TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #463153  av ArildM
 
:lol:
Galskap. Rett og slett.
Den dagen Toyota kommer med en Prius eller no som har 80mils rekkevidde og kan kjøpes annenhånd for 150k, og fortsatt kan gå god for at batteripakka varer i 10 år til+++ (som annenhåndsbil), da kaaanskje jeg skal vurdere. Enn så lenge er elbil så beta tech at det er latterlig at det i det hele tatt er lov på enkelte punkter. Men som du sier, prøv å fortell det til noe som er frelst.

Men hva har Toyota per nå? En Lexus som såvidt har rekkevidde :lol: Og det sier vel da sitt, verdens største bilkonsern driter en lang marsj i elbiler. De satser på ICE + hydrogen. Når det gjelder batterier er de imho allerede kongen på haugen med sine hybridbiler, velutprøvd og skuddsikkert.

Ler hver gang jeg ser en e-tron :lol:
https://www.tv2.no/broom/11936676/
Etter TO dager slutter den å lade, må hentes av bergningsbil, og verksted sier:
" De sier det er feil i software til ombordlader, det tar erfaringsmessig lang tid å fikse,"? :lol:
Software tar sekunder, kanskje minutter å flashe/oppdatere :roll:

For ikke å snakke om disse:
https://motor.no/bilhold-bilskader-forb ... ere/190729


Forsåvidt urelatert men djeezes:
https://motor.no/e-klasse-forbrukerrett ... ner/191229
:shock: :lol: 83000 i rep fordi at han har vaska bilen sin i vaskehall? :lol:

https://dinside.dagbladet.no/motor/farl ... t/73382093
Og ikke minst denne "trenden". Du får 5000 i bot for å bruke mobilen til å bytte sang på spotify i bilkø, men å ha en 17" touchskjerm i en tesla det er greit????
"Testene til AAA viser at det med en slik skjerm i gjennomsnitt tok 24 sekunder å bytte radiokanal. I eldre biler med vanlig radio tok det to sekunder." :shock: :lol:

Så vi ender opp med som så mye annet, biler er i ferd med å bli en tech gadget, hvor folk hele tiden ukritisk kjøper det nyeste og det beste fordi det er kult. Når da bilen som leveres med luftfjæring som ryker etter noen få år, ikke vil ta lading, ac ikke virker sånn at hele frontruten dugger over, så blir plutselig folk overrasket?
Og ikke nok med det, de vil ha elbil neste gang også :lol:

Strømmen hadde vil bare solgt til utlandet uansett, ser noen argumenterer med at det er bra "vi" tjener penger på å selge strøm dyrt ut av landet. Hvem f er vi i denne sammenhengen? :lol: Såvidt jeg vet er ikke strøm lenger statlig forvaltet, så jeg tipper det sitter noen og tjener heelt ok på å selge grønn strøm. Men nå slipper vi jo det da...
https://www.nrk.no/innlandet/elbil-bor- ... 1.15360283


For min del er IS300h peak av hva jeg vil ha av tech i bil. Greit med adaptiv cruise og litt annet småtjafs. Men samtidig så urprimitivt at jeg enda kan mekke og fikse alt selv og fylle bensin når tanken er tom etter en 14 dager med kjøring :wink: Og ikke minst, jeg kan bytte radiokanal og sette på setevarmen ved å bryke fysiske knapper uten å ta øynene av rattet i det hele tatt.
 #463154  av magnesmurf
 
Du kan sette deg inn i en av de moderne bilene med stor skjerm og null knapper. Så prøver du å sette på resirk av luft når du kjører inn en tunell :wink:

Du glemte for øvrig en av høyde punktene i vinter :wink: https://motor.no/coldgate-elbil-forum/k ... bil/189568

Temmelig sikker på at dagens biler aldri klarer det toyota klarte for 30-40 år siden. Produsere en bil som lever i 30+ år med kun billige slitedeler som må byttes :lol:
 #463156  av ArildM
 
Neida, bare å kjøpe Elbil folkens :lol: :mrgreen:

Er vel i tvil om selv Toyota i dag klarer å produsere en bil som klarer det Toyota klarte for 30-40 år siden? :lol:
Men sammenliknet med konkurrentene er de uansett så enormt mye bedre, i min ekstremt partiske mening :mrgreen:
Verkstedkostnader og problemer over tid kan fort bli 100ganger dyrere enn at du kan sette i stikkontakten på batteribilen når du kommer hjem :lol:
 #463158  av celicat23
 
Elbil ser desverre ut som noe vi blir tvinga over til, uansett hvor lite vi vil. Men akkurat brukt elbil kjenner jeg at jeg er ikke dritfysen på, grunnet kostnader knyttet til batteripakker... Bruktbilen du kjøpte for kanskje 150-200kr blir over natta verdt null hvis batteriet tar kvelden. Hvor miljøvennlig blir det at elbiler er i praksis null verdt etter 10 års tid og skrotes for ingen vil betale for ny batteripakke, eller gidder kjøre rundt i en bil med absolutt null rekkevidde?

Litt kort googling og alle "elektrisk vs bensin" som hyller elektrisk (og gud bedre jeg gadd ikke bruke lang tid på det) så ser det ut som det kun antas samme levetid for bensinbilen og den elektriske, og det er i tilfelle helt piss og urealistisk.

Elektrisk slår meg som enda en av disse tingene som skiller de som har mye fra de som ikke har så mye. Det blir ingen brukbare 20år gamle tesla til 20-30.000kr og kjøpe som billig bruksbil for noen. Skal du ha friheten bil gir deg i fremtiden så må du være blandt de som har en solid økonomi. Men det er jo mye av hva miljøvern handler om her i Norge: opprettholde og øke klasseskille.

Nå med covid og hjemmekontor og påvist enorm miljøeffekt av at folk IKKE kaster bort tiden på å dra til ett kontor for å gjøre en jobb de 100% kan gjøre hjemme, har miljøpartiet de mongolide åpna kjeften EN eneste gang for å fremme noe så enkelt som "hjemmekontor"? Nix, null, nada. Dette er jo en GODE fo folk. Dette gir folk MER fritid, BEDRE økonomi. Ingen politiker er interessert i det. Det er KUN når det er STRAFF og SKAL BETALES at du hører noe fra den gjengen. Kan vi gjøre noe DYRERE så noe som er en basis gode kanskje kan gjøres til noe luksuriøst som kun de bedrestilte kan ha glede av? DA kommer Lan Marie & Co løpende!!!

Det er alltid så lett å snakke om hva som "ikke er en menneskerett" når interessene dine ligger kun hos de som uansett har råd til hva det snakkes om. Fuck hele den gjengen, med sandpapir.
 #463159  av Makk
 
*claps hands*

Endelig en normal person på et internett fora å lese noe gjennomtenkt fra.

Har sanert meg selv fra alt annet av sosiale medier/forum/disqus/WHATEVER, venter litt med facebook pga deler å slikt jeg jakter på og der er mye å få i grupper.

Ellers er faktisk internett bare stappfullt av navlelobeskuere, om du har prøvd å snakke med dem så forstår du hva jeg mener.

Savner når internett var nytt jeg, alle idiotene var ikke på det.
 #463161  av ArildM
 
Godt skrevet av alle her nå IMHO.

Har sett folk som argumenterer seriøst med at om man ikke har råd til brukt Elbil har man ikke råd til bil i det hele tatt. Argumentasjonen er at det man sparer på å kjøre elbil lett forsvarer et billån på en brukt elbil :lol:

Så gi meg en Elbil som klarer 10-12 mil i pendling i 25 minus (som det er her nå) uten å måtte lades. En Leaf dekker IKKE vårt behov i alle fall.

Som du sier, hjemmekontor er vel ofte for de med relativt grei inntekt? Jobber du i butikk eller andre steder er det ikke såå enkelt å bare ta en dag på hjemmekontor. Skal man da ha hus må man (i alle fall her) et godt stykke utenom sentrum, og da må man ha bil.

Men sånn går det når politikk er basert på drømmer og visjoner, ikke på fakta og hvordan veldig mange folk faktisk har det.
 #463370  av magnesmurf
 
ArildM skrev:https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=212352733
2stk slike Crowner ute for salg nå.
Har de virkelig en verdi på 120-150k?
Har aldri synes de var spesielt pene :?
Nei. De er nok ikke verdt det. Kanskje det er mulig å tyne såpass utav noen i og med at den er nyrestaurert.
Men tipper reel salgsverdi ligger rundt 100k for den nyrestaurerte.
 #463373  av ArildM
 
Men er en nyrestaurert med Hiace felger mer verdt enn en godt bevart originalbil? Njeee. Spørs i alle fall veldig mye på jobben som er gjort. Så som du sier, kanskje 100k på en veldig bra dag.

Tilogmed denne som er en ekte JDM bil, og ser helt urørt ut, og er mye penere i interiøret (slitasjemessig) sliter med å bli solgt:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=188681674
Og det er imho en penere bil.

Men er jo lett å være kritiker av andres biler. Får tro det finnes noen som faktisk digger disse 80talls crownene. De har bare ikke vært verdt mye mer enn nada i alle de årene jeg har sett de blitt solgt.
 #463375  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Men er en nyrestaurert med Hiace felger mer verdt enn en godt bevart originalbil? Njeee. Spørs i alle fall veldig mye på jobben som er gjort. Så som du sier, kanskje 100k på en veldig bra dag.

Tilogmed denne som er en ekte JDM bil, og ser helt urørt ut, og er mye penere i interiøret (slitasjemessig) sliter med å bli solgt:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=188681674
Og det er imho en penere bil.

Men er jo lett å være kritiker av andres biler. Får tro det finnes noen som faktisk digger disse 80talls crownene. De har bare ikke vært verdt mye mer enn nada i alle de årene jeg har sett de blitt solgt.
Du kjenner jo også Ivar, som driver mye med Crown. Jeg kjenner han godt. Så har vært borti et par slike.
Rustfrie eksemplarer har alltid vært verdt noe, rundt 40-50k.
Synes heller ikke de er noe smykke, men det er veldig behaglige å kjøre. Men de ruster. De ruster noe så inni hel****e
 #463379  av ArildM
 
Joda, du har nok rett i det. Er nok veldig gode biler å kjøre uten tvil, og har nok sin sjarm også.
Har bare hatt en mye sterkere lik til de andre bilene (Corolla / Carina / Cressida ) :)
Ivar ser jeg har kjørt mye gammel Toyota :) Virker som en hyggelig fyr uten at jeg har truffet han i virkeligheten :)
 #463519  av Makk
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=213329563

Prisen for dagens mest håpefulle går herved til.....

Srsly, du får jo godkjente biler som i det minste har interiør i for under 700k, ett klassisk eksempel på en som prøver å få igjen for alle pengene å tiden som er brukt.

Afaik det finnes ikke en eneste bil bortsett fra kanskje noe helt ekstremt obskurt noe som ingen har hørt om der dette går an å få til

I så fall er man i det tilfelle ute for en skikkelig svindler (bruktbilselger :mrgreen:)
 #463520  av ArildM
 
:lol:
O
M
G
:shock:

Snakker om 13 år bortkastet, i alle fall mtp salgsverdi. Greit om man gjør det for å lage noe man kun selv skal eie :roll: Når skal folk lære seg at det er originalbiler som gjelder når det skal selges igjen? Tør nesten påstå at ingen vil ha en bil som er så kraftig modifisert til daglig bruk. Og som løpsbil vet man jo at det er verdt 1/3 av hva en strøken "normal" bil er verdt, maks.

Bilde
Lykke til med å feilsøke hjemmesnekret ledningsnett. Der kan jeg garantere at Toyota som har gjort det noen millioner ganger før har noe som varer. Hjemmesnekra biler sånn som dette har ekstremt primitive funksjoner siden det ikke finnes noen god løsning for "creature comforts". Altså i beste fall har du et minimum av hva som kreves for å få godkjent dette, altså vippebryter for kupevifte, blinklys, nær og fjærnlys :lol: Og alt dette til den nette sum av 1,1mill :lol:
 #463521  av ArildM
 
Og om vognkortet er så unikt så hadde det jo vært ganske normalt å oppgi regnr :lol:

Synd de fleste SC400 har brunt interiør :lol:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 26b419d8ff

Bilde

Ellers kunne jeg ha tenkt meg en slik en gang :)
 #463522  av ArildM
 
Er det bare meg eller har bilpriser generelt steget ganske mye det siste året?
Mulig det er pga innskrenkning av andre hobbymuligheter?
Selv IS300h som jeg eier selv har stagnert og i flere tilfeller ser det ut til at den er i ferd med å øke i pris som bruktbil, kanskje noe rart siden den egentlig er i en årgang der den burde falle i pris.
  • 1
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • 227
  • 269