TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Win 10 advarsel

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #452774  av Makk
 
Sånn for og opplyse dem som kansje ikke vet det, Win10 pusher seg selv på PC'ene deres og installerer seg uten ditt samtykke, nei det er ingen konspirasjonsteori lol.

Potensielt vil du ikke få maskinen din til og virke i det hele tatt fordi det gjør dette regardless om din hardware støttes/finnes drivere for win10 i det hele tatt.

Personlig har jeg bare klikket det vekk hver gang, nå blir det sterkere lut på alle mine PC'er og de jeg har ansvaret for.

Kom igjen i går og fant far min sin Win 7 Pro med plutselig Win 10 på, needless to say den var jo KOMPLETT ubrukelig og han hadde jo 34 bars trykk i skallen av ren forbannelse :mrgreen: , ingen av de programmene han bruker i jobben var kompatible og det var crash etter crash etter crash, og GUD SÅ TREGT ALT GIKK, + ingen tools for og gjøre noe med noe som helst, di er gjemt godt som faen.

Jeg har også en del programmer via min egen jobb som krever litt mer OS frihet enn det Win10 kan gi deg, samt Win10 er en eneste stor jævla spyware app.

Om du har lyst og redde pc'en din fra total ubrukelighet :
http://winsupersite.com/windows-10/how- ... our-system

http://itvision.altervista.org/why-wind ... sucks.html

Jeg kjøpte en ny Y700 Lenovo til lett reisegaming for 4 uker siden og Win10 er jo helt tragisk, det er som og være tilbake i IDE tiden, så raskt er det.... Blir Win7 Pro clean install her ganske så rapido!
 #452775  av Zepticon
 
Sett bort fra at Win10 sender mye data om bruk tilbake til MS, så er det egentlig et veldig bra OS. Dog er jeg selv på tur over til Linux så fort de får skjermkort med skikkelige drivere på. Får sette opp Linux med en Windows VM til far din ;)
 #452777  av Makk
 
Kan ikke være noe som helst mer avansert enn standard windows for vanlige non-power users som en gammal familiefar vettu :D

Win 7 er jo helt minimalt intrusive, mer enn en kan si om Win10, den største mannskjiten jeg har sett på 25 år
 #452778  av ArildM
 
Kjører Win10 på alle mine PCer, ser ikke helt det store problemet med OSet. Fungerer utmerket, og har en del funksjoner som jeg ikke kunne ha vært foruten. Vel foruten HTPCen som kjører Ubuntu :)

Negativt er at de fremdeles tviholder på "apper", at startmenyen er halvveis, og at den ikke er 100% kompatibel med all programvare enda. Feks er alt av Dlink programvare permbannet i Win10 av en eller annen latterlig grunn.

Har intrykket av at forandring er et stort problem for mange PC brukere, og at de heller reagerer med skrekk enn glede over nye gode funksjoner.

Rapportering om hva du gjør skjer vel stort sett hele tiden, enten du har iPhone, Google Chrome, Android, eller noe som helst annet utstyr med internetttilkobling.

Ellers har vi jo en del pensjonister her på jobb som sverger til Windows 8, fordi det er systemet de lærte seg når de fikk sin første PC og ble kurset i dette. Da funker verken Win7 eller Win10, fordi alt er så annerledes.

Foandring fryder? Nei forandring er skummelt :wink:

Husker gode gamle Windows 3.11, skulle aldri ha hatt noe annet enn det :) :mrgreen:

Ellers er vel det at folk blir påtvunget Win10 et jævlig dårlig stunt utført av Microsoft... Den som ikke vil den skal?
 #452779  av Makk
 
ArildM skrev:Ellers er vel det at folk blir påtvunget Win10 et jævlig dårlig stunt utført av Microsoft... Den som ikke vil den skal?
Forklarer hele jævla problemet.

Det thrasher jo maskinen din uten å spørre, når man har noe som virker kjempiss så er det bra meningsløst å få trykt et uferdig produkt dem skal oppdatere "etterhvert" i trynet.

Og du er vel kansje klar over anti-piracy møkka som er med i Win10, program du har kjøpt for en stund siden utenfor DRM ble plutselig bare eradikert av en overzealous DRM funksjon, haha.
 #452780  av ArildM
 
Ikke vært borti no krøll med no DRM her? Dermot kan man aktivere Win7 med bios hack (OEM hack), og oppdater legitimt til en 100% gyldig Win10 key, passe fin hack :)

Men ja, Win10 lastes i bakgrunnen uten samtykke, det var første steg fra Microsoft.
Dette dreit de jo en stor marsj i, greit nok.
Men nå har de tatt steget helt ut og bare kjørt Win10 som en mandatory update i Win7, frekke jævlor :)
Kommer altså automatisk om du kjører Windows update, trolig under premisset at Win7 skal slutte å oppdateres og etterhvert blir usikker. Ergo er Win10 en sikkerhetsoppdatering, og noe de kan, halvlegitimt, tvinge gjennom.
Nå er det jo snakk om at Win10 etterhvert blir som OSX, at den bare skal oppdateres etterhvert som tia går, og at man ikke lengre skal få disse store versjonsforandringene med service packs osv osv osv.

Men ja, Ubuntu begynner å bli et jækla fint OS i sammenlikning med hele retninga MS har hatt de siste årene :wink: Synd at man må fremdeles dalle i terminalen i ubuntu for å få til ting, det setter terskelen litt vel høyt for den gjengse bruker.
 #452781  av Makk
 
Snart blir det analprobe i alle mann, påtvungen installasjon ved neste besøk hos fastlegen, sann mine ord.
 #452788  av ArildM
 
Storebror ser oss, alle :)
Men storebror ser så mye om oss, at du skal være ganske langt ute på siden før du i det hele tatt har noen som helst betyning for storebror :)
Kanskje, hvem vet, men kanskje en statsansatt, eller noen i FBI fetcher opp at jeg nevner storebror i denne tråden . I så fall; Haha, I made you look :)
 #452792  av celicat23
 
Eneste jeg ikke liker med win10 er at det kjører oppdateringer helt når det selv vil, uten å spørre eller noe. Ellers så er det helt greit for min del på den bærbare jeg bruker til lett surfing og lite kritiske ting generelt, men uaktuelt på pc'n med photoshop etc for jeg vet ikke om alt der er kompatibelt.
 #452805  av ArildM
 
Photoshop funker på ene bærbaren min med Win10, ikke prøvd det på de andre.
Ellers jevnt over lite klager, er som regel når man oppdaterer en pc som har veldig mye programmer (ironisk nok har feks problemer med Office som forsvinner, epost i Outlook, osv) vært et problem under oppdatering hos noen av kundene her på Elkjøp.

Ellers er det et solid stykke OS synes jeg selv, i god Microsoft stil har jo annethvert OS vært crap.
XP
Crapvista
7
Crap8
10
 #453021  av inzane2012
 
ser faktisk ikke problemet jeg... jeg har vel kjørt ett år uten å akseptere oppgraderingen til win10. Men i forrige uke så tenkte jeg fuck it, og startet oppgraderingen. Trykket nei til alle spørsmål om å dele informasjon. Fjerna alle apper fra start metroen. Og så var jeg good to go. Testa bare Battlefield 4(og det spillet er jo notorisk for å kræsje ved den minste feil) og Rocksmith, ett annet spill som liker å kræsje ved større endringer.
Og vettu, begge to fungerte, UTEN ett eneste problem. Pcen fungerte og helt topp...
Men så gikk det 2-3 dager så formaterte jeg alle diskene mine og installerte win7 igjen ! :D hehehe
Og det er nok ikke så rart MS vil få folk over til win10, så fort de kan slutte å støtte win7 med oppdateringer og fixes, jo bedre for dem.

Men, når det er sagt, så kan jeg forstå kombabilitets problemet. Bror min måtte i sin forrige jobb ha 2 laptoper fra jobb, den ene MÅTTE vist nok kjøre winXP fordi noe software som han brukte i jobb sammenheng ikke fungerte i win7, og så hadde han en med win7 som kjørte ett par andre software.
 #453023  av ArildM
 
Hvorfor ikke legge inn en Clean install av Windows 10?
ISOen ligger på hjemmesidene deres, og Win7 serial fungerer som Win10 serial, slik at du ikke trenger å oppgradere :)

Win10 er et fint OS, men å tvinge folk til å oppgradere det som en obligatorisk Win7 oppgradering er stygt :wink:
 #453031  av inzane2012
 
because resons :)

Har en win7 cd liggende, så den er enklest å bruke, dessuten kan jeg alltids ta en oppgradering nå mens systemet er relativt rent med minst mulig dritt på seg :D
 #453033  av Makk
 
Sorry Boise, men dette OS'et blir mer og mer crap....

Den ENOOOORME memory leaken du får på sånn cirka ABSOLUTT alt er jo helt tragedie, skulle tro det gikk baklengs i utviklinga, hardwaren er jo hardcore for en laptop å være, men OS'et ligger der som ei feit hore og cockblocker ALT du prøver og gjøre med sin bakgrunnsapplikasjoner og annet rubbish.

Bestilte kingston hyperX ddr4 brikker nå så jeg får dual channel på nye gaming laptoppen og en meget awesome samsung SSD M2, og det blir selvfølgelig windows 7.

Aldri i verden skal jeg ha et OS som skal bestemme ting for meg, fy faen i helvette for noe forbanna dritt win10 er... Absolutt alt det gjør er treigt og ubrukelig, null kompabilitet og komplett ubrukelig.

Savner den tiden PC'er ikke var "dumbed down" for den generelle bermen......

DERP DERP jeg trenger jo 3x advarsler om at NÅÅÅ SKAL DU ÅPNE EN .CFG FIL I NOTEPAD OG ENDRE NOE SOM KAN UTLØSE ATOMKRIG, ER DU SIKKER x3???? hore-OS!!!!

Et system der jeg ikke til all tid er øverste admin er absolutt 200% ubrukelig.

Win2k forever boise !
 #453034  av Makk
 
inzane2012 skrev:because resons :)

Har en win7 cd liggende, så den er enklest å bruke, dessuten kan jeg alltids ta en oppgradering nå mens systemet er relativt rent med minst mulig dritt på seg :D
Ikke oppgrader om du har livet kjært.

Har du 10 prosent peiling på PC så kommer du til og rive håret av deg om du kjører upgrade.

Du husker kansje tidligere "upgrades?"Clean install or not, det er det VÆRSTE du kan gjøre...