TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ADVARSEL MOT SUNNFJORD BILPLEIE!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #443720  av Myklebust
 
Advarer mot å engasjere Sunnfjord Bilpleie i Førde!
To av våre biler har tatt skade av besøk hos dei. Dei blir ubehagelige og uprofesjonelle i møte med klagende kunder, nekter for skader dei har gjort og er generelt lite skikka til arbeidet dei gjer.

Hendelsesforløp:
Om dere har fulgt med på tråden om Celica Supraen min, så veit dere at eg fikk en lakkskade på frontfangeren då denne var inne til lakkrens og polering hos Sunnfjord Bilpleie. Bilen blei køyrt bort til SB av en tilsett hos Toyota Førde etter at sistnemnte hadde fullført et arbeid på bilen. Det virka heilt klart for meg at det var SB som hadde skuld i skaden, men dette nekta dei på. Eg oppsøkte derfor Toyota Førde og fikk bekrefta at dei ikkje kan ha forårsaka skaden og at det definitivt var gjort med polermaskin. Eg kunne også vise til før- og etterbilder.

Etter en god del krangling fekk eg tilbod om erstatning med Sunnfjord Bilpleie. Dette i form av gåvekort på gratis lakkrens og polering av kva bil eg ville. Eg ville helst ha 75% igjen av summen istedet (av 2000kr), men innsåg at her var det intet å hente. Eg godtok derfor tilbodet deira.

Med det skulle saken ha vore avslutta, med greit fornøgde parter. Men nei.

Eg leverte inn Hiluxen vår til lakkrens og polering i går, måndag den 14. juli. Med resultat at SB igjen har klart å gjere skade på bilane våre. Denne gangen var det dekorstripene det gjekk ut over. Disse var svært fine på høgresida og med kun et par mindre hakk på venstresida då vi leverte inn bilen. HILUX-merkene på dørene var heilt strøkne. No, etter besøk hos Sunnfjord Bilpleie, så er dekoren blitt svært stygg på begge sider. Vedlagte bilder taler for seg.

Min far, som eiger bilen, har vore inne hos dei idag for å få til ei ordning med dei. Dei prøvde først å blånekte slik dei gjorde første gangen, men har til slutt sagt at "dette er slik man må forvente" og har videre påstått at vi har levert inn bil med dekorstriper i den hensikt å krevje erstatning frå dei. Då vi "visste at dette kom til å skje". Til det svarer vi: "Kven leverer inn en bil for å få den øydelagt, for så å krevje reparasjon av skadene..?" Er det ikkje pleie av bilen vi ønsker? Å få igjen en bil som ser betre ut enn den var når vi leverte den inn?

En skulle tru at etter den første skaden, så ville dei tatt det på seg å gjere en flott jobb. Då for å rette opp att inntrykket av dei og gjere opp for seg. Men igjen: NEI.

No må vi få retta opp igjen skaden på dekorstripene. Enten ved å fjerne dei (stor jobb med fare for videre lakkskade) eller ved å få tak i nye (veldig vanskelig, om ikkje umulig). Saken blir meldt til Forbrukerrådet, og vi vil spre denne advarselen.
Vedlegg
Hardhendt Sunnfjord Bilpleie 2000px.jpg
Hardhendt Sunnfjord Bilpleie 2000px.jpg (578.44 kiB) Vist 9363 ganger
Skade på dekor Hilux Sunnfjord Bilpleie.jpg
Skade på dekor Hilux Sunnfjord Bilpleie.jpg (2.65 MiB) Vist 9363 ganger
 #443805  av hmsilset
 
Hei.Det er liten tvil om at Sunnfjord bilpleie har gjort feil her.En skal ta det ganske rolig over dekor med maskina.Dekoren må fjernes.Bruk varmepistol eller kraftig hårføner og varm opp og dra av eller skrap av med en plastskrape. Den andre skaden på nærbilde er vel bake en plass.Der har borrelås på pad tatt nedi eller de har brukt for liten pad, sånn at faktisk bakplata som padden festes i har tatt nedi.Sånt lager skader veldig fort! Jeg kan også utifra skadene se att sannsyneligheten for at de har brukt roterende maskin og nokså grovt produkt er temmelig stor.De har også beveget maskina alt for fort.Om de førte maskina i riktig hastighet ville skaden i lakken vært dobbel så stor.Altså en strek istedenfor små streker med mellomrom.

Bruk kraftig ledlykt mot lakken langs sidene for å se om det er masse kjørespor.Ta gjerne bilde om du har ok kamera.Om de har paisa på hardt så er det nok hologrammer i massevis.Lyse skygger som stråler ut og beveger seg når du beveger lykta.sånn.

Her ser du jeg har ryddet opp helt til høyre.


Hilsen Hans Dexter.Maskinpolerings analytiker ;)
 #443808  av Myklebust
 
Takk for grundig analyse og tips! Skal sjå etter dette med hologrammer. Har ikkje tenkt på det en gang :roll: Fort gjort at det arbeidet med lakken eg syns dei har gjort høvelig godt viser seg å vere makkverk det og. Det er altså mulig å ordne dette med hologrammer då, heldigvis?

Vil vere veldig kjedelig å rive av dekoren. Hiluxen vår blir ikkje heilt den samme uten. Vi får sjå.
Lakkskaden på øverste bilde er på frontfangeren til Celica Supraen min.

Alt det du skriver om måten dei (mest sannsynlig) jobber på understreker mine tvil når det gjelder kompetansen deres. Hører forresten rykter om at det er mykje gjennomtrekk av ansatte i bedriften, og at dei har tapt seg over tid.

Saken er meldt til Forbrukerrådet no.
 #443810  av hmsilset
 
Myklebust skrev:Takk for grundig analyse og tips! Skal sjå etter dette med hologrammer. Har ikkje tenkt på det en gang :roll: Fort gjort at det arbeidet med lakken eg syns dei har gjort høvelig godt viser seg å vere makkverk det og. Det er altså mulig å ordne dette med hologrammer då, heldigvis?

Vil vere veldig kjedelig å rive av dekoren. Hiluxen vår blir ikkje heilt den samme uten. Vi får sjå.
Lakkskaden på øverste bilde er på frontfangeren til Celica Supraen min.

Alt det du skriver om måten dei (mest sannsynlig) jobber på understreker mine tvil når det gjelder kompetansen deres. Hører forresten rykter om at det er mykje gjennomtrekk av ansatte i bedriften, og at dei har tapt seg over tid.

Saken er meldt til Forbrukerrådet no.
For å fjerne hologrammer må en gå over med ett finere produkt og pad og velge riktig hastighet.Søk på ebay etter dekor til denne eller be ett reklamefirma lage nye etter mål.Sånn det er nå så kan det jo ikke bøtes her og der.Blir ikke bra.
 #443811  av Myklebust
 
Ergo så må vi betale et skikkelig firma for å fjerne hologrammer i lakken. Håper vi unngår det..

Sjekka kjapt innom eBay, og fikk bestilt nye HILUX-merker. Det vil hjelpe på! :)
 #443812  av hmsilset
 
Myklebust skrev:Ergo så må vi betale et skikkelig firma for å fjerne hologrammer i lakken. Håper vi unngår det..

Sjekka kjapt innom eBay, og fikk bestilt nye HILUX-merker. Det vil hjelpe på! :)
Topp :) Det kommer til å se meget bra ut! Søk på dcn.no å spørr om noen vil ta bilen på en dag.En stegs og div detaljer.Lover deg det er verdt det om det finnes noen drevne i området ditt! Kjøp owatrol polytrol på bilnerden.no og smår på plastskjermene også.Da vil de bli helt svart og det har mye å si når det er så mye plast der :)
 #443816  av hmsilset
 
inzane2012 skrev:Litt OT, men hvordan er owatrol i forhold til Blackwow??
Black wow er på enkelte plast typer bare black og wow i noen dager, men ett ok produkt :) Owatrol holder nesten alltid 1-2 år.
 #443820  av inzane2012
 
I see :) Blackwow funker kanskje bedre på nyere plast da for å bevare det sort og friskt? Spørs om jeg ikke må gå til innkjøp av noe owatrol selv :)
 #443826  av hmsilset
 
Synes ikke den varer veldig lenge på noen plast.Var ett populært produkt for 4 år siden kanskje. Nå er det mange produkter som er mye bedre.
 #443830  av Makk
 
Sving deg utover mot Ålesund til Ørsta Kommune så skal jeg slipe over bilen din med 3M extra fine cut og single action. Har 2 kurs og 50+ biler på samvittigheten.

Skal nok få dreisen på de maskinspora ja :) bortslipt lakk er det dessverre verre med.

Å jeg gidder bare en bil :D har 2 røde selv jeg må slite med hehhehehe

Edit : kostnadsfritt!
 #443838  av hmsilset
 
Makk skrev:Sving deg utover mot Ålesund til Ørsta Kommune så skal jeg slipe over bilen din med 3M extra fine cut og single action. Har 2 kurs og 50+ biler på samvittigheten.

Skal nok få dreisen på de maskinspora ja :) bortslipt lakk er det dessverre verre med.

Å jeg gidder bare en bil :D har 2 røde selv jeg må slite med hehhehehe

Edit : kostnadsfritt!
Fint gjort å tilby noe sånt :) er anbefalt før ny dekor skal på!
 #443844  av Myklebust
 
Makk skrev:Sving deg utover mot Ålesund til Ørsta Kommune så skal jeg slipe over bilen din med 3M extra fine cut og single action. Har 2 kurs og 50+ biler på samvittigheten.

Skal nok få dreisen på de maskinspora ja :) bortslipt lakk er det dessverre verre med.

Å jeg gidder bare en bil :D har 2 røde selv jeg må slite med hehhehehe

Edit : kostnadsfritt!
Oi! Takk for tilbudet, det hadde jo vore heilt lekkert det! :D

Har ikkje sett etter slike hologram i lakken endå, men finner eg det så er eg fristet til å ta nytte av tilbudet ditt! ;)
 #443852  av inzane2012
 
hmsilset skrev:Synes ikke den varer veldig lenge på noen plast.Var ett populært produkt for 4 år siden kanskje. Nå er det mange produkter som er mye bedre.
nei, var derfor jeg mente at den kanskje fungerte best på ny/nyere plast :)

Men nok OT :)
 #443853  av Makk
 
Sett redskapen ut i sola så går du fint i ring rundt, sikt gjerne på samme plan med hodet langs spesielt panser og tak.. letteste å fucke opp dem to pga dem er digre ;)

Du ser ganske fort slikt i sola... Etter polering skal det være speil å ingen antydning til dansespor på sakerne :p

Enkelte lakker ser du ingenting før den råeste sommersola står rett på, vanskelig å se med lommelykt avogtil.