TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #465213  av ArildM
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=289375808
LÃ¥ ute for 11800, nylig solgt.
NÃ¥ ute for 18000,- av en helt annen selger:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?fi ... tInfo=true
Har ikke en gang giddet å ta nye bilder, ikke en gang giddet å lagre bildene fra original annonse, men tatt screenshot av de gamle bildene og lagt ut bilen på nytt.

Nice "flipping" av gamle biler :roll:
Hadde det enda vært noe som hadde vært gjort med bilen, feks bytta regreim eller bremser osv. Men her er det bare ren skamløs flipping av biler.

Og det skjer nok mye mer enn man tror :)
Er vel kanskje hele poenget med bruktbilbutikker, skaff biler billig via innbytte eller kjøp noe rimelig fiks opp osv. Men sjeldent man ser det så skamløst som dette :lol:
 #465214  av Makk
 
Jeg kjenner en som holdt på slik.

Helt til dagen kom en bil med motorfeil ble solgt videre og bare holdt kjeft...

Synd for denne personen at faren til kjøper var millionær, det ble stor-rettssak og 150k pluss i erstatning pluss bot og enda mer for tort å svie.

Jeg føler ikke synd med individet for å si det sånn.

Jeg hater de der like mye som deg.
 #465215  av ArildM
 
Takk. Da er vi for en gangs skyld 100% enige i en ting hehe :mrgreen:

Er vel mye samme drivkraften som at ALT i dag skal være profesjonelt. INKL bilhobby. Har du en entusiastbil holder det ikke bare å ha den i ok stand og dasse rundt i den (med mindre du er i "rat" look kulturen, men selv der er det mye prestisje). Du kan liksom ikke gjøre noe som helst uten at det skal være noen andre som overgår deg, og er du grei å legger ut en hobbyting til en ok penge kommer det garantert en skalper og kjøper det opp og selger det du solgte til en grei pris, til den dobbelte prisen. Kun for å drive prisene oppover, for egen gevinst. Ser det på biler, ser det jaggu meg på gamle Nintendo spill, hvor gamle spill ikke lengre kan kjøpes for entusiaster fordi noen har drevet prisene til millionvis for et gammelt Super Mario spill i perfekt stand.
Det er destruktivt, og trist, og ødelegger alle hobbyer, inkl bilhobbyen.
Nei jeg kommer aldri til å kjøpe en JDM heltebil til 600k+++, da forsvinner all glede imho, når du bare tenker profitt, å ta vare på bilen, og ikke klarer å glede deg over bare å jallaskru litt, kjøre det i stykker, og ha det gøy.

Mine 50øre om saken :)
 #465219  av Makk
 
Mulig.

Jeg hater alle som svindler andre.

Det inkluderer folk som skal tvinge i oss medisin som ikke virker å påtvinge oss drakoniske tiltak i navnet "grønne løsninger for å redde planeten"

Vel, om man skulle regne sine entusiastpenger med i bilen så blir min å kosta fem hundre tusen fra i morgen av :lol: men det er jo noe urealistisk.

Selv om utført arbeid ganske sikkert nærmer seg der, om man skulle regne å betale for en norsk ansatt stakkar med fulle avgifter å skatter til falittsystemet med store mager i glasshus.

Du er inne på noe med det du beskriver på salg av ting som du vil noen skal ha glede av... Hvorfor i helvette skal vi gidde lenger, de folka som dukker opp skal jo bare enten rasere det eller flippe som sagt.

Dem får ikke kjøpe noen ting av meg... Skulle selge faderen sin A8 med V8 å quattro fra 1998, en særdeles godt utstyrt direktørbil fra den tiden, eid av rolige folk å greier.

Hva får vi av interessenter? Gjengmedlemmer som kaller meg "bror", eller rånere som må låne med moren sin for å kjøpe.

Jeg skal love deg jeg er ikke bror med noen av disse knivstikkerne.

Om du må bruke 5-600 tusen på en jævla hobbybil, da eier du enter color line eller er bare hjernedød, med huslån :lol:

Hadde dog en ULTRA-positiv opplevelse i går! Ga bort en turbopotte på MR2 gruppe online, men siden stussen var omsveist så skulle jeg ikke har noe penger for det da mottager må evt sveise den om selv, jeg ba om en sekse med øl (Nytt eksos er tross alt 6 tusen pluss)

Fyren kom med TO STYKKER sekspakninger ! Fordi han "fikk det jo gratis"

Fikk troa på menneskeheten, i 5 sekund helt til jeg husker dem ønsket meg i leir, ta fra meg jobben, stenge kontoen min og hente alt jeg eier til jeg "vaksinerte" meg :shock:

Men det var jævlig nice å oppleve gamle Norge der folk var trivelige som bare det :roll: :roll: :!: :D <3
 #465220  av ArildM
 
Det finnes håp, det er bare få og langt mellom de som gir deg det :lol:
Eller som noen sa, ærlighet varer lengst, fordi det er minst brukt :)
 #465225  av celicat23
 
Finn.no har i lang tid vært møteplass for de som enten sper på trygda si, eller har som hobby å videreselge ting. Alt du legger ut der forsøker de prute skamløst på i håp om at du er i en økonomisk trang situasjon og trenger penger fort sånn at de kan utnytte det for egen vinning. Det er bånnskrapere som suger osten ut av pølsa ut av ren refleks.

Har du en bil som generelt selges for 150.000kr, og du tenker "vil selge kjapt" og legger ut din for 125.000kr så er uansett første meldingene du får av typen "for 75.000kr henter jeg i dag" og lignende. Har du noe "billig" til f.eks. 3000kr så er meldingene "Jeg gir deg 1000kr hvis du kan levere 7 timer unna"

TILSTAND har selvfølgelig heller ingen relevans for disse når de er KJØPER. Skal du f.eks. selge felger til 20k, som er under halv ny-pris, og felgene ser 100% nye ut med Falken dekk som også ser ubrukt ut? Vel, Fuckface McCunty har sett folk selger tjuetommere til 9k kompis, så jeg kan gi deg 6k for det er jo relevant for ditt salg at du finner kantkjørte & sprekte felger med utslitte ling-long dekk til 9k ellers på finn :roll:

Jeg HATER å selge ting på finn.no
 #465227  av Makk
 
Du beskriver hva jeg går igjennom atm da jeg tenker selge Ducatien for en oppgradering.

345 meldinger om "hva denne er verdt" og "jeg synes at" for ikke å nevne "Det får du aldri, men viss du nå hører på meg"

Dem får samme tilbakemelding : "Lykke til med å finne akkurat denne modellen" 8) 8)
 #465228  av magnesmurf
 
Hvis dere synes det er håpløst å selge ting på finn. Prøv å gi bort noe :lol:
Jeg trodde ikke det fantes så mange idioter og hjerneskadede mennesker samlet på et nettsamfunn. som dukker opp hvis du gir bort noe.
Hvis det er betingelser for det du gir bort, feks "må hentes", så klikker folk i vinkel og det er ikke måte på hvor jævla stort rasshøl du er fordi du ikke kjører det gratis til de 15 mil unna.

Ga bort uteboden tidligere, mot demontering og bortkjøring.
Var en kar som skulle hente den til et gitt tidspunkt, og jeg spurte om vedkommende hadde lest og forstått annonsen, da demontering (for å kunne bygge opp igjen) troligvis tar 2-3dager for et par mann.
Når jeg kunne spørre om noe slikt var jeg en ufin problemmaker som han absolutt ikke ville komme i nærheten av, så da kunne jeg beholde deg jævla uteboden min selv :lol:
 #465229  av celicat23
 
Til venner og bekjente sin glede starta jeg først og rett og slett gi bort ting til under 1000kr. Det har utvikla seg til at ting til under 10.000kr blir solgt SÆRDELES billig til venner & bekjente, for jeg ser heller at en kompis får seg noe dritbillig han blir glad for, enn at jeg skal torturere meg selv på finn med folk som er allergiske mot IQ.
 #465232  av ArildM
 
Savner før i tiden når man kunne kjøre til Oslo og hente seg en ok bil til halve prisen vs "nordnorge" :lol:
Samtidig er det forskjell på bud og skambud? Bare synd veeldig mange, kanskje særlig nye landsmenn(?) legger seg godt innafor skambud imho...
Er vel noe man må regne med om man vil selge noe. Skal selv innrømme at jeg kan være den som byr under pris, men aldri skambud :) Samtidig går jeg ofte for selgere som har godt renomme og har vært mange år på finn, det finnes en god del rævva selgere også for å si det slik, tar man ett bilde av varen man skal selge som ser ut som det er tatt med en potet styrer jeg like greit unna. Har sett litt på tursekker og her er det mange som selger brukte sekker til kanskje 200,- under nyprisen i nettbutikk, det tenker jeg er for dårlig? Men mulig det er bare jeg som tenker at om man selger noe brukt bør det være tydelig under hva butikkpris/nypris er?
 #465233  av Makk
 
Sjekk markedet på brukte gaming pc'er

Mest skamløse som finnes på jorden, folk forlanger seriøst ti tusen for en pc med 6 år gammel cpu generasjon og gtx 1070 gpu.

Dem er så godt som verdiløse lol, en entry level datamaskin til 7 tusen er kraftigere pga arkitektur.

Det verste med å selge ting dog, spesielt kjøretøy er at om du virkelig er heldig så finner du en som kjøper og så skal det klages på absolutt alt.

Meg selv for eksempel, kjøpte helt nytt aggregat som begynte lekke diesel for slangene var litt ræva.

Setter jeg himmel å jord i bevegelse ? Nei, jeg skiftet slangen, selvom der er garanti på det.

Og slik er det man er løsningsorientert og ikke bare en parasitt med "rettigheter"
 #465236  av ArildM
 
Og slik er det man er løsningsorientert og ikke bare en parasitt med "rettigheter"
Fra en som har jobbet i serviceyrket i mange år, takk!
Du er en av få :lol:
Spurte folk i Latvia når jeg var der en gang i tiden om hva de synes om norske folk, fikk mye svar at det var en gjeng med særs selvopptatte egoister, uten sans for å hjelpe hverandre :lol:
 #465240  av ArildM
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=290192819
Bilde

Kan alt bli kult med felger? Tenkte i alle fall ikke denne generasjonen Corolla hadde så veldig mye håp, men tok litt feil der gitt. Helt kurrant bruksveteran det der :D
  • 1
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 247
  • 271