TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2, Noen som kjenner til denne bilen?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #442453  av ArildM
 
Snakket om den på forumet, mulig den har gått inne på forumet før.
Huske på at dette er en godkjent Turbo MR2 så du slipper å være dritnervøs på hver eu kontroll, og ellers er det 1942 regler, så du kan gjøre stort sett hva du selv ønsker mtp modifiseringer.
Ellers ser jo bilen grei ut, interiøret trenger kanskje litt stell, men jeg vil si det er mye MR2 for pengene :)
 #442456  av Inz4ne
 
Sørg for å sjekke opp nøye det med 1942 reglene ihvertfall, det er mange biler som ikke er registrert på de reglene som ikke har effekt oppgitt i vognkort. Men om den faktisk er registrert etter de reglene så er det jo veldig positivt, minimale krav til lys ikke noe krav til sikkerhetsbelte osv.
 #442469  av Victorian
 
Motoren i bilen ble visstnok oppgradert i rundt 2007-2008 av "MR2turbo" og bilen har siden hatt flere eiere.

Du kan søke på brukernavnene og se hva de har skrevet om bilen. Jeg har sett på bilen men tror jeg ville endt opp med å skru og fikse og reparere mer enn jeg har godt av.
Motoren har vært trimmet i flere år nå og den ser ikke akkurat splitter ny ut på bildene, du får ha lykke til hvis du kjøper den :D

Kjøpt i oktober 2005 av "Normad25" på forumet fra Toyota Østfold
viewtopic.php?f=33&t=12267
"Jeg var borte i 1uke på arbeid og da jeg kom tilbake var både passasjer og fører golvet søkk vått. Kan ikke finne årsaken til dette, selv om jeg tror at det må være gummi listene rundt dørene som er gåene?? Er det vanlig i MR2'ene at slikt oppstår??"

Kjøpt i februar 2009 av "James" her på forumet.
116000km, motor ca. 130000km
viewtopic.php?f=62&t=31143&p=315383&hil ... pt#p315383

Salgsannonse februar 2009:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=16127286
"Påkostet 70,000kr de siste 2 årene i performance parts"

Salgsannonse september 2010:
http://www.autodb.no/bil/view/1199539
"En meget godt holdt etusiasteid og problemfri bil. EU-godkjent fram til 2012, ikke vert vinterkjørt i mitt eie, fri for rust og lav kilometerstand (144000km) "

Salgsannonse februar 2011:
http://www.autodb.no/bil/view/1275345
"Kan ta innbytte i Audi 4x4 bil , kom med forslag!"

Salgsannonse november 2011:
http://www.autodb.no/bil/view/1307870
"Nylig byttet regreim, hjullagre begge bak og fått polyurethane foringer til hele understellet:) ny håndbremswire"
Kilometerstand: 149.000 km
Bilen har bakhjulsdrift og noen hundre hestekrefter, det er ikke rart hjullagrene må skiftes iblant.

"Registrert første gang på eier 23.10.2013"
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... er=RF98771

Så den har da kjørt 10,000km siden nov 2011, ca 10km per dag.

Jeg har sett denne bilen på finn.no tidligere i år, hvis nåværende eier kjøpte den for et halvt år siden har han knapt rukket å kjøre den før han ville selge den igjen.
 #442475  av hmsilset
 
Råeste bilen på finn.no i forhold til pris ! En liten titusen lapp i året koster det ofte å ha en sånn bil passe strøken og oppgradere litt.Det meste er igrunn billig i innkjøp, så vil du ha mye moro for pengene så er dette noe å satse på :)
 #442578  av Morten
 
Denne bilen er orginalt en UK Gti, som er ombygd til venstreratt (ref vindusviskere, hendler til å åpne panser, bagasjerom, tanklokk er på passasjer siden ikke på fører siden fra hukommelsen) og ombygd til turbo. Er og tvilende til at den faktisk har blitt godkjent ombygd til turbo så lenge det ikke er spesifisert i vognkort?

For spesielt interesserte hadde jeg en løs dialog med SFOOR ang hvordan en eventuell godkjenning med 2GRFE ville vært ved en teoretisk 1942 bil, og svaret jeg fikk den gang var at når det gjelder ombygging så tar ikke paragrafen i regelverket hensyn til hvilket reglement bilen befinner seg under med tanke på dokumenterings krav for karrosseri, understell osv. Mao ville en sluppet å dokumentere avgass, men måtte fortsatt dokumentere at karrosseri, bremser og understell tåler den nye effekten (på lik linje som godkjenning av "ikke 1942 bil"). Det var ikke lov å trimme så mye en ville osv på tross av 1942 biten.

PS! er sikkert snart 10år siden jeg så den diskuterte bilen live, så kjenner ikke til stand eller historien siden den gang og detaljer om eventuelle godkjenninger som kan ha skjedd.
 #450334  av Alex Bang
 
interessant tråd dette om bilen jeg nettopp kjøpte! :)
etter mye skruing og skifting av drivaksler går bilen rent og i grunn helt perfekt! :)
Gjenstår å bytte lister og finne ut hvorfor den lekker inn i kupeen.
og ikkje minst skifte pedaler da det er noe skikkelig gale med plasseringen av dei som er satt inn, ser ut som de er sveist om for venstrestyring.
kommer kanskje snart for salg igjen hvis noen er gira på en spesiell bil! :)
 #450386  av Alex Bang
 
Jaa, Det er nå det vognkortet på denne bilen som gjør den spesiell etter som jeg har skjønt det :)
Men det er litt tøft stuk med 9,5"x18 med 225 dekk og fet eksos :) coilovers og polyforinger i understell gjør at den har en helt rå styrerespons! :)
 #450387  av ArildM
 
Bra den havnet hos noen som tar vare på den :)
 #451976  av Alex Bang
 
Noen her som veit om denne har original LSD diff i girkassen eller noe ettermarkedsgreier?
Den sperrer skikkelig kraftig ved hver minste sving, og på grusen så drar den hjulene etter seg nett som det skal være sveist diff på bilen.
Skal prøve med ny redline mt-90 olje og sjå om det hjelper litt. litt redd for å ryke enda en drivaksling, da det var en som var ødelagt på den når eg kjøpte den.
 #451978  av lasse
 
Original LSD sperrer ikke så ille, så enten så er det nok noe hardcore ettermarkedsgreier, eller så er diffen sveist eller rett og slett ødelagt så den har låst seg...
høres uansett ikke helt supert ut å kjøre med.
 #451979  av ArildM
 
Ligger det ikke noen prosjekttråder på den der på forumet? Mener på flere eiere har hatt tråd på den gjennom tidene. Mulig du må lete litt :oops:
Evt rart om ikke forrige eier vet noe om hvilken diff det er. Står jo LSD diff i annonsen?
Usikker på om redline mt-90 er riktig girolje for en kaaz diff eller noe annet?
Mulig denne kan være til hjelp:
http://www.mr2oc.com/2-mki-84-89-na-sc/ ... sions.html

:)
 #452040  av Alex Bang
 
,ja har vært inne her å leita litt men aldri funnet noe særlig om det. Har en ekstra turbokasse så det frister jo litt å rett og slett bytte.
Den sperrer kun ved pådrag så sveist er den nok ikkje. Ser det har blitt brukt redline mt-90 olje ifølge de tidligere annonsene. Forrige eier hadde forsåvidt ikkje bilen lenge før han ga opp. Håpte kanskje noen som faktisk har bygd noe på bilen visste noe :p
 #452047  av ArildM
 
Tror det ligger enda gamlere tråder fra tidligere eiere på prosjektdelen her inne, men etter ørten år på TS-ogn er det ikke så lett å huske :)