TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ferieplaner?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #449995  av Makk
 
Det er ganske hærlig ja.

Ingen inspeksjonsnazier som står klar til å presse bilen din heller som i norge, du er selv ansvarlig å det er bare å gunne på, innenfor rimelighetens grenser ja, er nå litt basic regler her :)

Igår var det jo helt jævlig greasy, svinger jeg kunne tatt i 150 om det var hjemme på kjente veier var jo livsfarlige i 70, det lå 2-3 sykler langs veien å ei porsche i veggen... samme plassen jeg fikk sladdan fint ut.

Janei alt koster, du får legge inn krav om ferie ned hit til brura, det er veldig fint her da, de nærliggende småplassene er mye å se i for alle interesser.
 #449996  av lasse
 
Har endel kamerater som har vært nedover, og alle er mer eller mindre frelst, så må få tatt meg en tur.
Har kommet dit at jeg synes MR2'en er litt slitsom å dra på langtur med, bråker fælt, stiv og jævlig, men det er vel jeg som har begynt å bli gammal...
Hehe, inspeksjonsnazier ja, er bare å velge treff med omhu det, så slipper man sånt :)
Og det er vel ikke penga det står på egentlig, er vel heller det å få tid til det, er jo litt lenger enn at man klarer å klemme inn en sånn tur på en dag, og når jeg engang drar, så blir det helt klart uten kjerring og unge 8)
 #449999  av Makk
 
Beste med hele greia?

Man kommer seg vekk fra formynderi og storebror åsså får bruke gassen :D

Om brura er litt interessert i bil så frels hu også. Da får du reise når du vil :lol:

Ellers så kan jeg rapportere om at 100 oktan er ren snadder for kjerra, merkbar forskjell fra 98!
 #450008  av Makk
 


Fikk ikke lagt ut større klipp, begrensninger av noe slag på face :s

10:20 fra der jeg tar av til der jeg slakker av for depotinnkjøring lasse.

Slapp forbi en volvo etc og kjører sent bak en annen så jeg har ingen tvil om at jeg skal klare under 10, rødsprit vil jeg ikke ha, vodka plzzzz :lol:

Er enkelte plasser jeg ikke "ser" veien og tør ikke holde jernet, men det kommer vel med tida å kjennskapen til bana, å har nok tusen ting å lære om hvilken linje en skal velge her.

Uansett, kjempefornøyd med dagens 3 laps, bare resten av uka igjen nå :D
 #450015  av lasse
 
Vodka kan du ønske deg når du kjører på bedre dekk :mrgreen:
Men ser jo ikke så ille gæli ut det der, du har vel kanskje litt å gå på, men det er lett for meg å si som bare sitter og ser på en video...
Ser også ut som du understyrer litt?
Hva slags understell kjører du på? Om du kan justere stivheten på demperene dine, så kan du jo gi det ett forsøk å justere fremdemperene dine bittelitt mykere, bilen mister alltid grepet i den stiveste enden først, og jeg har hatt gode erfaringer med å justere bort endel understyring på å myke opp demperene foran bittelitt.
Hva er ellers spec på bilen din? Original hjerne? Dunker vel greit i fartssperra da eller?

Blir jo helt kjørekåt her jeg sitter og stamper i Spania...
 #450017  av Makk
 
lasse skrev:Vodka kan du ønske deg når du kjører på bedre dekk :mrgreen:
Men ser jo ikke så ille gæli ut det der, du har vel kanskje litt å gå på, men det er lett for meg å si som bare sitter og ser på en video...
Ser også ut som du understyrer litt?
Hva slags understell kjører du på? Om du kan justere stivheten på demperene dine, så kan du jo gi det ett forsøk å justere fremdemperene dine bittelitt mykere, bilen mister alltid grepet i den stiveste enden først, og jeg har hatt gode erfaringer med å justere bort endel understyring på å myke opp demperene foran bittelitt.
Hva er ellers spec på bilen din? Original hjerne? Dunker vel greit i fartssperra da eller?

Blir jo helt kjørekåt her jeg sitter og stamper i Spania...
haha :D

Bilstein dempere "Black bilsteins" originale turbo dempere og senkefjører, 4hjulskontroll 100%, polyurethane foringer rundtom, er ikke justerbart tror jeg, så for noe mer heftig så er det vel coilovers som er tingen, men så bor jeg ikke her nede heller og den normale mann i gata trenger faen ikke coilovers, selvom det er på tankesmia for evt neste gang en tar en tur hit.

Spant rundt idag, men fikk det ikke på video haha, var min egen feil da jeg holdt jernet i gulvet da jeg skulle ha sluppet, å du har nok rett på understyring, men det kan jo være dem billigdekka mine da, dem er ikke elendige om jeg skal være ærlig, men jeg skal ikke påskryte meg noen super performance ved dem.

Motoren er 3rd gen, apexi hjerne, berk 3* eksos, downpipe 3toms, intercooler og cold air intake etc etc, Alu radiator, her nede kjører jeg på 1 bar, maks er 1.3 ct20b, den oppgraderte originalturboen, men jeg tror den hadde sprengt om jeg hadde kjørt det så hardt siden innmaten er original 3rd gen, har faktisk blinket en eller 2 ganger på banen motorlampa for detonation, bruker 100 oktan når jeg er her nede, 98 ellers.

Men det var kun på tredje runde å da har jeg kjørt i 40-45 minutter med full gass hele tida så.

Bremser er drilla og slotta fra MTEC brakes i England, 276mm foran, 281 bak (3rd gen og opp) med EBC yellowstuff foran og diamond black predator klosser bak.

Satt dem på før jeg reiste ned og helt ærlig, det er MINIMUM her, jeg tror jeg overheata dem en gang og, men det ser ut til og holde bra.

Har spist opp yellowstuffa på 7 runder her nede, er cirka 25% igjen på dem nå, så neste gang skal jeg ta med et ekstra sett.

Helt garantert mye igjen før en blir "proff" her, å det blir jeg nok aldri da det ikke blir mer enn en gang i året en reiser, det er en hobby og jeg er ikke her for å vinne noe som helst, men det er litt kult å kunne holde bra tempo sammen med mye feitere skuter :p

Neste år har jeg sinnsvakt lyst å ta GT4'en, men den også trenger alle 4 hjul med bremser og hele understellet skiftet til noe feitere :D

MR2 er mye gøyere å kjøre da, jeg fikk faktisk kommentarer fra en haug med tyskere i porscher å bmw'er å aston martins, ferrarier da vi sto å prata en gjeng på inngangen, var veldig sjelden å se en MR2 her sa dem :P Får goodfeeling med hjemmelaga bil til 100k sammen med biler til 1.5 million +++ som er bygd av racingfabrikker, å dem står og snakker pent om japsen :D :D

Sidenote, kjøpte en kasse med "Putinov" vodka for 250 kroner nå nettopp, I don't need your vodka bitch :mrgreen: :mrgreen:
 #450021  av ArildM
 
Morsomt lesestoff 8)

Two ball rally neste år anyone? :D
 #450026  av lasse
 
Høres ut som ett greit oppsett du har, men du trenger ikke høydejusterbart for å ha litt å justere, jeg kjører med gule koni på h&r fjærer, får justert grepet veldig bra fremover/bakover med de demperene, justerer kun stivheten på demperen.
Når du sier originale "black billies" så regner jeg med de ikke er helt nye? Nytt er alltid bedre, hadde bilstein B8 på bruks BMW'n her for en stund siden, usikker på hvor langt de var gått, så kjøpte nye billige dempere, og herregud for en forskjell, mye bedre turn in i svinger, og generelt mye bedre på alle områder, så dempere blir slitt, det går bare så seint at man ikke legger merke til det før man skifter...
Husk også at stabstag/swaybars har mye å si for krengning, jeg har ST suspensions sine, men de er egentlig såpass grove at de er litt gufne å kjøre med på vei, hjulløft i litt merkelige oppkjørsler og generelt ikke gode på asfalt med dype spor...

Ellers kan jeg skrive under på at det er morsomt å holde følge med/kjekse dyrere biler ja!
Husker godt hvor sur han ble han med gateslicks og svære AP racing bremser på e46 m3'n sin var når han ikke klarte å holde meg bak seg på rudskogen for noen år siden, jeg kjørte da med gatedekk (dunlop sportmaxx, ikke så gode når tempen ble høy)
Og endel Porscheførere har jo også blitt litt lange i maska, det er moro det :mrgreen:
 #450041  av Makk
 
Ja for og si det sånn, det blir mye nytt i understellet til neste gang, det er ikke på topp men det er ikke helt ferdig heller.

dagens :

9.30 BTG (bridge to gantry)
3 sløvinger foran som bare ikke gikk ann å komme seg forbi og en ulykke på bana, er banna bein på at jeg klarer under 9 min med denne bilen om jeg har klar bane og for øvd enda mer, det kommer seg dog :)

Ellers sliter litt med pinglerier på de strekkene der en skal ha full gass og enkelte linjevalg/girvalg er vel heller crap.



Det var helt vill temperatur idag, nesten 30 grader å det merket jeg godt på bilen, fikk ikke fullt trykk ivertfall, aaaltfor varmt.

Kokte clutchvæska på slutten å temperaturmåleren på motor krøp oppover, det med motortemp var ivertfall en first da kjølesystemet mitt er top notch.
 #450047  av lasse
 
Kjører du org intercooler eller noe bedre?
Kjenner til det med at det er vanskelig å holde trykket oppe på varme dager, har du manuell eller elektronisk boostcontroller?
Jeg har elektronisk, og pleier å justere litt opp på når trykket faller.
Clutchvæske har jeg også klart å koke, er bare å få bytta, koker bare fortere når den har kokt en gang...
Jeg har også opplevd at motortemp har blitt litt høy på varme dager og banekjøring, går radiatorvifta? Min har konka ut to ganger, releet som har brent begge gangene, i fjor kokte faktisk bilen over ganske greit på rudskogen i juli for meg, merket absolutt ingenting ved vanlig hard gatekjøring noen av gangene.
 #450048  av Makk
 
Jeg har doble vifter på alu radiator ;)

Ja er nok original mr2 intercooler i side inntaket med permament vifte kjørende å cold air intake på den andre.

Kjører alu heatshield wraps på alle innsugssrør og en turbo heatshield wrap rundt eksosdel kun på turboen.

Manuell boost controller.

Jeg har racingvæske på bremsene... (til tusen kroner flaska lol, dem hadde null antydning til koking, stålslanger btw) og ny racekjølevæske gjorde ingenting med clutchvæska for det hadde jeg ikke forventa :D
 #450051  av lasse
 
SÃ¥pass ja, ja da blir det vel bare varmt da...
Men få hivd den originale IC'n så langt du får den, den flower jo like bra som en tett hageslange, og blir jo varm selv på originalt ladetrykk...
 #450064  av Makk
 
Hockenheimring er bare 5 timer fra Amsterdam apparently.

Set sail for fail ! ;)
 #450067  av lasse
 
Hørt at Spa i Frankrike skal være veldig bra også :)