TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Karosseriarbeid?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #450391  av lasse
 
Noen her inne som har syslet litt med karosseriarbeid?
Har kjøpt meg en bil som var litt kjeksa i fronten (ikke Toyota :oops: ) og når jeg demonterte de skadede delene, så var den ene innerskjermen spist opp av rust, jeg fikk tak i en delebil, og har kappet ut det jeg trenger, skal nok klare å få sveiset det på plass, men er veldig usikker på hva jeg skal gjøre etter det, slipe ned sveiseskjøten, og deretter på med sink eller syregrunning, noe lakk av ett eller annet slag, og så understellsmasse?
Noen som har noe peiling som fortelle meg om jeg er helt ute og kjøre eller om jeg er inne på noe?
 #450433  av Teigen
 
Sveis inn den nye biten, bare husk å få det veldig tight og fint, og punkt den forsiktig her og der så det ikke slår seg, mulig du vet dette fra før:)

Så er det bare på med div. grunning og sparkel og få det fint. Owatrol er veldig fint å male på. kjempebra mot og forebygger rust
 #450457  av lasse
 
Takker for svar!
Er første gangen jeg prøver meg på sånt arbeid, har begynt å få sveiset inn delen nå, og det går veldig bra.
Har snakket med lakkereren min, og han skal blande noe epoxy grunning til meg, så blir det lakk, tynnstoff og tykkstoff utenpå der, så blir nok bra det her :)