviceintervall :lol:

Ekstremt merkelig motor/girkassedesign også:
Bilde
Rettstilt motor og FWD

En bil som er for fin til å gjøre noe som helst med? Ikke at den ville ha sett spesielt bra ut med skamsenk og dorullfelger uansett. Kanskje en 4age blacktop bare for å skvise litt omph ut av den?
NÃ¥r jeg sier det er kanskje eneste rette modden til denne en blacktop. Resten 100% bone stock 8)
  • 1
  • 224
  • 225
  • 226
  • 227
  • 228
  • 269