TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Damping

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #446409  av EMol
 
Stemmer det! 24mg er egentlig hakket for mye for min del, men cherry cola juicen jeg har er så forbanna god at hvis jeg har mindre så går jeg å damper konstant :p
 #446412  av inzane2012
 
Klaska inn ei bestilling hos ENjuice nå, på en pasjonsfrukt juice, se om den er noe fres :) Blei litt dyrere enn hos volcano da, men så fikk jeg 80% VG juice istedet for 80% PG som volcano har, og jeg liker egentlig VG bedre :)
 #447247  av inzane2012
 
Diver å kjøper inn stæsj for å lage min egen boxmod nå :) men må vente til neste lønning før jeg får råd til å kjøpe selve chippen :(
 #449981  av inzane2012
 
hold deg unna smokesmart og cigalikes :)

Kjøp deg en Eleaf Istick 30w med Eleaf GSair tank :) MYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYE bedre, og så stikker du inn her www.vaporclub.co.uk eller www.royalvapor.co.uk og kjøper de juicene du syns høres bra ut :)
 #450649  av Sarlacc
 
Takket være denne tråden har jeg nå kjøpt en volcano inferno og væske med "tobakkssmak".
Det funker, men det er kvalmende søtt... Noen tips der? Er alle smaksvariantene søte?
 #450739  av inzane2012
 
Volcano inferno ja, den droppa jeg for leeeeenge siden :) hehe
Har for tiden en Sigelei 100w mod(batteriet om du vil) og flere forskjellige tanker.

Ang ejuice, så er det et HAV av smaker der ute. Jeg bestiller nesten all min juice fra www.vapeclub.co.uk og www.royalvapor.co.uk
du må nesten bare kjøpe en del forskjellig og prøve, Gå for 10ml flasker, så kan du kjøpe flere i slengen.

Når det kommer til smaksopplevelsen så er forholdet mellom PG, VG og nikotin viktig. PG(propylen glykol) gir mer halsrøsk, og gir en litt søtere smak på juicen. VG(vegetabilsk glyserin) Gir mye mer damp og mindre halsrøsk, i tillegg setter den mindre smak på juicen. Nikotin er og med på å gi halsrøsk, og jeg har funnet ut at den er med på å maskere smaken litt, lavere mengde nikotin i juice gjør at du kjenner mer av smaken som skal vere der.

Ellers vil jeg anbefale alle som vurderer å prøve ut damping for å kvitte seg med røyken å joine Norsk Dampselskap på facebook, og å melde seg inn i selve foreningen :)
 #450748  av Sarlacc
 
Takker for nyttig info :-)

- lurer på hva smaker minst søtt og har mest nikotin.. Jeg har enda ikke klart å skippe en eneste sigg... Må ut og røyke samma hvor mye jeg damper... ;-)
 #450753  av inzane2012
 
Er veldig vanskelig for meg å kunne si at den og den juicen må du prøve fordi jeg syns den smaker sånn og sånn. Vi kan oppfatte samme juicen ganske forskjellig. Og jeg kanskje liker de mitt søtere. Om du føler du ikke trenger så mye røsking i halsen kan jeg anbefale å prøve juice med pver 50% vg, det skal gi mindre søtsmak.
På royalvapor.co.uk vet jeg du kan kjøpe sample packs med 5ml flasker med 5 forskjellige smaker, og mystic juice som du får kjøpt der har masse tobakks smaker.

Når det kommer til nikotinnivået så vet jeg ikke hva du damper på nå, men på den damperen som du har nå må du nok sikkert opp i vertfall 24mg, kanskje også så høgt som 30.

En annen faktor kan og vere at utstyret ditt rett og slett ikke leverer godt nok. Infernoen syns jeg funket veldig bra, for MIN del :) men det vere at du trenger noe litt mer effektivt. Det koster gjerne litt mer penger. Men jeg er ganske sikket på at noe sånt som joytech vt og en kangertech subtank eller aspire triton vil gi mer futt for penga om du sliter med niktoin opptaket.

En såkalt "subohm" tank vil levere mye "sterkere" smak, og niktoin selv med lavere mengde nikotin i juicen. Jeg har f.eks ikke nubbesjangs å dampe mer enn 3mg nikotin på mine subtanker, det røsker og river noe helt jævlig hos meg :)

Men det viktigste du gjør er å ikke gi opp enda :) join norsk dampselskap på facebook, der er det 9000 medlemmer som mer enn gjerne deler sine erfaringer med deg(men ver litt obs, det kan fort blit for mye av det gode) hehe
Finnes også veldig mange youtube kanaler om temaet :)

Uansett, stay strong and keep vaping!
 #450754  av Sarlacc
 
Takker og bukker :-)

FÃ¥r vel bestille litt mer stasj og se. vg er notert, bra tips.
 #451845  av Mrtical84
 
Dampingen sprer seg som ild i tørt gress.
Har selv dampet i halvannet år (hvertfall da jeg la røyken på hylla)