TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • PRIUS?????

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #452523  av Myklebust
 
Var jo råkul den du har bilde av der! Så er jo mykje potensiale sjølv i en Prius! 8)
ArildM skrev:Planen videre er å få solgt Carinaen
Jasså! Ja, om vi berre visste om en som er på jakt etter gammal Toyota og som i tillegg er storfan av Carinaer... :| :mrgreen:
 #452524  av celicat23
 
Vel, gratulerer med bil da... kjenner det er i mot noen prinsipper å si det til noen som har kjøpt seg prius, men... :lol:
 #452528  av ArildM
 
TA12en er mer eller mindre solgt, men byr du over 20 lapper for den er alt mulig.
Står i Lavia om du vi hente den, blir henta i mars og går til Tjekkia til en dude som er overlykkelig over å ha kjøpt den for 2000 euro. Har forhåndsbetalt 200 euro til meg allerede :)

PRIUS er DIGG :D
Jeg falt en gledeståre over å kjøre Prius i mårrest, jeg er så sær :( :lol: :lol: :lol: Mest over gleden av å være tilbake til "mitt" bilmerke, og å ha noe som en eller annen Japansk arbeider har skrudd sammen med så stor nøyaktighet at han hadde fått kappet av fingrene sine om han ikke hadde gjort jobben sin.

Du hadde vel en Yaris Marius? :wink:

Så digg å kjøre Prius, den har akkurat nok power til å lett gufse opp til 120 om man skal forbi, bruker ikke drivstoff (nåja, en halv liter på mila), har automat, cruise kontroll, hud,handsfree, og samtidig er den så traust og problemfritt som TOyota kan bli.

Jeg er så sykt fornøyd :mrgreen:

Så blir neste innkjøp en HiLux til gården, for å frakte materialer, vaskemaskiner, og anna ræl
Samt MR2ene for helgemorroa når den tia kommer inn :)

Dis is PERFEKT 8) 8) 8) 8)
 #452565  av ArildM
 
Fremdeles uten tvil 100% fornøyd.

Minuser:
Mye dekkstøy, skal prøve å få til litt støydemping i hjulbrønnene / få på piggfri dekk.
Skikkelig runde med detailing i sommer for å få ut vaskeriper i lakken

Skulle ha hatt:
Adaptiv cruisekontroll

Ellers, DIGG DIGG DIGG.
Alt jeg sparer på å kjøre Prius går rett i kassa til MR2ene, garasje, hus, alt det jeg vil bruke penger på.
Heck kanskje jeg har penger til overs til TRD fjærer og noen fete felger etterhvert?

Bilde


Blandet kjøring så langt sier 0,43l på mila, da er det en del bykjøring, og mye landeveiskjøring med cruisekontroll i 90kmt. Har ikke brydd meg i det hele tatt om å spare drivstoff. Bare tut og kjør. Om dette attpåtil kan vare i 300´000km uten store feil, OMGawesome.
Sorry alle, men Prius er digg. Må nesten si at den går godt også når man setter den i fult skuv for å ta en forbikjøring :lol:
 #452568  av Myklebust
 
ArildM skrev:TA12en er mer eller mindre solgt, men byr du over 20 lapper for den er alt mulig.
Står i Lavia om du vi hente den, blir henta i mars og går til Tjekkia til en dude som er overlykkelig over å ha kjøpt den for 2000 euro. Har forhåndsbetalt 200 euro til meg allerede :)
Såpass? Tja, nei, då gidder eg ikkje likevel :lol: Kjipt at den ikkje skal gå i gamle Noreg lenger :cry:
ArildM skrev:Jeg er så sykt fornøyd :mrgreen:
Så blir neste innkjøp en HiLux til gården, for å frakte materialer, vaskemaskiner, og anna ræl
Fornøgd med Priusen, altså? Hehe... Du får lage Show&Shine-tråd. Er spent på om du klarer å gjere den genuint kul :) Hilux er genialt.. Køyrt fadern sin heile vintern, og vel, no har eg muligens overtalt han til å selge den :D
 #452571  av ArildM
 
Det blir nok eksport, får en del mer for den i utlandet :)
Meget fornøyd med Priusen, fikk testa den i 10 minus og snøvær, fremdeles svært fornøyd.
Er ikke borti gasspedalen, bruker bare cruisekontroll. Og var borti bremsepedalen en gang når jeg skulle svinge inn på jobb.
Gått opp til 0,45 nå, triste saker :)

Jeg vil påstå jeg har alt jeg trenger med 1 MR2, 1 Prius, og 1 Hilux. Kan det kanskje være drømmegarasjen for en Toyota entusiast? Ja 8)

Skal bli show and shine når vårsola kommer litt mer frem, akkurat nå er det meldt en halvmeter snø :)
 #452578  av Myklebust
 
ArildM skrev:1 MR2, 1 Prius, og 1 Hilux. Kan det kanskje være drømmegarasjen for en Toyota entusiast? Ja
Det der høyres kjempebra ut! En sportstoyota, en brukstoyota og en legende/hero car :D

Såg forresten en del sånne Priuser i Bergen i helga. Vurderte utseendet på dei litt ekstra siden eg visste at du hadde kjøpt en. Konklusjon: Dei er absolutt ikkje stygge biler :)
 #452579  av ArildM
 
Jeg liker å være litt annerledes, og godt å høre at jeg ikke er helt alene om å mene at Prius, faktisk ikke er stygg.

Går kanskje langt om jeg sier den er pen, men jeg liker linjene. Finnes jo ferdige "tintet"/sotet baklykter, hadde kanskje ikke vært så dumt det heller.
Men for all del, primærfunksjonen er å sette seg inn og kjøre med denne. Og til akkurat det er den GENIAL. Jeg var ikke borti gasspedalen eller brems på vei til jobb, bare en ørliten gang når jeg skulle svinge inn på parkeringsplassen bakom jobb. Digg :mrgreen: Og heck, jeg synes nesten at Dieselbilen var hissigere på forbruket, i alle fall ikke noe billigere i forbruk. Selv om den viste 0,45 på mila den også var det gjerne 0,5 og kanskje litt over som var det faktiske når jeg skulle fylle opp. Har enda ikke kjørt tom tanken på Priusen, men dette ser ut til å bli svært hyggelig.

Genialt å streame lydbok på vei til jobb via telefonen også, bare sette seg inn, trykke på start og 3 kvarter senere er man hjemme, som om ingenting har skjedd :)

Nei jeg står fast ved at denne er digg. Er kvaliteten så upåklagelig som de sier er det siste og viktigste kriterie for min del. Det skal ikke være feil på en slik bil :)
 #452601  av Inz4ne
 
ArildM skrev: Jeg vil påstå jeg har alt jeg trenger med 1 MR2, 1 Prius, og 1 Hilux. Kan det kanskje være drømmegarasjen for en Toyota entusiast? Ja 8)
Er vel en skrivefeil her vel, skal vel være 2 MR2 ;)
 #452606  av ArildM
 
Ja, så klart 2 Mr2er :wink:
Oz futura er jo en legendarisk felg, noe annet enn det moderne rælet de produserer nå om dagen, nei TE37 er ikke verdens vakreste felg, vil aldri bil det i mine øyne heller :mrgreen: Klassiske 5 eikede felger med kant er aldri feil i mitt hode, med en pris på 3000 felgen var det jo ikke noen direkte feil pris heller :)

Vi får se hvor mye jeg sparer i mnd kontra når jeg hadde Forden :wink: