TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • JDM-biler til Norge i fremtiden?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #451248  av xzirri
 
For tiden snakkes det om å gjøre noen lovendringer for å gjøre import av biler enklere.

Dere kan lese mer om dette her

I høringsnotatet står det "Bil i gruppe M1 og N1 som er i original utførelse er unntatt fra kravene i denne forskrift såfremt det fremlegges registreringsdokumentasjon eller dokumentasjon fra fabrikant eller kompetent uavhengig laboratorium som viser at kravene for godkjenning i annet EØS-land eller USA er tilfredsstilt, jf. § 10 annet ledd nr. 5. Bilen må ha vært registrert i minimum 6 måneder i annet land på tidspunktet for eksport for at godkjenning etter denne bestemmelse skal kunne finne sted."

Betyr dette at JDM-biler som kan godkjennes i USA kan godkjennes i Norge?
 #451249  av ArildM
 
Har hørt det slik at om bilen har vært registrert i et annet EU land så kan bilen importeres og registreres her.
Mener på noen biler allerede har blitt importert på dette grunnlaget, uten at jeg skal si jeg har noen som helst erfaring med emnet.
 #451585  av Moseby Racing
 
detta funkker som fy det ;) ikke noe problem så lenge den har vært skilta i et annt EU land. skal man ta fra england er det en fordel og få med regbevis/ vognkortet vistnok :)
 #451586  av Zepticon
 
Moseby Racing skrev:detta funkker som fy det ;) ikke noe problem så lenge den har vært skilta i et annt EU land. skal man ta fra england er det en fordel og få med regbevis/ vognkortet vistnok :)
Har du prøvd dette selv?
 #451587  av Moseby Racing
 
en på jobb skal importere en r32gtr fra sverige nå og har en tett dialog med bt/svv.og han har fått grønt lys så lenge bilen ikke er trimma :) er venn med en på face å som tok inn en supra fra sverige i sommer han fikk skilter på den uten problem ;)
så har ikke prøvd selv da jeg alleredet har drømmebilen ;)
 #451588  av Zepticon
 
Moseby Racing skrev:en på jobb skal importere en r32gtr fra sverige nå og har en tett dialog med bt/svv.og han har fått grønt lys så lenge bilen ikke er trimma :) er venn med en på face å som tok inn en supra fra sverige i sommer han fikk skilter på den uten problem ;)
så har ikke prøvd selv da jeg alleredet har drømmebilen ;)
Meget bra det da! Men da blir spørsmålet om man skal hente en RX7 Spirit-R eller Eunos Comso :D
 #455265  av xzirri
 
Har sett at det fra tid til annen selges noen Caldina GTT'er i UK og Irland til rundt £ 4000. Vil disse bilene være mulige å importere til Norge og få norske skilter på? De står jo med skilter fra UK og Irland allerede?
 #455271  av Zepticon
 
xzirri skrev:Har sett at det fra tid til annen selges noen Caldina GTT'er i UK og Irland til rundt £ 4000. Vil disse bilene være mulige å importere til Norge og få norske skilter på? De står jo med skilter fra UK og Irland allerede?
Det er det bare biltilsynet som kan svare på desverre, men i følge loven, så ja (mens UK fremdeles er med i EU i hvertfall)