TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #465077  av Makk
 
Nei faen jeg har fått litt nok av 3sgte, det er en knall motor for all del, men det er alltid noe mikkerier.

5sfe eller 3sge/3sfe, tilogmed 7a som sitter i carinaen er sjefs, der er det jaggu null å niks, perfekt pendlermotor.

Trasker i veg for evig.
 #465078  av ArildM
 
Sant det, om man faktisk er avhengig av å ha noe som er varig i lang tid så er det klart at en ustresset 5sfe lett går 500k km, mens en 3sgte som innbyr til trimming og hard bruk helt klart alltid vil være noe med. Klart komplisert av turbomating osv.
 #465083  av ArildM
 
Hmm når du sier det hadde verken en 2GR swappet Camry eller Caldina vært heelt feil :D
 #465087  av ArildM
 
Hehe, null stress :lol: Er ikke aaalt som på død og liv må tas vare på, til syvende og sist fikk jo selve hjertet i bilen et nytt liv i MR2n din :D

Og det er jo ikke alt som må 2GR swappes.
3.gen motoren jeg hadde i Smokey var forøvrig feilfri i alle årene jeg hadde den, så det kommer vel litt an på bruken og ikke minst at du ikke trimmer over evne. Tross alt 30år gamle turbomotorer i en sportsbil :D Om det blir Caldina er en del av sjarmen for min del litt turbolyd, vente og glede seg på litt turbotrykk? Og kanskje en liten dumpventil bare for å gjøre opplevelsen komplett. 2GR / V6 er vel kanskje ikke mindre tørst heller forresten. Smokey gikk på 0,7-0,8 på langtur :)
 #465088  av Makk
 
Husk at Gen 3 har begynt å bli gammel den også, den som var the holy grail for alle som skulle bare ha noe som gikk som satan til litt hobby og kanskje daily på fine dager er nå blitt så gammel den er nesten verdiløs og MÅ overhales.... Rearcuttene fra Japan har tørket fullstendig inn, naturlig nok.

En helt stock gen 5 turbo (super rare) er nå der gen 3 var, selv om gen 3 gjerne er den aller beste stock tuning motoren du kan få på 3sgte....

Om du skal droppe hundre tusen i motoren så spiller det liten rolle hvilket utgangspunkt du starter med, faktisk til eldre dess bedre pga blokk.... Gen 2 3SGTE motoren er den aller beste å dra massive hester utav, om du ikke bygger 5SGTE da, som jeg helt og holdent mener er den ultimate S motoren du kan få (98+ blokk pga casting, se bilder!) Og som er velkjent blant de med alt for masse penger til å holde på med galematias hele dagen lang :D

Ja Roger, jeg ser på deg og din dobbel 5SGTE i en jævla Starlet :lol: :lol:
 #465089  av ArildM
 
For min del er bone stock 3sgte med 1bar ish boost helt perfekt. Caldina er vel gen 4 eller gen 5, mye svakere innmat også, så de tåler i alle fall ikke noe særlig trim.
Du vinner aldri noe dragrace i gatene uansett, men det er mer en følelse man prøver å gjenskape. Mer nostalgi og minner enn å ha som formål å kjøre fra noen eller noe :)
  • 1
  • 240
  • 241
  • 242
  • 243
  • 244
  • 269