TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Fant ingen Toyota for meg.Men følger med her ;)

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #425415  av Julebrus
 
sindrejl skrev:
hmsilset skrev: Julebrus: Subaru WRX STI er også ett godt alternativ, men jeg angrer ikke.Makkinen sier EVO er 5% raskere i svinger, og det er jo ikke ille mtp. at STI er veldig rask ;)
mulig evoen er et snev raskere, men herregud så mye mer morsom den er og kjøre, i tillegg så blir man ikke dårlig hver gang man ser på fronten av bilen. (Subaru er mester til å ødelegge bilene sine med stygge fronter)
Subaru har utviklet Impreza wrx på WRC gjennom en generasjon, og det merker man på hvordan bilen ligger på veien om vintern når det er snø og is....

Synes hele bilen er rå tøff :wink:
http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2012/ ... 56idxe.jpg
 #425419  av magnesmurf
 
Hans Martin, du får ta turen over til østlandet med evoen engang.

Hadde vært morsomt å få filmet eller avbildet din evo og min STi på isbane samtidlig :wink:
 #425420  av hmsilset
 
ArildM skrev:Gratulerer med rå bil :)
Så du mener fortsatt at Mr2 er mer morsom å kjøre?
MR2 Turbo er helt klart den morsomste bilen i forhold til pris her i Norge! Å eie en original MR2 er drømmen! Det jeg har nå er ett minimum til vanelig bruk. Nei, jeg er ikke arrogant eller ovelegen.Mener bare at en bil skal gjøre det du ber den om nøyaktig når du ber om det. Først da er den egnet for veier i Norge ;)
 #425421  av hmsilset
 
magnesmurf skrev:Grattis med kul bil. :!:
Men hvordan har du nerver til å ha svart bil?...

Nå må du jo ta turen til isbanekjøring om vinteren for å utnytte vindueret. :wink:

For øvrig synes jeg topgear sin kommentar rundt evo vs STi er den mest passende.
De ville helst hatt evo hvis de skulle kjøre på bane, men de ville helst hatt STi hvis de også måtte kjøre bilen til og fra banen også.
Evo er litt lettere enn STi, og kommer seg bedre rundt svingene på bane, mens en STi ligger noe bedre på vanlig vei med humper osv.

De er jo begge ganske porno biler.

For øvrig angående mapping av bilen:
Du kan fort hente ut ca 50hk og ca 100nm hvis du bytter eksos og får bilen mappet.
Morro, men det er da ting begynner å koste...
Holder du den orginal mtp ytelse er den veldig solid og problemfri.

Takk :) Jeg maskinpolerer forsiktig 3-4 ganger i året, så lakken vil altid se bra ut uten å ta noe klarlakk omtrent.Ja, skal ha bare litt effektøkning.Lett å få 400hk også, men jeg vil ikke.Synes den går greit nok, så går bare for litt mer lyd og litt mere hk.
 #425422  av hmsilset
 
Julebrus skrev:
sindrejl skrev:
hmsilset skrev: Julebrus: Subaru WRX STI er også ett godt alternativ, men jeg angrer ikke.Makkinen sier EVO er 5% raskere i svinger, og det er jo ikke ille mtp. at STI er veldig rask ;)
mulig evoen er et snev raskere, men herregud så mye mer morsom den er og kjøre, i tillegg så blir man ikke dårlig hver gang man ser på fronten av bilen. (Subaru er mester til å ødelegge bilene sine med stygge fronter)
Subaru har utviklet Impreza wrx på WRC gjennom en generasjon, og det merker man på hvordan bilen ligger på veien om vintern når det er snø og is....

Synes hele bilen er rå tøff :wink:
http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2012/ ... 56idxe.jpg

Synes WRX er råtøft jeg :) Jeg kunne like gjerne valgt en sånn.Jeg valgte bil ut ifra det som var tilgjengelig der og da.Har ikke noe imot WRX.Både WRX og EVO tar nok mr2 i svinger, men mr2 er alikevel morsomst.For du lærer aldri å ha full kontroll på en MR2 ;) det er det jeg liker!
 #425423  av magnesmurf
 
Har jo både mr2 og STi, og enkelt sagt. Det er mr2en som blir med til rudskogen om sommeren, da det er desidert morsomst. Har prøvd STi'en noen runder der også, men langt fra like underholdende :wink:
Om vinteren derimot finnes det ikke noenting som overgår 4wd og turbo :mrgreen:

Les nøye på DCN om bilen til Truls.
Sånn i tilfelle du ikke er klar over følgende nevner jeg det med en gang. EVO har sykt tynn lakk. Det er spart på lakken for vektreduksjon.
Med andre ord 50-80 MY lakktykkelse..
Ikke polere for ofte :wink:
Regner egentlig med at du er klar over dette allerede, og at du har måler for lakktykkelse.

Når det gjelder mapping er det faktisk økt dreimoment du vil merke best, og få mest utbytte av. Mye bedre drag fra bunn av, og mye mer brukervennlig bil for daglig kjøring.
Viktigste å bytte ut er downpipe fra turbo, da den orginalt er litt for tynn og gir mye restriksjon på gjennomstrømming av luft fra turbo.
Men som sagt, når du først har begynt med modifisering blir det dyrt :P
 #425425  av hmsilset
 
Hele fronten min er fint opplakket og resten har ok lakktykkelse ;) Kan maskinpolere 5 ganger i året og fjerne vaskeriper og ikke ta mer en 1um av lakken.Kommer aldri til å bruke noe polering som tar mye på denne :) Da går det fort ned.
 #425527  av sindrejl
 
magnesmurf skrev:Synes faktisk STi er ganske morsom å kjøre. Så vil nok påstå at det er marginale forskjeller mellom de bilene.
Er helt enig med deg at subaru ikke ser bra ut. Spesielt ikke 03-05 modellen.
Men det subaru taper på utseende tar de igjen på byggekvalitet på interiør sammenliknet med evoen. Mye mer skrangling osv i evo.
Hmm dette har jeg aldri vært borti før, jeg har kjørt alle modeller av Impreza og eid en Evo8 og prøvd evo6, ingen av evoene har det eksistert noe form for skrangling i interiøret, derimot så er det bøtte fast og fint kontra de fleste tyske biler (som vanlig) :P
 #425528  av sindrejl
 
hmsilset skrev: Synes WRX er råtøft jeg :) Jeg kunne like gjerne valgt en sånn.Jeg valgte bil ut ifra det som var tilgjengelig der og da.Har ikke noe imot WRX.Både WRX og EVO tar nok mr2 i svinger, men mr2 er alikevel morsomst.For du lærer aldri å ha full kontroll på en MR2 ;) det er det jeg liker!
Overraskende nok, av alle biler jeg har kjørt på bane, den jeg kom fortest rundt med var en original Honda S2000 med gateslicks. Tilogmed Evoen med 370hk klarte ikke hamle opp med den. Vanskelig som f å håndtere rumpa, men satt som et knekkebrød i svingene. Så jeg har faktisk trua på at en gærning med full kontroll på MR2 kan kjøre ufattelig fort rundt på bane, vent litt, vi har en sånn gærning her på forumet, Morten ! :D
 #449782  av hmsilset
 
Starter sparing til nytt leketøy i disse dager.Evoen er solgt, så kommer sannsyneligvis til å søke mr2 sw20 turbo til 100-200.000 kr om ett år.Har funnet ut med 80% sannsynelighet, at det ikke finnes stort artigere biler å kjøre, selv GTI med 156hk :) Evoen var rett og slett rå!Men for dyr å holde på med min "normale" inntekt (i forhold til underholdningsverdi).

Eierne av de råeste mr2ene i landet kommer til å motta ufordragelige,men fristende tilbud om en stund ;)
 #449796  av ArildM
 
Smokey er ikke til salgs! :oops:
Kanskje du sporer opp den som du sikla på i nydelig brun farge? :D

BTW godt å høre at du er på vei tilbake til MR2 eierskap, uslåelig moro krone for krone 8)
 #449800  av hmsilset
 
ArildM skrev:Smokey er ikke til salgs! :oops:
Kanskje du sporer opp den som du sikla på i nydelig brun farge? :D

BTW godt å høre at du er på vei tilbake til MR2 eierskap, uslåelig moro krone for krone 8)
Hehe, Smokey byr jeg nok ikke på.Den har jeg jo eid :) Ja, mulig jeg sporer opp den.har god tid, og maskedet på mr2 svinger voldsomt.Har fulgt med på finn hele tiden når jeg hadde evoen også ;)