TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hva jeg har drevet med i det siste.

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #448780  av FireWalk
 
Nei det er desverre ikke bil. :P Som noen sikkert allerede vet har jeg blitt ferdig med "prosjektet" for lenge siden. Bilen står stort sett bare og støver ned og blir lite brukt desverre. Skal prøve å få brukt den litt mer i sommer.

Siden jeg er en sjel som "må" ha noe å gjøre/bygge hele tiden så har jeg funnet frem min gamle hobby, nemlig å lage musikk. Drev på med dette mye for 10-15 år siden da under navnet Dj FireWalk. :)

Nå for tiden skal jo alle høre Tropical House så jeg tenkte at jeg kunne hive meg på bølgen jeg også. Dette er mitt aller første forsøk på å lage tropical house så helt perfekt er det nok ikke. Tenkte jeg kunne fiske etter litt tilbakemeldinger, både negative og positive da oppriktige tilbakemeldinger hjelper meg til å bli bedre på ting jeg er dårlig på :D

Dere kan høre låten her: https://soundcloud.com/djfirewalk/calvi ... opical-mix
 #448792  av ArildM
 
Må begynne med å spørre:
Var det du som hadde originalen til "my telescope"? :D
Det gir bare såå mye minner fra det glade 90tall-tidlig 2000 når jeg for å råna 240 og var på bygdefester og drakk meg dritings :mrgreen:
 #448793  av ArildM
 
Og ang den nye låten: FET 8)
Hærlig å bare cruise rundt og høre på slik musikk. Spørs om jeg må spille den i Smokey en sen kveld eller 10 i sommer :)
 #448802  av FireWalk
 
Takker så mye! kjekt å høre! :D :D

Ja det er jeg som hadde orginalen. Dj FireWalk - My telescope. Men på den tiden fantes ikke mp3 (det var ikke oppfunnet enda..) så for å dele musikk måtte man legge ut orginalfilen i XM format fra programmet det var laget i, som på den tiden var ms dos baserte fast tracker 2. Dvs at hvem som helst kunne åpne filen i fast tracker og forandre på det man ville. Det var jo så klart normal praksis blant alle som lagde musikk at man ikke skulle stjele noe fra andre. Men det er jo alltid noen som ikke klarer å dy seg. Så Dj Panda som han kalte seg stjal den jo og forandret bare litt på trommene osv og ga den deretter ut som sin egen.. Husker det var et ordentlig slag i trynet når folk faktisk trodde det var hans sang. For jeg hadde brukt 30-40 timer på å lage den. :cry:

Det er vel 14 år siden nå. Begynner å bli gammel :p

Smokey ? er det det du kaller den? hehe.. :mrgreen:
 #448806  av ArildM
 
Husker jeg hadde noen kamerater som brukte Fast Tracker, mener på de også hadde noen ganske store låter som de laga :D
Var ikke det en egen side der man delte disse låtene? Dette er nostalgisk og hærlig musikk å høre på, mye minner fra den tia :)

Smokey ja, det var navnet som Hans Martin gav bilen :) Og det ble med videre :)
Da måtte jo AW11en bli Bandit, slik at jeg har både Smokey & Bandit :D
 #448807  av inzane2012
 
Kul mix Eirik :) LItt for rolig for min personlige smak, men absolutt ett bra produkt :) bare å komme med mer her, ser ikke ut som evnene dine har tatt skade av å ikke ha blitt brukt så mye de siste årene :)
 #448809  av FireWalk
 
inzane2012 skrev:Kul mix Eirik :) LItt for rolig for min personlige smak, men absolutt ett bra produkt :) bare å komme med mer her, ser ikke ut som evnene dine har tatt skade av å ikke ha blitt brukt så mye de siste årene :)
Stemmer det! Var en side som het modarchive :)
Er ikke helt min smak heller for å være helt ærlig. Jeg lager stort sett Trance på rundt 140 bpm og 128 bpm House. Men så ble jeg utfordret av noen venner til "å lage sånn som kygo lager" som jo er veldig treg og rolig tropical house på 100-113 bpm. Måtte jo bare ta utfordringen :p
Kommer til å legge ut litt mer av det som er mer min egen stil på soundcloud osv etter hvert. Kan jo dele det her og om dere vil høre ja :)
 #448814  av ArildM
 
Det kan vel stemme ja :)
Husker jeg hadde og hørte en del en del chiptunes i sin tid.
Var noen .exe filer som var knøttsmå som hadde masse kul musikk bare på noen få Kb størrelse.
Husker også alle demoene, både på TG og ting som jeg fant på nettet etterpå, helt utrolig hvor mye grafikk de fikk til bare på noen få Kb, kanskje Mb :D

Tar gjerne mer musikk vi :)
 #448823  av FireWalk
 
ArildM skrev:Det kan vel stemme ja :)
Husker jeg hadde og hørte en del en del chiptunes i sin tid.
Var noen .exe filer som var knøttsmå som hadde masse kul musikk bare på noen få Kb størrelse.
Husker også alle demoene, både på TG og ting som jeg fant på nettet etterpå, helt utrolig hvor mye grafikk de fikk til bare på noen få Kb, kanskje Mb :D

Tar gjerne mer musikk vi :)
Ja det husker jeg! Det var tider :) Leverte en del Xm filer til demoer på tg osv. skulle være bare 4 tracks osv. Hørtes ut som sånn commondore/amiga musikk :)
Husker det meste var skrevet i assembler med masse plasma effekter osv. :D

Var ikke noe facebook, instagram osv på den tiden gitt! :mrgreen:
 #448879  av ArildM
 
Grattis :D Kjekt med slik omtale da :D
 #448883  av FireWalk
 
ArildM skrev:Grattis :D Kjekt med slik omtale da :D
Ja absolutt :) Spes siden jeg egentlig er "nybegynner" å regne igjen når det gjelder softwaren. :)