TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ferieplaner?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #449799  av Makk
 
Hvor skal das Volk i år da?

Noen andre som skal til europa på kjøretur kansje? Gjerne på ringen aller helst? :P

Tar danskeskuta 12 Juli, vært kult å hooke opp om der er andre ute å farter :)

EVT, har du ingen planer så kan du sette deg i bilen å følge på :lol:
 #449806  av inzane2012
 
her blir det å bruke en del av sommerferien min på å male huset til besteforeldrene mine :)
 #449809  av Makk
 
mr2storbrua skrev:Blir noen dagsturer rundt forbi på MC, ellers så er det jo en årlig tur i august ned til Nürburgring med folk fra jobben :)
Nein nein nein, Juli er da du må ! :D
 #449810  av mr2storbrua
 
Hehe, ikke jeg som bestemmer, men passelig å reise i august. Forholdsvis rolig på jobb, passelig temperatur, ikke så mye turister :) I år er vi tilbake til originalopplegget med å se på Old Timer-løp, i fjor var vi på Formel1 på Spa og året før der på DTM på ringen så reisen ble forskjøvet en uke og to de gangene... Men det er absolutt en artig tur uansett hva vi ser på :)
 #449811  av Makk
 
mr2storbrua skrev:Hehe, ikke jeg som bestemmer, men passelig å reise i august. Forholdsvis rolig på jobb, passelig temperatur, ikke så mye turister :) I år er vi tilbake til originalopplegget med å se på Old Timer-løp, i fjor var vi på Formel1 på Spa og året før der på DTM på ringen så reisen ble forskjøvet en uke og to de gangene... Men det er absolutt en artig tur uansett hva vi ser på :)
Se på for faen? :D

Kjøre selv <3 :lol:
 #449813  av mr2storbrua
 
Satser på å kjøre selv også ja, men det blir dyrt om man skal gjøre det alle dagene ;) Vi flyr ned og leier biler på flyplassen, og dersom vi skal kjøre på banen må vi leie banebiler :) Men det er jo gøy å kjøre noe som faktisk er bygd/modifisert til å kjøres på akkurat den banen da ;)

Blir også kjørt løp på nordsløyfa den ene dagen vi er der, så da er det hvertfall utelukket... Litt mer publikumsvennlig å se løp på grand prix banen, men ikke så lett å følge med allikevel. Vanskelig å holde styr på hvilke bil som er først osv... :wink:
 #449814  av Makk
 
mr2storbrua skrev:Satser på å kjøre selv også ja, men det blir dyrt om man skal gjøre det alle dagene ;) Vi flyr ned og leier biler på flyplassen, og dersom vi skal kjøre på banen må vi leie banebiler :) Men det er jo gøy å kjøre noe som faktisk er bygd/modifisert til å kjøres på akkurat den banen da ;)

Blir også kjørt løp på nordsløyfa den ene dagen vi er der, så da er det hvertfall utelukket... Litt mer publikumsvennlig å se løp på grand prix banen, men ikke så lett å følge med allikevel. Vanskelig å holde styr på hvilke bil som er først osv... :wink:

hehe ja ser det leies ut over en lav sko :)

Blir min andre gang, i fjor var det mc, i år blir det MR2'n, har preppa den som gal, er så steinklar for alenetid på ferie å bare holde riktige pedalen i bånn :lol:

Men hva med andre her? Hvor skal dere? post post !
 #449815  av Inz4ne
 
Foreløpig ser det ut til at jeg skal en tur til smøla i starten av juli og deretter blir det antagelig gatebil før det er jobb igjen før jeg reiser på beste festivalen nemlig https://www.wacken.com
 #449816  av ArildM
 
Hjemme og fikse hus. Planere tomta med traktor, male huset.
Kanskje bygge på garasjen litt bare for å ha en lagringsplass ekstra til vintern.

Nå også: Bytte regreim og evt alle ødelagte deler i rundt det på 20v motoren i Banditten :lol:

Forøvrig er ryggen enda fucka, så langturer utegår.
Hvis ikke hadde jeg vært på Two Ball Rally :)
 #449883  av Makk
 
Godkjent mr2 turbo uten feil pkk just now :D :D

Deutschland here we come 8)
 #449988  av Makk
 
Starter ferien elegant med og spinne rundt 180 grader på Nordschleife foran alle dem jeg nettopp har dratt forbi.... Skal få opp en videosnutt "somewhere" etterhvert :lol:

Glatt som satan den bana på våt asfalt! Ellers så funker EBC sine yellowstuff å slissa og borra skiver rundtom som selve satan. Ikke le, jeg kjører på star performer dekk. Bra på tørra men djizes på våta for no møl lol.

Strategisk kjøring med kun 1 bar i trykk, for min egen del å sikkert litt motoren også som ikke er smidd 3rd gen. :mrgreen:

Og ellers da jellymen? Er dere på ferie og forer Telenor med EU feriesurf?
 #449990  av lasse
 
Ã… hjelpes...
Kjøp deg skikkelige dekk!!!!
Hadde ikke turt å kjøre på autobahn/fort med billigdritt.
Og kjenner igjen følelsen, hadde en litt guffen opplevelse ned mot angsten på rudskogen for noen år siden på vått føre, holdt på å gå med ræva først inn i autovernet i 110-120 der gitt, men det ordna seg.
R888 er ikke helt hundre på asfalt mye vann på de heller...
Yellowstuff og slissa skiver funker det ja, kjørt på det noen år nå, men klossene blir ganske fort utslitt ved litt skikkelig kjøring...
 #449991  av Makk
 
Hey dem funker på tørr asfalt :lol:

Kjøper du dram når jeg klarer under 10 min? 8)
 #449994  av lasse
 
Spanderer en flaske rødsprit på deg om du kommer under ti min, hey, det funker det også.
Jeg lover deg at du får en bedre kjøreopplevelse om du hadde rulla på noe grommere gummi, ihvertfall når det er snakk om banekjøring.
Jeg har prøvd mye forskjellige gatedekk på bane, og selv noen av de dyre anerkjente merkene mister mye grep på tørt når man får opp litt temp i dem.
Vanskelig å sette skikkelige tider når det føles ut som man kjører på fire smørpakker.
Men er det fett da? Ønsker meg en tur ned på ringen selv, men hus, kjerring og unge krever jo sitt, i tillegg er jo de fleste bilintresserte kompisene i samme situasjon som meg, så blir vanskelig å finne noe som passer.
Jeg har jo flaks om jeg klarer å få klemt inn 1-2 banekjøringer i sesongen jeg nå...