TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464541  av Makk
 
Det får være grenser hva vi slipper innpå av meninger, helt riktig.

Flammelakkerte biler medfører obligatorisk gapestokk er mitt innspill, M3'er med elendig lakk og varmepistol-installerte 2din spillere får en legge inn en offisiell forespørsel på bimmers.no hva dem synes om saken :mrgreen:
 #464542  av ArildM
 
Helt enig i at vi kan roaste hva som helst her inne. Eier man bil så må man tåle at andre har meninger om den, særlig når det er såpass kontroversielt som signalgrønne biler med påklistrede flammer.

Jeg tenker mer at vi ikke bør uttale oss i negativ retning om de som eier bilene, og generalisere basert på hvor de kommer fra. Men igjen, jeg er åpen for innspill.
 #464543  av laffy
 
Du glemmer at grønn bil med flammer var noe av det hotteste i 2003 da F&F-style var det som gjaldt innen bilmiljøet :) iallefall noen miljø, har sikkert 100kg liggende med Max Power-blad der kun sånt gjaldt :)
 #464544  av Makk
 
Heldigvis er den tid forbi !!!!! Jesus fucking christ hvor mye patetisk kom ut av den eraen, det var dritkult når det var skikkelig gjort....

Ikke når feil bil med moped-motor ble valgt ut å eier skulle spare penger ved å kjøpe flammene på biltema :lol: :lol:
 #464546  av ArildM
 
Bilde

Kanskje en av de mest ikoniske supraene? Og en av grunnene til at JDM trenden tok helt av back in the days.
Er den kul i min mening? Nei.
Pen? Nei.

Riced out? Jepp. Forbeholder all min rett til å le av stanced og ricer biler :lol:
Mightycarmods har gjort to tre slike biler de også, og de heller legger ikke sjul på at dette er heelt i grenseland av om det er kult eller ei.
 #464547  av Freebird
 
ArildM skrev:Helt enig i at vi kan roaste hva som helst her inne. Eier man bil så må man tåle at andre har meninger om den, særlig når det er såpass kontroversielt som signalgrønne biler med påklistrede flammer.

Jeg tenker mer at vi ikke bør uttale oss i negativ retning om de som eier bilene, og generalisere basert på hvor de kommer fra. Men igjen, jeg er åpen for innspill.
Helt enig. Det er der den store forskjellen ligger.

Det må selvsagt være takhøyde nok til grille å biler som ikke ser ut, eller som i beste fall er barn av sin tid. Men jeg synes man skal holde seg for god til å trekke paraleller mellom eiers navn eller opprinnelse og hvordan en bil ser ut. Kall meg gjerne hårsår, men jeg klarer bare ikke se at sånt bidrar til noe positivt.
 #464548  av magnesmurf
 
Det merkelige med dette er at det avhenger fryktelig mye av hvor i verden du er, om dette er kult eller ikke.
I Usa ble jo slikt umåtelig populært. De som drev med slikt der borte fikk jo heltestatus.
I japan på begynnelsen av 2000 tallet fikk de som moddet "gamle" japser omtrent like mye anseelse fra andre som en vanlig råner får her i Norge. Ikke spesielt mange her som synes det er kult med alle som samles med senkende audaer og bmwer.
For 15-20 år siden var det heller ikke kult med 240er. Det var bare harry.
Men etter rådebank serien, børning filmene og litt tid som har passert begynner de som er skikkelig innbarka rånere med gamle volvoer faktisk å få kultstatus blandt mange. Akkurat som japsene i ettertid har fått legendestatus blandt både egene og "utenforstående"
 #464549  av laffy
 
1995-2003 var vel ekstremt plastfiksert mtp styling generelt. Hvem har ikke bladd i Riegerkatalogen f.eks. For 20 år siden var det bodykits som gjaldt om man hadde europeisk eller asiatisk bil. I dag er det orginale fangere men senk og kule felger som holder.. Slik er det med all mote, om det er mat, klær, interiør osv.. Mange biler var stygge for 20 år siden, men i dag er akkurat samme bilen råkul..
 #464550  av ArildM
 
Da tenker jeg vi enes om:
Men jeg synes man skal holde seg for god til å trekke paraleller mellom eiers navn eller opprinnelse og hvordan en bil ser ut.
Hvorvidt et objekt/bil er fint eller kult er noe som vi må tillate oss at alle har forskjellige meninger om. De som synes noe "ukult" er kult, er i mine øyne enda tøffere, altså bare stå i at du har noe som er harry eller jalla. Da er du i alle fall selv stolt og fornøyd med det du har. Og i så fall preller hets og andres meninger lett av deg.

Så tenker jeg vi prøver å kutte ut generaliseringen av eierne og hvor de evt kommer fra :)
 #464552  av ArildM
 
Cruiser, for de som vil ha amcar, men samtidig ikke vil ha amcar :lol: :D
(var inne på tanken på en slik en selv :oops: )

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=252209084

I anonsen står det:
"God lyd er det også, da jeg tror eksosanlegget er oppgradert. "

Under dette bildet:
Bilde

Står det "Magnaflow eksos"
:lol:

Ellers utrolig imponerende hvor bra en bil som har gått 370000km har holdt seg :D
 #464554  av ArildM
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=253035197

Bilde

Begynte på hvorfor en privatperson hadde tatt bildene med en potet :lol:
Helt til jeg så det var en forhandler, altså noen som lever av å selge bil som har tatt bildene :lol:
Vi er vel i 2022 nå, så det bøør gå an å få tatt noen helt ok bilder?
 #464556  av ArildM
 
Japp, tenkte bare det var en pen 2-dørs pajero, helt til jeg gikk inn å så bildene :lol: :mrgreen:



Kult at en slik sær JDM nugget har gått under radaren min :)
 #464638  av ArildM
 
Bilde
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=261044813

Fantastisk at en person en gang i tiden har brukt fantastisk mye på styling, hellakkering, skinninteriør? , customtjohei her og der. På en Mazda 323 av styggeste årgang jeg har sett :D :D :D 8)
  • 1
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 269