TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #458408  av OleST
 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

hva tenker man i det øyeblikk man bare helt tilfeldig sømsveiser e30`n mens man holder på med rustsveising??

det har jo så og si null effekt uten andre avstivninger?


saatana perkele arild! (har ikke sett igjennom anonsen enda)
 #458412  av OleST
 
"dump to atmosphere" blow off ventil og andelokk:
[youtube][/youtube]
 #458787  av ArildM
 
Wow. Nydelig! :shock:
Så nesten ut som om den er skikkelig lakkert også, så noen har virkelig betalt/gjort dette skikkelig en gang i tiden.
Matchet fint med kunstig plastikk treverk inne i bilen også :)
 #458850  av celicat23
 
Putene i baksete sees nok på som en positiv ting for aldersgruppen som er interessert i den bilen :)

Se bilde nr.5 *knis*
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=112984474

Brune supra'n tilbake:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100230853
Nå er han etter en som er ute etter å oppgradere bilen, så er han fornøyd med bilen, og så skal han få toyota til å bytte motor & girkasse... HVA?!? Jeg håper en eller annen her i fra kjøper denne for jeg vil gjerne vite hva som er "greia" med denne bilen. Første annonsen på bilen hadde at motoren var byttet, som er jo normalt for en bil med så lav km stand. Jeg er nyskjerrig!!

Ikke se videre etter første bilde. Bare se første bilde, kanskje andre, og så tenk "pen celica" og la det være med det:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89468900

Som ny '87 camaro i 100% rett farge.. Er nesten så det frister, helt til jeg tenker over at det å faktisk KJØRE bilen gjør at verdien raser vel med 1000kr pr km kjørt:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=112858197
 #458852  av ArildM
 
Måtte seriøst vurdere den Supraen der når den ble lagt ut på nytt, og siden jeg ikke vet noe om det, så tenkte jeg kanskje at en turbokonvertering ikke var så ille å gjøre? Han har jo tross alt lagt den ut to ganger uten å få napp?

Så satte i gang å Google, bilen er importert i 2017, noe som man finner ut fra Vegvesnets sider, ellers lite å finne. Helt til jeg søkte på rammenummer på google! Fant da denne tråden:
http://www.supraforums.com/forum/showth ... ble-to-FIX

Fremdeles litt mystikk ettersom han noterer at det virker som om bilen ikke går rent når man får opp mot toppfart...? Men i alle fall skriver han selv at han har kjøpt en NA Supra uten å egentlig vite helt hva han har kjøpt. Viser seg at de fleste på forumet anbefaler han å kjøpe Supra turbo først som sist, i stedet for å oppgradere til TT motor.

Og jeg må nesten holde med anbefalingene til folk, den Supraen han annonserer er ikke noe annet enn et skall av en kjip Supra. Kanskje en fin søndagscruiser? Synd siden den i følge han og bildene faktisk er i meget bra stand karosserimessig. Men det blir litt som å ha en basemodell av en Charger med rekkesekser og 200hk, ALLE forventer at det er en bil som går godt, siden ALLE supraer har minst 600hk etter å ha fjernet "plomben" :lol:

Så, du må da såvidt jeg skjønner bytte ut motor, drivverk, enten autokasse eller manuellkasse, går du for TT auto er det vel litt mindre, men uansett må bakaksel, ledningsnett, tenningssystem, drivstoffsystem byttes. Og ser man på prisene på Supradeler for tiden skjønner man at dette er IKKE billig. Bare en ny original frontlykt koster sånn 1000-2000usd på Ebay nå?

Men om du nå bytter motor, drivverk, ledningsnett, tenning, drivstoffsystem, så er du enda ikke på org Supra nivå, mangler fremdeles bremser, og denne bilen mangler også vingen, og trolig også seter, siden det sitter dritstygge setetrekk på den nå.

Derfor selger han den. Det er en 1500kg tung HALOCAR, med 200 Sugehester og en 0-100 tid på 8-9 sekunder? Noe som gjør at PRIUSEN min ligger rett i ræva på den over målstreken på 0-100 (10 sekunder ish?).
Da skjønner du at du enten må bruke 100lapper i oppgraderinger, eller bare selge greia og kjøpe det du skulle ha gjort, en TURBOsupra.

Ser for meg den flaue turen der han skriver at han skulle ha meg seg en kompis på 100kg for å vise frem nygliset, ferdig importert og nypolert, så er bilen ENDA dauere, bare fordi at du nå sitter med 1600-1700kg i totalvekt, og den daffe autolaten og 200hk gjør at du faktisk BLIR forbikjørt av en Prius i rushtrafikken.

DA inrømmer du tapet og selger.

Nå er jeg dritsær, men autolat Supra kunne jeg faktisk ha tenkt meg, kanskje en slik?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 558474f554

Eller bare bla opp de 3-400k det koster for en med rattet på rett side, manuell og turbo.
 #458854  av ArildM
 
Eller altså missforstå meg rett. Du har jo mulighet til å eie en Supra for 150 lapper, kanskje mindre? En ganske så strøken bil med sjelden original chassisfarge. Gått VELDIG lite.

Fin søndagscruiser som du kan oppgradere med tid og stunder? Ikke herpa opp eller saget i stykker interiør etc.

Så det kan jo være en fin bilett til Supra eierskap, men jeg vet ikke om jeg har klart å eie noe som er så prestisjefult, men som ikke lever opp til hva alle tror om den?
 #458855  av celicat23
 
ArildM skrev:Fremdeles litt mystikk ettersom han noterer at det virker som om bilen ikke går rent når man får opp mot toppfart...?
Er kanskje en vesentlig ting å oppgi i annonsen på finn...? Kjipt å måtte dumpe supra'n i pris for å bli kvitt den, og så kommer nye eieren tilbake å krever enda mer penger for å fikse motoren :roll:

Men men... autolat supra uten turbo er kjipt, og er enig med deg at hele poenget med MKIV er jo at det skal være fast&furious og i det minste kjøre fra en golf gti. Ser vel for meg at potensielt ny eier av den bilen der blir enten en toyota fan som vil ha en anderledes bruksbil, eller en yngre person med økonomien man har når man er ung, som gjør at det nærmeste han kommer drømmen om MKIV er en bil som dette. Og er ingenting galt med det. Jeg husker hvor rævkjipt der var og ikke ha råd til en dritt med noe motor, hvis man ikke skulle kjøpe noe som var kjørt ihjel og gått 500.000km (og så hadde man stort sett ikke råd til forsikringen uansett...)

Uansett så er det jo bare vingen, senk og noen felger som skal til så SER i det minste bilen fet ut. Så får man ta skammen med at man ikke kan gi på nesten uansett hva det er som kommer opp på siden og vil leke litt. Det er vel det som svir mest :lol:

Hva faen....?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =250778699
 #458857  av ArildM
 
Eller bare spill kul og late som om du har så mye HK at du ikke vil yppe med noen? 8)
Som du sier, vinge, felg og senk så er utseendet på plass, og en meget pen søndagscruiser :)

Haha, den Z4en trodde jeg bare hadde merkelige lambodører i en god stund :lol:
 #458858  av ArildM
 
Supraen er vel forresten 15000 opp i pris nå kontra når den ble lagt ut, litt ny tekst også:
"Bilen har blitt pusset opp utvendig i sommer for 25 tusen + rensing av ECU i USA + sete mekanisme var fikset til 7 tusen. Alt av kvitteringer finnes."

Rensing av ECU i USA? Setemekanisme til 7000? Lukter uggent av hele greia.
For 7000 er det vel bare å bytte ut begge setene til nye seter av noe slag???
Og Rensing av ECU, wtf betyr det? Enda mer merkelig når man kombinerer med det han skriver selv på forumet...
 #458860  av celicat23
 
Så bilen skal bare ha gått 43.500km, men har allerede byttet motor (iflg. første annonsene som lå ute) og pusset opp utvendig for 25.000kr? Det har vært 43.500 JÆVELIG harde km :lol: :lol: :lol:

Får håpe han ikke selger den da, for da skal jo toyota verksted bygge den om til TT for han :lol:
 #458864  av ArildM
 
Toyota som såvidt vil bytte clutch på en MR2? Skal bygge om en NA Auto supra til en TT supra? Og manuell? Og du skal få det godkjent? Lykke til for under 150 lapper om du skal ha det godkjent.
Og hvordan er det egentlig med slike biler som er importert nå (høyrestyrt / JDM / ting som Vegvesnet egentlig vil nekte å gå deg skilter men må fordi EU), kan man bare bygge om, eller er det noe begrensning?
  • 1
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 269