TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #465167  av celicat23
 
ArildM skrev:Pen bil. Du får sjekke regnr om den finnes enda :D
Lambo dører var vel noe alle skulle ha en gang, greit at den trenden har gått over :lol:
Hadde uansett vært morsomt å prøve en T-sport T23 en gang :D
Skulle klart å fått tak i en corolla t-sport medTTE kompressor montert. Hadde vært gøy å sett en sånn bestemor bil dratt avgårde :lol:
 #465173  av ArildM
 
Bare et liite år med rustsveising, lakkering, anskaffelse av deler som er umulig å få tak i, innkjøp av utstyr og et par år på å lære å lage karosserideler selv og så kan du selge den for 700k for en søt søt profitt på 350k! ( minus din tid og alle pengene du har brukt på deler og utstyr +++) :lol:
 #465174  av Makk
 
Ja jeg synes jeg ser det.

Har selv brukt 2 måneder på å studere støtdempere som jeg ikke har gidda bytta, bilen henger der den :lol:

Betale noen her for å lage til det der ? Tapsprosjekt deluxe.

Men, rarere ting har jo skjedd, folk tilba jo både Hitler, Stalin og Scientologi, so hvorfor ikke en jævla VW.
 #465175  av ArildM
 
For ikke å snakke om kjøpere som vil ha en slik bil?
40hk og 1400kg hippiebuss? Høres ut som en utfordring å få til det meste.
Men det er vel et image og sjarm man kjøper :lol:
Dog til 1mill ++ så vet jeg om myye annet som heller skulle ha stått i garasjen her i alle fall 8)

Den blå Celicaen jeg linka til ser forresten ut til å bli solgt på dagen, så det var nok en ganske så unik bil :)
 #465191  av ArildM
 
Hvis jeg hadde importert denne bilen:
https://www.nettiauto.com/toyota/caldina/13325107

Snakker vi rundt 70k for den på skilter 5300eur x 1,25 (mva) + utgifter

Hva tenker vi salgsverdi ville ha vært på noe slikt i Norge?
129,000,- ?

Selv et salg på 100k ville ha vært en helt greit for min del. Har tenkt på dette en stund som en liten sidehobby hvor jeg importerer og selger 1-2 hobbybiler i året. Ikke avhengig av å gjøre storbutikk på dette, men ser på det som en mulighet for noen utelandsturer, mulighet til å kjøpe og selge en del rare JDM biler og samtidig en mulighet for å mekke og shine opp noen biler underveis.

Hva tror dere?
Kunne feks tenkt meg til å kjøpe en Suzuki cappuccino, men vet med sikkerhet at jeg aldri ville ha brukt den noe mye, så hvorfor ikke gjøre det på måten nevnt ovenfor?
 #465193  av ArildM
 
Ja, eksport til type USA er også noe som trolig vil være aktuelt siden Norge er et lite marked mtp såpass unike biler.
Men da snakker man også igjen en helt annen greie, mye mer logistikk og papirarbeid enn hva jeg har lyst til.

Ser jo enkelte Nissan Stagea stasjonsvogner som er høyreratta legges ut for 300k, men det er jo høyst usikkert om de selges for noe i nærheten. Samtidig så er jo alltid bruktbil en stor risiko, både mtp rust og hva som evt kan være galt.

Og som du sier, høyrerattet og autolat veier kanskje ikke opp for at det er en 3sgte under huven, og slags en GT4 Celica i stasjonsvogn utgave.

Vi får se og vurdere litt fremover. Dukker det opp rett bil til rett pris kan det hende jeg tar turen :)
Og "planen" er uansett ikke å gjøre seg rik, heller for å ha noen morsomme opplevelser :)
 #465194  av ArildM
 
Bilde
Viktig å ha med noen eksklusive lærhansker for å vise at dette er en "gentlemans kjøremaskin" :lol: Beklager men det blir litt for klisje for min del :lol:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=284041775

Bilen ellers var pen da, sjeldent å se en med ikke utslitt "hvitt" skinninteriør :)
  • 1
  • 242
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 271