TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #461945  av ArildM
 
Toyota, alltid skuddsikker :lol:
Se bare på nåværende generasjon Lexus IS og GS, plattformer som snart er 10 år gamle, kanskje eldre på GS? Ikke noen nye modeller i sikte heller.

Redd de kommer til å falle i fella som USA gjorde på 60 tallet. Stå standheftig på en god gammel oppskrift, med skuddsikre biler, uten å helt tørre å satse på ny teknologi.

Case in point:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=161534111
Så veldig fin ut denne på de første bildene.
Men så kommer du hit:
Bilde
Orginalt en 3,0 GE automat
Sitter i en 2jz gte vvti med 530d manuellkasse pr.dags dato
Orginal motor&girkasse +div følger med
Selges som "lite prosjekt" da det står igjen litt for å få den 100%strøken&ferdig
Og så skal du ha 500k for prosjektet? 500k for et prosjekt med ikke godkjent motor, BMW girkasse, og herpa interiør?
Djeeses, jeg er glad i Toyota, men hallo da :lol:
 #461948  av ArildM
 
Skulle akkurat til å logge inn for å linke til samme bilen :lol:
Registrert som en GTI i vognkortet også med 156hk :wink:

Synes forresten jeg har sett den motoren der annonsert ørten ganger før, like nybygget hver gang :lol:

Hadde det enda vært en original turbobil så hadde jeg kaaanskje kunnet gått med på 100 lapper, men det der tror jeg blir tøft å selge inn til noen som helst :wink:
 #461950  av Makk
 
Solgte ombygd godkjent EU/ombygging 3rd gen motor for 75k og det tok 5-6 måneder å bli kvitt med smårust i kanaler, aldri verden 100k for ugodkjent både motor og EU med rustbobler i skjermer pluss pluss pluss.
 #461951  av magnesmurf
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=174874817

Best å utnytte disse corona tider, så da forlanger man huspriser for en supra med høy kilometer og et styling kit samt masse annet dill som ødelegger sjansen for å få en god pris.

Hadde det vært en dønn orginal bil med lav kilometer, kanskje. Men aldri i verden om man får igjen pengene som er lagt i bilen når den er moddet.
 #461952  av magnesmurf
 
https://www.finn.no/175845268

Mr2 gti til 60 lapper virker kanskje normalt, helt til man leser teksten.
Ikke eu ok og motor er bygd i filler til en 5sge sak som ikke er bygd skikkelig eller går skikkelig.
Rust finnes også. Og bilen er rundbulket og garasjelakket..
 #461954  av ArildM
 
SW20 er i et rart vakum akkurat nå, er egentlig ikke verdt noe, men samtidig finnes det heller ingen strøkne for salgs.
Så om man vil kjøpe en bra en til billig penge finnes de ikke, og om man vil selge en dårlig til høy pris så kan man bare glemme det :lol:
 #461955  av Makk
 
For ikke å snakke om st185, jeg ser folk på folk fortelle dem har betalt 25-40 for helt grei biler med det vanlige som må fikses på dem.

Har valgt feil bil å bruke titusenviser på :lol:

Kanskje rustfrie er mer verdt, men dem er detlangt unna på finn!
 #461957  av ArildM
 
:lol:

Fortsatt vansker med å tro at en gammel BMW, i likhet med alle gamle biler, er rustfrie.
Særlig etter at vi har linket til ørten prosjekter og mange av de har vært store sveiseprosjekter hvor bilene har rustet opp i sømmene.

Men denne var i alle fall godt tektylert da :lol:

Så sånn sett er jo 500 lapper for en 90talls Supra ingenting :lol:
 #461958  av Makk
 
Vel, jeg har hatt 4 stykk E30 av diverse varianter.

Den der får du aldri registrert med det opphenget som er bak, det er innsveiset en forsterkning, ja tanken er sikkert god men slikt er ikke tillatt afaik. Sånne ting skal være skrudde, om en slik sveis skal godkjennes skal den søkes om i forkant, dokumenteres, sveises av sertifiserte folk å den skal røntgenfotograferes.

Prisen faller til 5000 kroner, 2000 mer enn vrakpant for skinninteriøret var fint :mrgreen:
 #461959  av ArildM
 
Hehe, akkurat, sikkert ikke alle som er klare over den biten :roll:
Spørs om selger er klar over det, og det er derfor han selger :lol:
I så fall er det vel et grovt overtramp :roll:
  • 1
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 220
  • 269