TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • cerwin vega- trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #422175  av Mr2mr2
 
For et år siden kjøpte jeg meg noen cerwin vega høyttalere (hjemmehøyttalere) som heter LS-12
en kamerat av meg "Følgte" meg i fotsporene og kjøpte Xls 2-8
og senere kjøpte han en 15" cerwin vega sub. 8) 8)

RÃ…TT anlegg.

nå skal jeg kjøpe hannes høyttalere, for han skal oppgradere til Xls-215 ( da får han 5 stk 15" basselementer på rommet)

så Blir et Rått anlegg på meg også :D
om dere ikke kan så mye om cerwin vega så søk på navnene, så ser dere størrelsene på dette :D

Og NEI, hører ikke på "klassisk" musikk :P
Owerkill?.... NEI :lol: 8)

noen andre som har cerwin vega anlegg? ligg gjærne med bilder. kommer kansje med bilder seinere jeg også 8)
Sist redigert av Mr2mr2 den 16 nov 2012 23:13, redigert 1 gang totalt.
 #422176  av hmsilset
 
Det er uten tvil mase trøkk for pengene :) Jeg hadde cv anlegg som jeg kjøpte for 10000 og solgte for omtrent det samme.Bygd av Dali og hadde 15" tror jeg.Ble fort klager i nabolaget så jeg solgte etter ett lite år tror jeg ;)
Vedlegg
333_27383548921_4375_n.jpg
333_27383548921_4375_n.jpg (14.13 kiB) Vist 17915 ganger
 #422177  av Inz4ne
 
Hadde en gang i tiden 2 par cerwin vega AL1000 men dessvere så ble huset jeg leide ødelagt i en gasseksplosjon så alle elementene ble ødelagt pluss at kassene ble svidd :/ Og jeg hadde akkurat fått forsterker som var kraftig nok til dem, så fikk aldri testet de fult ut, men det lille jeg fikk prøvd ga mersmak så jeg er på jakt etter et sett med AL1000 om noen har et de vil selge.

Vurderer å skaffe meg xls28 midlertidig, for så å sette de i garasjen når jeg får tak i AL1000.

hmsilset om det er de på bildet så ser det for meg ut som det er DC15 du har hatt, skal ikke si det sikkert da, men jeg tror hvertfall det.
 #422181  av Mr2mr2
 
AL 1000 er noen fine og litt diskret, som det også er fint mulig å ha de i stuen uten att de tar all oppmerksomheten.
Men jeg synes at på gutterommet må en se høyttalerene litt også, så digger de/ den røde ringen :D

Men det er jo selvfølgelig smak og behag..... og er heller ikke utseende som er det viktigste her ;)

får mest sannsynlig de andre høyttalerne på mandag eller tirsdag, så legger ut et bilde da :D
 #422184  av Inz4ne
 
Nice nice, ja jeg er enig i at de røde ringene på xls serien skriker litt etter oppmerksomhet, men du ser ikke så mye til dem om du tar på gitteret da :P

Forøvrig så er AL1000 ganske oppmerksomhetsskrikende dem og, når du drar dem igang ;3
 #422189  av celicat23
 
Syns det var gøy når jeg stod i kø på hifi klubben og 2 kom inn med en eller annen cerwin vega høyttaler og bass elementet til høyttaleren løst i hånda: de skulle reklamere på fordi "vi hadde en fest og så hoppa bass elementet ut av kassa". Sier det meste man trenger å vite om cerwin vega egentlig: det er fest, og det skal spilles høyt.
 #422191  av Mr2mr2
 
Merker nok når en fyrer i gang de fleste cv høyttalere :D

Utrolig gøy å sitte ved siden av 15" subben ALLT rister, både hus og kropp :D
 #422196  av celicat23
 
Det er bare synd cerwin vega kun duger til høy party musikk og er rett og slett bedritent til alt annet. Er du lei dubstep & ac/dc og vil slappe av med noe peter gabriel eller noe så er cerwin helt jævelig. Cerwin er en skikkelig "one trick pony".
 #422199  av ArildM
 
Enkelte av de nye Cerwin høyttalerene har jo blitt bedre på litt variert musikk, men er vel ingen tvil om at de er laget med ett hovedformål :wink:

Husker jeg sammenliknet med noen andre høyttalere jeg hadde, og en god del lyder i mellom og toppregisteret rett og slett sporløst forsvant på CV høyttalerene. Men steike for noen fester jeg hadde med CV høyttalerene da :oops:
 #422201  av celicat23
 
Klipsch og JBL er hva du kjøper når du blir litt eldre men forsatt ikke har festet helt fra deg. Så får du deg ei kjerring som syns de høyttalerene "er så store og stygge i stua" og så må du handle deg ett mini anlegg fra elkjøp, for det har mer enn nok lyd når hu og venninnene skal drikke vin og du må sitte på soverommet og se på tv med lav lyd for ikke å forstyrre vor-før-vi-går-ut-å-suger-en-kar-på-do-schpiel'et til horene.

Så blir du lei hora, skaffer deg noe eget, og så er dette stua di:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=35535412

Woohoo!! :lol:
 #422202  av ArildM
 
:lol: Disser du Elkjøp? :lol: Ikke min feil at alle kundene våre skal ha billige søppelanlegg, kom noen innom her om dagen som på død og liv ville ha en komplett hjemmekino med bluray og 5.1 "lyd" for under 2000,- :roll:

Vi har jo både Jamo, Klipsh og KEF +++ Problemet er bare at veldig få av våre kunder vil ha det...

Har fremdeles Dynavoice F6 høyttalerene mine, billigste høyttalerene jeg har hatt, men jeg er fremdeles så fornøyd at jeg ikke har lyst å bytte. Savner kanskje trykket fra Cerwin, men siden jeg leier leilighet hadde jeg aldri fått brukt de skikkelig uten å blitt kasta ut uansett :wink:

Greit å finne dame der ingen skulle tru nokon kunne bu, er ikke så fisefin at WAF faktoren er oppfunnet enda :mrgreen:
 #422203  av Zepticon
 
ArildM skrev::lol: Disser du Elkjøp? :lol:
Du får ikke bra lyd der dem selger vaskemaskiner? :mrgreen:

Men, jeg har blit forsøk husslet så mange ganger på elkjøp at jeg har lagt dem for hat. Eneste jeg handler der er billig blueray.

"Nei desverre har vi ikke flere av den gode TVn som selges latterlig billig på lager, og det er 3 uker bestillingstid. Men du kan få denne sugne TVn her som vi har mye større profitt på i steden. Og for å overbevise de juger jeg litt og sier at er nesten like bra som den gode, til litt under den prisen vi hadde den andre på tilbud for. Høres ikke det ut som en bra deal eller?"


Men på en anne side, så føler jeg litt med deg Arild, for alle Elkjøp er ikke så ille:) Jeg jobber for Zedge, og vi driver med mobilinnhold, og hver gang jeg sier det så får jeg tilbake: "Sånn som Jamba da liksom?", og jeg får lyst til å ta selvmord :P Så jeg vet hvordan det er på andre enden også :D
 #422209  av celicat23
 
ArildM skrev::lol: Disser du Elkjøp? :lol:
Jeg har jo "megastore" på lørenskog borte i gata her. Diger butikk...INGENTING på lager. NOTHING, NADA, NULL. Og butikker lurer på hvorfor vi handler på nett i steden for hos dem? :roll: Men, ja, dere skal ha for at dere har kef og litt sånn utstilt i det minste :lol:
 #422210  av ArildM
 
Hehe, vanligvis fraktfritt å bestille fra nettbutikken vår til samme pris som i butikk om det mot formodning ikke er på lager. Mulig du har en bedriten megastore i nærheten? Vi er en liten butikk men det er sjeldent vi må bestille ting :lol: Kjekt å ha en lokal elbutikk i nærheten i alle fall om det blir feil på det man har. Min neste TV kommer nok fra Elkjøp, hvis det noen gang blir feil på den slipper jeg i alle fall å pakke den ned og sende den i retur halve landet for å få den på service :)
 #422239  av Mr2mr2
 
Har Fått mulighet til å hente høyttalerne i dag. ble helt rå lyd, til det sto "Overload" i displayet :evil: . Var klar over at jeg hadde litt i minste laget med forsterkerkraft. men kan heldigvis spille rimelig høyt før det kommer. så en etterforsterker må jeg nok få tak i etterhvert.

Va snakk om tv'er her så jeg....hvem trenger fin tv, når en har cv anlegg 8)

Bilde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9