TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Damping

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #446349  av inzane2012
 
Flere enn meg her inne som damper? Begynte å dampe sjøl i juli for å slutte å røyke(gikk på en smell nå når jeg begynte å jobbe igjen og ikke fikk dampe inne) og syns egentlig det funker fjell. Røyker stort sett bare på jobb, og kanskje ett par kreftpinner når jeg kommer hjem...
Bruker 2 dampere nå, en liten volcano inferno som jeg har nikotin på, og er den jeg bruker på jobb, samt en Vamo V5 med Nautilus tank på som jeg har hjemme uten nikotin i(røsker for mye når en tar lung hits på 15w med nikotin i)
 #446350  av Inz4ne
 
Har noe utstyr, men var aldri en fast røyker bare litt sånn av og til så da ligger det for det meste i skuffen :P Derimot savner jeg vannpipa mi, det er noe av det diggeste som er å sitte å fyre pipe og snakke skit med venner. Gjerne med litt godt drikke ved siden av.
 #446352  av inzane2012
 
Vannpipe er artig, får faktisk elektroniske uttav de og :)
 #446366  av EMol
 
Har holdt på i rundt et år nå :)
Fant ut jeg måtte gjøre noe lurt etter jeg begynte å legge merke til at tannkjøttet hadde begynt å klatre på ene sia :lol:
Har en Provari V2.5 og bytta nettop ut kangertech protanken med en nautilus aspire :)
 #446370  av inzane2012
 
Provari altså :) Den ble for dyr for min del, og nå har dem jo komt med en ny modell igjen og :) Nei jeg får nok holde meg til den lille infernoen og Vamoen med nautilus ei stund til :)

Hvor kjøper du juice fra da? Og damper du med nikotin i?
 #446371  av EMol
 
Vamoen er jo en kvalitetsmod det også! Pluss du kan stille watt på den :) det kan jeg ikke på provarien :P
Så litt på Provari V3, men klarer ikke å rettferdiggjøre et kjøp helt enda.
Er det aspire tanken du også har? Har du hatt problemer med at coils brenner seg fort?

Må ha med nikotin ja.. Veska jeg har nå er på 24mg :)
Har prøvd fra en del forskjellige steder, men faller som regel tilbake til ENJuice i england.
Har hatt ymse ejuice som jeg syntes smakte direkte syntetisk og nesten parfymeaktig, men ENJuice sine smaker faktisk det som står på flaska.
Men er alltid åpen for å prøve andre merker, så tips mottas gjerne :)
 #446379  av ArildM
 
Damping, juice, coiler, pipe? Måtte nesten sjekke om jeg var på rett forum, eller om jeg hadde havna på et sånn "alternativ" forum for hippier som røyker rev :lol: Forøvrig kudos til alle de som damper i stedet for å røyke sigaretter, lukter jo nesten ingenting og man slipper all røykosen/sur røyklukt :wink:
 #446386  av EMol
 
Rev/Sportsbil forum høres ut som en interessant hybrid :lol:
Ja mine erfaringer med damp er kun positive :) Billigere enn snus/røyk, ingen dårlig ånde, ødelegger ikke lungekapasiteten og kan dampe inne i bilen/huset.
Pluss det er greit å vite at du ikke sjenerer andre med sigarettlukt osv.
 #446390  av Sarlacc
 
Hva med en kjapp innføring for oss som ikke skjønner bære av hva dere snakker om? :oops:
 #446391  av EMol
 
Hah der var Sarlacc også :)
Damp, mest populært kalt vaping, er ordet for å røyke e sigaretter som fungerer ved at en ofte nikotinholdig veske (e-juice) treffer en coil som øyeblikkelig fordamper vesken som du da trekker ned.
Er et bedre alternativ til å røyke sigaretter, og som med all fancy teknologi har du et stort utvalg av både mods (selve batteridelen), veske og tanker å velge mellom der prisen varierer fra lett overkommelig til allt for dyrt ( :oops: )
Vet ikke om jeg svarte på det du lurte på, men .. :)
 #446394  av inzane2012
 
EMol skrev:Vamoen er jo en kvalitetsmod det også! Pluss du kan stille watt på den :) det kan jeg ikke på provarien :P
Så litt på Provari V3, men klarer ikke å rettferdiggjøre et kjøp helt enda.
Er det aspire tanken du også har? Har du hatt problemer med at coils brenner seg fort?

Må ha med nikotin ja.. Veska jeg har nå er på 24mg :)
Har prøvd fra en del forskjellige steder, men faller som regel tilbake til ENJuice i england.
Har hatt ymse ejuice som jeg syntes smakte direkte syntetisk og nesten parfymeaktig, men ENJuice sine smaker faktisk det som står på flaska.
Men er alltid åpen for å prøve andre merker, så tips mottas gjerne :)
Ja ble anbefalt den av en kar ifra england som har hodlt på med salg av sånt i mange år, og den virker solid, selv om min tror jeg er en kina kopi og en KSD orginal :)
Er Aspire sin Nautilus tank ja, min bruker den BVC coilen og ikke BDC, har hørt snakk om at det er flere som opplerver rask brentsmak på BDC enn BVC. Men Aspire har selv sagt at de forventer en levetid pr coil på inntil 4-5 dager alt etter bruk.
Jeg har kjøpt min juice fra Volcano, har norsk nettbutikk, men er ett amerikansk firma. Merker at nikotin styrken har mye å si på smaken, for jo høyere nikotin innhold, jo mindre smak er det på juicen. Koster 159kr for ei 30ml flaske der, så er ikke den billigste plassen, men har bare positive erfaringer med de, så handler der selv om det er litt billigere. De skriver og ned verdien til under tollgrensa, så jeg har aldri betalt noe toll selv om det blir sendt fra england :)
ArildM skrev:Damping, juice, coiler, pipe? Måtte nesten sjekke om jeg var på rett forum, eller om jeg hadde havna på et sånn "alternativ" forum for hippier som røyker rev :lol: Forøvrig kudos til alle de som damper i stedet for å røyke sigaretter, lukter jo nesten ingenting og man slipper all røykosen/sur røyklukt :wink:
Hehe, ikke alltid lika lett å holde styr her i off-topic delen :)
Damping er helt konge, nå kan jeg sitte forran pcen og dampe til det nærmest dugger på vinduet, og kjerringa klager ikke. Merket helsegevinsten nesten med en gang. Desverre sprakk jeg nå når jeg begynte å jobbe igjen, men planen er nå å kutte røyken 100%. Må bare huske på å ikke gå tom for nikotin juice :)
 #446399  av Sarlacc
 
Ja altså, jeg burde strengt tatt slutte å røyke. Igjen. Kanskje dette kan være noe?
Hvor finner jeg et bra start-kit?
Trenger noe med rikelig nikotin, de inhalatorene fra apoteket funker ikke på meg.
 #446403  av EMol
 
Er ikke et dumt alternativ å vurdere med tanke på både helse og lommebok :)
Har lest om flere som klarte å legge vekk sigarettene på dagen etter overgang til e cig.. Du har flere alternativer når det kommer til start kits.. Vamo V5 som inzane bruker er en du kan vurdere. Ellers så bruker jeg som sagt en som heter Provari, men den er oppimot dobbelt så dyr. Det spørs litt hvilke funksjoner osv du vil ha og hvor mye du har lyst til å bruke på det :) Men anbefaler å kjøpe noe som er av litt annerkjent kvalitet hvis du skal ha noe utav det.

Og væske kan du kjøpe fra england der du kan velge ifra 0 til 34 mg nikotin (mener det er det vanligste) i alle mulige smaker. Jeg anbefaler Enjuice, og inzane nevnte den der andre sia.. All ejuice blir blanda in-house så det kan være litt hit and miss med tanke på smak etter hvor du bestiller ifra.

Edit:

http://www.friskedrag.no/categories/sta ... etter-type

Nederst der har du et startsett med Vamo og Kangertech aero tanken (som er en av de beste som har kommet ut i år) til 839 kroner.
 #446407  av inzane2012
 
http://www.volcano-ecigs.no/inferno-ele ... r-kit.html jeg kan anbefale denne pakken her. Tanken der er veldig god, og den har usb ladning med passthru som gjør at du kan lade og dampe samtidig. Følger og med 2 batteri og 3 ekstra coils PLUSS ei 15ml flaske med ejuice av ditt valg, både med smak og styrke.
Det største problemet er at norske nettbutikker ikke har lov å selge nikotinholdig juice, så derfor kan jeg anbefale den siden siden der får du alt i ett kit. Pluss det er gratis frakt :)

En annen ting er og at du får 10 poeng for hver 100kr du bruker. og de poengene kan du bruke på senere kjøp for å få rabatt, 10 poeng = 10kr :)
 #446408  av inzane2012
 
PS, du trenger antaglig mindre nikotin enn du tror, jeg har røykt fast i 13-14 år nå, og jeg kjøpte en 30mg nikotin juice, det var aaaaaaaalt for sterkt for meg :) damper en på 16mg for tiden, og det føler jeg er passelig. Vil anbefale å starte på rundt 24mg nikotin, og så får du heller gå opp om det blir for lite(noe jeg ikke tror siden du sikkert kommer til å dampe hele tiden :) )