TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • cerwin vega- trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #427407  av Mr2mr2
 
Helt klart :D

Nå er det rommet riktig nok malt kvitt som resten av huset... :) + fått 37" flatskjerm istedenfor den gamle sony tv'n :D
 #427422  av ArildM
 
Hvitt funker, så litt trasig ut med røde vegger :wink:
 #427457  av Mr2mr2
 
Mhm

Når det knall grønne rommet (som for mange år siden var rosa :mrgreen: :lol: ) i andre enden av huset også ble kvitt, måtte nesten dette og bli kvitt :lol: :P
 #427698  av Boratitanius
 
Jeg har Cerwin-Vega XLS215, XLS-6C og 2 par XLS-6, altså 7 kanaler :) Har ingen sub enda, men tror heller ikke jeg trenger for å si det sånn :)
Driver de med en Yamaha RX-V773 og til frontene har jeg XTi 4002 :twisted:
 #427701  av Mr2mr2
 
Høres digg ut :D

Blir vel innkjøp av XLS-6C og 1 par XLS-6 + sub + forsterker(e) når jeg kommer i nytt hus og får "multimediarommet" opp å gå :D
 #429358  av angrykid
 
Hadde en veldig kort stund ett 5.1 sett med CV, men ble aldri fornøyd. :( Solgte dem med grei fortjeneste på den tiden, beholdt forsterkeriet og kjøpte meg klipsch RB81.. De er så lettdreven, at jeg kvitta meg med effektforsterkerne. :D

Men har veldig lyst på noen litt større høytalere, så får ta det litt etterhvert. :)
 #429692  av Mr2mr2
 
Hadde endelig fått hentet den nye diskanten til ene LS-12'n

Når jeg kom hjem og skulle montere den, viser det seg at de løkene på hifiklubben har klart å plukke feil ifra lageret :evil:

står rett nr. på fakturaen, men har fått feil diskant. :(
 #430131  av Emil_L
 
Gamle AT-103 høytalere + full guffe = sprengt basselement på begge 2 :evil:
Når dem har stått ubrukt i 10 år, så burde jeg kanskje skjønne at noe kom til å gå dårlig.
 #430134  av Mr2mr2
 
kantopphenget som var morknet vekk?
 #430140  av Emil_L
 
Kanten ser ut til å være fin, men midten som har sprekt opp :P
 #431449  av rooney1304
 
Har nettopp kjøpt meg et nytt anlegg og trenger hjelp til kobling.

Sub: http://www.cerwinvega.com/home-audio/su ... -a18s.html

Høyttaler x2: http://www.cerwinvega.com/pro-audio/pow ... va-28.html

Reciever: http://www.pioneer-mea.com/en/product_i ... 0113@L.jpg

Vet noen hvordan jeg kan koble disse sammen for at det skal virke?
En ifra hifiklubben sa jeg måtte kjøpe subwoofer-kabel til suben, og det er forsåvidt greit. Men han sa også at jeg måtte kjøpe høyttalerkabel med bananplugger for å koble til høyttalerne, og dette fant jeg ut i dag at ikke passet. Er kun XLR og 1/4 TRS in og utgang på høyttaleren.

Har tenkt litt på å koble begge høyttalerne til suben med en xlr kabel til hver. Men da må jeg ha to kabler fra suben til recieveren. Vil det da si to subwoofer-kabler? og hvor skal jeg koble disse to inn i recieveren? Hvis det hadde vært en sub-kabel hadde det selvfølgelig vært på Pre Out.

Setter veldig stor pris på hjelp!
 #431451  av celicat23
 
*edit* glem det...

*Edit 2*.....
Hvis jeg skjønner systemet ditt rett, etter å ha lest manualene (noe du kunne gjort selv, kremt...) så kobler du sub kabler fra PRE OUT utgangen på forsterkeren din til sub'en, og så kobler du sub'en til høyttalerene med XLR kabler via de THRU utgangene.

Så må du justere volum og highpass filter og alt det her.
 #431453  av rooney1304
 
celicat23 skrev:*edit* glem det...

*Edit 2*.....
Hvis jeg skjønner systemet ditt rett, etter å ha lest manualene (noe du kunne gjort selv, kremt...) så kobler du sub kabler fra PRE OUT utgangen på forsterkeren din til sub'en, og så kobler du sub'en til høyttalerene med XLR kabler via de THRU utgangene.

Så må du justere volum og highpass filter og alt det her.
Ja det var det jeg tenkte. Og tro meg, jeg har lest manualene! Er bare ikke så flink med sånne koblinger. Men jeg trodde pre out 1 og 2 på recieveren var til 2 forskjellige suber? Og hvis jeg skal koble høyttalerne inn på suben så må jeg ha to kabler fra suben til recieveren (det står i brukermanualen til hfa18). Derfor lurer jeg på om det er to subwooferkabler jeg skal bruke, eller en annen type kabel? Og skal jeg da koble dem inn på pre-out 1 og 2?
 #431454  av celicat23
 
Se i manualen til reciveren din, men jeg regner med SUB OUT 1 og SUB OUT 2 er høyre og venstre kanal ut bare (som med AUDIO ZONE 2 OUT ved siden av) siden det også står PRE OUT. Ikke at jeg vet hva AUDIO ZONE 2 OUT er (les manualen...)

Hvis det er som jeg tror så er det bare å dra en vanlig RCA kabel (eller sub kabel, akkurat samme greia...) over til sub'en og så XLR bla bla bla...

*Edit* bladde litt i manualen til reciveren din, og ser ut som de SUB OUT er MONO utganger, og gir deg samme lyd ut av begge... Da vet jeg rett og slett ikke hvordan du skal få stereo lyd ut fra den reciveren der.

*Edit* *edit* ser ut som det er AUDIO ZONE 2 OUT du skal koble det til. Etter hva jeg kan få ut av manualen ved å skumme fort igjennom så er den utgangen styrt av volumet fra recieveren din, så prøv det.
 #431462  av rooney1304
 
celicat23 skrev:Se i manualen til reciveren din, men jeg regner med SUB OUT 1 og SUB OUT 2 er høyre og venstre kanal ut bare (som med AUDIO ZONE 2 OUT ved siden av) siden det også står PRE OUT. Ikke at jeg vet hva AUDIO ZONE 2 OUT er (les manualen...)

Hvis det er som jeg tror så er det bare å dra en vanlig RCA kabel (eller sub kabel, akkurat samme greia...) over til sub'en og så XLR bla bla bla...

*Edit* bladde litt i manualen til reciveren din, og ser ut som de SUB OUT er MONO utganger, og gir deg samme lyd ut av begge... Da vet jeg rett og slett ikke hvordan du skal få stereo lyd ut fra den reciveren der.

*Edit* *edit* ser ut som det er AUDIO ZONE 2 OUT du skal koble det til. Etter hva jeg kan få ut av manualen ved å skumme fort igjennom så er den utgangen styrt av volumet fra recieveren din, så prøv det.
Takk for hjelpen! Skal prøve det i ettermiddag. Hvis det ikke skulle fungere, er det en mulighet for at jeg kan bruke en xlr-phono overgang i høyttalerne og koble dem inn på zone 2 L og R, og deretter trekke en subkabel fra suben og inn på pre-out sub 1?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9